Peterrrrr Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 De climate control kan ik snappern maar wat heeft de verlichting te maken met het verbuik ? Quote
Alex VB Posted December 27, 2009 Posted December 27, 2009 De climate control kan ik snappern maar wat heeft de verlichting te maken met het verbuik ? Verlichting gebruikt stroom... Stroom komt van de accu of wordt rechtstreeks door de bobine of dynamo gevoed.. Hoe meer stroom ik verbruik hoe harder de motor moet werken om de stroomverbruikers te voorzien van stroom.. De motor heeft brandstof nodig om stroom te maken.. Dus: Heb ik meer stroom nodig voor mijn verbruikersgroepen als verlichting en radio heb ik ook meer brandstof nodig.. Het is eigenlijk heel simpel.. Quote
Hasselt Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Over dat fluitje hoef je je geen zorgen te maken.. Het is je turbocompressor.. Mijn SW heeft ondertussen 52500km erop zitten en maakt dat geluid nog steeds... Al bij de dealer/concessiehouder nagevraagd en zijn antwoord is dat het geen kwaad kan...En natuurlijk een hartelijk welkom vanuit Riemst... De (Neder)Belgen worden steeds meer gespot op dit forum.. Is goe!!! Ook mijn Cerato crdi Sport maakte dat geluid, wel 80000km lang zonder problemen Quote
Hasselt Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Hallo Arista,Zelf rijd ik ok de SW 1.6 CRDI met 115 pk en heb na meer dan 50k. een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 6.2l/100.. Ik moet er dan wel eventjes bij vermelden dat bij mij ALTIJD het licht aanstaat en de Climate control ook zijn werk doet.. Zouden deze 2 dingen niet 24/24 in gebruik zijn dan zou het verbruik met gemiddeld 10 - 20% dalen volgens de "experts".. Dan zou ik uitkomen op een gemiddeld verbruik van 5.0l/100.. Of dit realistisch is?? Ik weet het niet! Nu mn eerste 1000Km er op zitten heb ik het gemiddeld verbruik even gecheckt, 7,9l ... Ik verschrok er toch wel even van en hoop dat het met de volgende kms aardig zal gaan zakken, met mn Cerato Sport, ook 115pk kwam ik zelf met een sprtieve rijstijl niet aan de 6l/100km Als je BTW gewoon je verbruik bekijkt op je boordcomputer dan geraak je een depressie nabij... ben ik dus mee gestopt Quote
Giovanny Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Eens het verbruik van de CEED is in de praktijk hoger dan het norm verbruik, meerdere mensen hebben hierover geklaagd. Ik vraag me dan ook af hoe betrouwbaar de aangeven norm verbruik gegevens van de fabrikant zijn. Quote
NonkelSimon Posted December 29, 2009 Posted December 29, 2009 Kia is het 2de meest betrouwbare merk kwestie de opgegeven normen van verbruik bij DIESELS, bij BENZINE, staan ze nogal slecht kwestie betrouwbaarheid van de cijfers die zij opgeven over het verbruik bij BENZINE. Paar maanden geleden was dit verschenen in belgische kranten Quote
Recommended Posts