Jump to content

Nieuwe Kia Cee'd Sw

Arista

Recommended Posts

Hey,

Ik ben nieuw hier ophet forum en dat komt omdat ik sinds gisteren de fiere eigenaar ben geworden van een nieuwe Kia Cee'd SW ex met de 1.6CDTI motor. Echt toffe auto en veel mooier als je dit vergelijkt met mijn vorige Opel Meriva.

Maar ik heb een vraagje met nu nog maar 100km op de teller maakt de motor als deze stationair draait een zeer zacht fluitend lawaai (constante toon). Ik maak me er niet ongerust in want het is echt zeer zacht en het is naar mijn gedacht iets is dat na een 15 tal seconden stationair draaien opspringt! Ik hoor dit niet in de auto enkel als ik uitstap met draaiende motor. Kan mij iemand zeggen wat dit geluid is ?

Buiten een iets dat rammelt aan de koffer (morgen eens bekijken, wrs iets dat loslligt ofzo) vind ik dit echt een reuze auto zeker in het Piston grey zoals die van ons!

Bye

Nick uit Belgi

welkom nick. nette auto heb je dan gekocht :D

hele verbetering ten opzichter van je vorige auto.

dat van die motor zou ik niet weten maar lijkt mij dat het nog nieuwigheid is.

dat van die rammel? wanneer hoor je dit? iets meer gegevens zou makkelijk zijn.

nogmaals welkom en veel lees-, kijk,- en luisterplezier :D

dat van die motor zou ik niet weten maar lijkt mij dat het nog nieuwigheid is.

Ja kan best dat het na wat meer gereden te hebben zelf verdwijnt. Ook ruikt de auto raar buiten maar dat is wrs omdat al het smeervet en verf van bvb de uitlaat ingebakken zal moeten worden met warmte etc.

Na 3000km had de grage gevraagd even langs te komen om wat dingen na te kijken: olieverbruik etc gewoon om zeker te zijn als het dan nog is dan spreek ik hen er best over aan.

En het gerammel in da koffer is als ik door een putje rijd in de weg (in Belgie namelijk constant bijna). Over een deksel van de riolering ofzo. Ik dacht eerst aan de plastic bakjes onder de bodem maar zonder resultaat.

Groeten Nick

UPDATE:

(net nog eens in de grage gaan kijken maar niet echt wat gezien reservewiel lag goed vast enzo, mischien het geflapper van het afdekzeil ofzo? morgen eens extra oortje aan leggen)

(bedankt voor de zeer snelle reactie)

Edited by Arista

Nou dat had ik voor een gedeelte ook.

Ik had de auto opgehaald stop bij de eerste benzine pomp die ik tegen kwam en de auto stonk verschrikkelijk en er kwam vieze rook uit de uitlaat (terwijl de motor uitstond)

Gelukkig was dat zo weg en is niet meer terug gekomen

Ik heb dat blije verschijnsel 2x mee mogen maken in 1 jaar..

Het is ahw het ontmaagden van de auto en komt ook nooit meer terug.

Als je het met een nieuwe auto niet hebt is er meer mee gereden dan 100-120km..

Pakkingen, motorruimte spray/vet, uitlaat wordt voor het eerst goed warm.

Jullie ervaren dat als stank, maar geniet er van, haha !

Pakkingen, motorruimte spray/vet, uitlaat wordt voor het eerst goed warm.

Dacht al zo iets hoor!

En dat zeer licht constant gefluit is ...? Het inlopen van een riem ofzo?

Hoor dit enkel buiten na een paar (15tal) seconden stationair draaien.

Het klingt gek maar na 5j "Met een ander merk" en de laatste 2jaar 3200€ (deze middag geteld) aan kosten. Maak je je zorgen om het minste hehe.

BTW:

Bedankt voor de leuke welkom op dit forum! Hier komen we meer!

Edited by Arista

Hey,

Ik ben nieuw hier ophet forum en dat komt omdat ik sinds gisteren de fiere eigenaar ben geworden van een nieuwe Kia Cee'd SW ex met de 1.6CDTI motor. Echt toffe auto en veel mooier als je dit vergelijkt met mijn vorige O... M......

Hallo Nick

Van harte welkom op dit zeer gezellige en door sommige personen druk bezochte forum.

Pas op dat je er niet verslaafd aan raakt

wil je hier nooit meer je oude auto noemen.:hammer:

Dit levert hele rare antwoorden op:wacko:

Ah ok dat weten we dan ook.

Iemand iedee van het gefluit? (lees hier deze post iets hoger voor we over andere auto's begonnen).

Groeten

Over dat fluitje hoef je je geen zorgen te maken.. Het is je turbocompressor.. Mijn SW heeft ondertussen 52500km erop zitten en maakt dat geluid nog steeds... Al bij de dealer/concessiehouder nagevraagd en zijn antwoord is dat het geen kwaad kan...

En natuurlijk een hartelijk welkom vanuit Riemst... De (Neder)Belgen worden steeds meer gespot op dit forum.. Is goe!!!

Guest GreyGriffin

Hallo Nick,

Ook ik heet je van harte welkom op het forum. En feliciteer je met je nieuwe auto! Ik zou je piston grey Cee'd SW graag bezichtigen, dus het uploaden van een paar foto's zou op prijs worden gesteld. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die dat gaat toejuichen.

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Wel dat ga ik dit weekend zeker proberen te maken die foto's. Voor de moment liggen de wegen er vuil zwart besneuwd bij hier dus enkel het noodzakelijke word gereden en voor de rest blijft hij lekker warm in zijn garage. De ABS werkt trouwens, dat heb ik al gemerkt met dit weer hehe.

Groeten

Vandaag een ritje gaan maken met mezelf in de koffer voor het getik. (voelde me best wel belachelijk zo achter in de koffer). Ik weet waar het van komt maar vrees dat ik er eens mee langs de garge zal moeten gaan. Het is de kofferdeur die niet dicht genoeg gaat en daarom rammelt soms.

Ah ja ander vraagje ik heb wat lopen zoeken en las hier dat het verbruik na een paar 1000km wel zal zakken maar mijn vraag was hoeveel mag ik nu verwachten van mijn 1.6cdti 90pk ? Momenteel na 325 km zit ik aan 6.8l/100km.

Groeten Nick

Hey dat doe jij nog netjes moet ik zeggen, ik heb een 1,4 isg, met nu amper 4500 km's op de teller en dat kreng zuipt behoorlijk. hij staat nu op 6,9l/100km. Maar ik moet wel vermelden dat ik in de randstad woont en relatief vaak in de file sta.

Nou collega's , de 1.4 isg sw van mij 6 maanden oud en +_7000 km verbruikt nu gemiddeld 7,5 L

En dit zonder file's en met een rustige rijstijl, wel soms korte ritten van 20 km

Volgens sommigen gaat het verbruik gunstiger uitvallen na 10.000 km.

Gr Cor

Ja inderdaad ik rij een bezine, zag niet dat jij een diesel reed. Dat is inderdaad aan de hoge kant. Ik vind het wel vreemd dat een motor met een multi injectie spuit systeem zoveel km's nodig heeft om ingereden te worden. Ik vraag me dan ook af hoe TNO in haar berekening tot zo een lage normverbruik is gekomen. Misschien om toch nog die A-label met de 20% bijtelling te krijgen? hmm

Na hoeveel km zou hij dan ingereden zijn en zou zijn normaal verbruik gehaald worden? En wat mag ik verwachten want van de 1.6cdti (diesel) lees je niet echt veel omdat er in Nederland nu eenmaal meer Benzine gereden word.

En jawel op kerstavond een discusie gehad met iemand over de 7j garantie van kia dat het allemaal dikke zever was en dat er op bvb de veren maar 3j was enzo.

Was wel te verwachten hehe.

Hallo Arista,

Zelf rijd ik ok de SW 1.6 CRDI met 115 pk en heb na meer dan 50k. een gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer van 6.2l/100.. Ik moet er dan wel eventjes bij vermelden dat bij mij ALTIJD het licht aanstaat en de Climate control ook zijn werk doet.. Zouden deze 2 dingen niet 24/24 in gebruik zijn dan zou het verbruik met gemiddeld 10 - 20% dalen volgens de "experts".. Dan zou ik uitkomen op een gemiddeld verbruik van 5.0l/100.. Of dit realistisch is?? Ik weet het niet!