wimkia Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 Ik ben me nu aan het orienteren op de kia ceed SW 1.6 diesel. Daarbij zit ik te kijken naar een navigatiesysteem. In de laatste folder staat dat er per begin 2010 een navigatie leverbaar is. heeft iemand wat meer informatie hierover ? Zelf denk ik eigenlijk aan een pioneer AVIC-910. Alleen word als dealeroptie nu de pioneer 700 genoteerd. Deze is oud, dus dat zou minimaal de 710 worden. Prijs is dan met 1265 euro te duur als je de 910 al voor 975 kunt kopen. natuurlijk vind ik de F10 nog mooier maar dat kost 400 euro extra.... Heeft iemand ervaring met een van de navigatiesystemen en inbouwmogelijkheden? Quote
bigwade Posted November 16, 2009 Posted November 16, 2009 Een navigatie systeem is het meest gewilde artikel van het dievengilde. Alarm of niet, het gaat er een keer (ongewild) uit. Wat is er in hemelsnaam mis met een los TomTommetje, te verkrijgen v.a. 130 euri. (ik update die dingen niet meer maar koop een verse) Met wat dingen als tasje lader etc. kom je niet verder dan 175 eu. Je kunt er ook mee wandelen trouwens Quote
snostu Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Voor zover ik weet, wordt bij Kia de 700 bijna niet meer geleverd. Zelf had ik ook deze besteld maar de dealer heeft toen de 900 versie ingebouwd, vanwege de 700 niet meer bij hun werd ingebouwd. Daarnaast hangt het ook van de dealer af waar je de auto/navigatie besteld. De dealer is degene welk de navigatie in de auto sleutelt, dus als je met hun onderhandelt, kan de 910 er vast wel in, voor dezelfde prijs of minder dan de 700 versie. Kia levert alleen de auto zonder de niet standaard accessoires, deze worden altijd later ingebouwd, door de dealer zelf. In elk geval, dat was wel bij mijn kia ceed sw het geval. Zelf heb ik de 900 versie en die bevalt nog prima Quote
wimkia Posted November 17, 2009 Author Posted November 17, 2009 Wat is er in hemelsnaam mis met een los TomTommetje Steeds maar weer dat ding van mijn voorruit afhalen vind ik niks. Ik heb nu een fiat stilo met connect NAV en dat bevalt heel goed. Nooit geen diefstal gehad.... Dus als ik de kia koop gaat daar een navsysteem in.. Quote
Giovanny Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 De Pioneer versies 700 en 900 worden veel gejat omdat die heel veel intrek zijn. Waarschijnlijk vanwege het feit dat ze relatief makkelijk eruit te halen zijn. Ik heb zelf ook de 910 en die bevalt me goed moet ik bekennen. Alleen vind ik hem af en toe wat traag. Quote
bigwade Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Dat hele gedoe van Navigatie snap ik vaak niet. Familie weet ik feilloos te vinden. Ik zie zat sjonnies in een barrel met navi. Dan denk ik , je weet toch waar je vrienden wonen ?? Voor werk rij ik in het hele land en de hoofdwegen ken ik echt wel. Ik denk dat ik met 10-20% van mijn km's de TomTom gebruik en dan nog kijk ik voor een afspraak op GoogleMaps, alleen al om effe te weten WAAR ik heen moet. Quote
Peterrrrr Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Neem dan de f310bt met afneembaar scherm ! Quote
wimkia Posted November 17, 2009 Author Posted November 17, 2009 Een navigatie is voor mij persoonlijk niet meer te missen. vandaar dat ik deze optie wil. Of ben ik nu gecatoriseerd als sjonnie bigwade ?? Als je een tomtom zuignap hebt op de vorruit kan de auto ook opengebroken worden...... Ik weiger om mijn persoonlijke voorkeur af te laten hangen van het tuig dat diefstal pleegt. Ik denk zelf dat ik nu voor de 910 ga. De F10 is ook heel mooi maar meteen 400 eurie duurder. Zaterdag een afspraak bij de dealer dus kijken wat er mogelijk is. De 910 kost in ieder geval bij de navishop 1250 euro ingebouwd en wel.. Quote
bigwade Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Een navigatie is voor mij persoonlijk niet meer te missen. vandaar dat ik deze optie wil. Of ben ik nu gecatoriseerd als sjonnie bigwade ?? Welnee Joh! Quote
Smart Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Hee, een nieuwe naam? Sjonnie Bigwade? Welkom op dit forum......!! Quote
bigwade Posted November 17, 2009 Posted November 17, 2009 Een navigatie is voor mij persoonlijk niet meer te missen. vandaar dat ik deze optie wil. Of ben ik nu gecatoriseerd als sjonnie bigwade ??Als je een tomtom zuignap hebt op de vorruit kan de auto ook opengebroken worden...... Ik weiger om mijn persoonlijke voorkeur af te laten hangen van het tuig dat diefstal pleegt. Ik denk zelf dat ik nu voor de 910 ga. De F10 is ook heel mooi maar meteen 400 eurie duurder. Zaterdag een afspraak bij de dealer dus kijken wat er mogelijk is. De 910 kost in ieder geval bij de navishop 1250 euro ingebouwd en wel.. Prima, ik geef je Quote
Giovanny Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Inderdaad, het zal bij mij waarschijnlijk ook niet lang meer duren, voordat ze hebben ingebroken. Maar goed ik zal het ook eerlijk melden. Quote
wimkia Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 We wachten gewoon af...maar mocht het fout gaan meld ik het hier. Van nature mijd ik al de grote steden Gelukkig bied mijn verzekering wel een royale dekking voor extra's. Blijft wel het kote gevoel over als iemand wat gestolen heeft. Wel zijn mij ook al gevallen bekend van Tomtom diefstal uit auto's, of vernielingen omdat men aan de zuignap/afdrukken zuignap dacht een Tomtom aan te treffen. Maar ik leg zo wakker van krassen op mijn auto als die aangebracht zijn. Zo heeft iemand ooit met een winkelwagen mijn zijdeur verbouwd. Voor 150 euro gelukkig gerepareerd. Quote
wimkia Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 We zijn wat off-topic gegaan, daarom even weer een vraag omtrent het onderwerp: Ik hoordde bij een dealer dat de pioneer wat dieper in het dashboard valt dan de normale radio. Hierdoor ligt het niet op 1 lijn. Ik zou denken dat je bij inbouw dit afstelt zodat het een vloeiend geheel word. Of zie ik dat verkeerd ? En wie heeft de Avic-F10 ingebouwd ? Quote
Giovanny Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 We zijn wat off-topic gegaan, daarom even weer een vraag omtrent het onderwerp:Ik hoordde bij een dealer dat de pioneer wat dieper in het dashboard valt dan de normale radio. Hierdoor ligt het niet op 1 lijn. Ik zou denken dat je bij inbouw dit afstelt zodat het een vloeiend geheel word. Of zie ik dat verkeerd ? En wie heeft de Avic-F10 ingebouwd ? De 910 zit inderdaad wat dieper in de dashboard, komt doordat de radio wat boller is en de pioneer wat vlakker. ik ervaar niet zoveel problemen ermee. Mijn schoonzus heeft een F10, (door de dealer laten inbouwen) en die is inderdaad een stuk sneller dan de 910. Quote
djeed Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Hij valt inderdaad iets dieper in het dashboard, iets anders zal ook niet kunnen denk ik. Zoals aangegeven wordt door Giovanny is dit inderdaad niet hinderlijk, je krijgt er een super sound voor terug. Zelf heb ik de 900 ingebouwd, perfect geluid! Quote
snostu Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 de pioneer valt inderdaad sowieso wat naar achter vanwege de radio boller is, maar de pioneer wordt ook meer naar achter gezet vanwege het (zon)lichtinval. Quote
Giovanny Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Ik heb de 910 puur aangeschaf vanwege het gemak, alles in 1. Ik had hiervoor ook een losse parrot en tom tom en dat koste wat hoofdpijn. Ik heb hem wel mee laten nemen in de verzekering, dus bij diefstal wordt ie wel vergoed, alleen ben ik hem dan weer een paar dagen kwijt. Quote
wimkia Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Bedankt voor de reacties. Ik heb gisteren de 910 en F10 kunnen zien in een winkel. De F10 ziet er wel stukken beter uiit en als je op internet kijkt is hij rond de 1375 euro leverbaar (ipv 1699 in die winkel). Beeldscherm heel duidelijk en snelle interactie in de menu's. Dus dat moet hem gaan worden..... Nu nog bij inbouwen de handremschakelaar laten overbruggen zodat ook tijdens het rijden alle functies werken ipv alleen met handrem erop:razz: Quote
OutOfFocus Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Bedankt voor de reacties.Ik heb gisteren de 910 en F10 kunnen zien in een winkel. De F10 ziet er wel stukken beter uiit en als je op internet kijkt is hij rond de 1375 euro leverbaar (ipv 1699 in die winkel). Beeldscherm heel duidelijk en snelle interactie in de menu's. Dus dat moet hem gaan worden..... Nu nog bij inbouwen de handremschakelaar laten overbruggen zodat ook tijdens het rijden alle functies werken ipv alleen met handrem erop:razz: Kijk ook eens naar de Kenwood 5240 BT of de 7240 BT. Ongeveer even duur als de Pioneer maar hebben wel dual-zone (afspelen van een DVD-film en ondertussen navigeren en de radio luisteren.). Zijn netjes in te bouwen in het dashboard en hebben goede ondersteuning van de stuurbediening. Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Bedankt voor de reacties.Ik heb gisteren de 910 en F10 kunnen zien in een winkel. De F10 ziet er wel stukken beter uiit en als je op internet kijkt is hij rond de 1375 euro leverbaar (ipv 1699 in die winkel). Beeldscherm heel duidelijk en snelle interactie in de menu's. Dus dat moet hem gaan worden..... Nu nog bij inbouwen de handremschakelaar laten overbruggen zodat ook tijdens het rijden alle functies werken ipv alleen met handrem erop:razz: Hahaha, let er wel op dat in NL jusitie aan het bekijken is of dit strafbaar gemaakt kan worden. In de VS is het al strafbaar als je de handremschakelaar overbrugd zonder dat ze op de feitelijk daad betrappen (het bekijken van een dvd tijdens het rijden). Maar terug naar de Topic de F10 is hartstikke goed. Quote
wimkia Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Giovanny, weet jij zo welke functies niet beschikbaar zijn als de handremschakelaar ingesteld staat.. In ieder geval DVD kijken, maar wat nog meer. Kun je bijv. wel een adres intypen om naar te rijden? Of bijv. een telefoonnummer intypen. Quote
Giovanny Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Als je video beelden wilt bekijken, het zij een dvd of op stick, moet je de handrem aan trekken. Je kan geen adres intikken tijdens het rijden, moet ook op de handrem. Telefoonnummers intikken weet ik zo gauw niet, ik gebruik tijdens het rijden altijd voice comand op een nummer te bellen. Quote
Recommended Posts