Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Kan iemand mij vertellen hoe ik de airco van mijn ceed schoon kan maken? Groetjes Rob.
Laatste antwoord door kiaruud, -
- 15 antwoorden
- 1,9k weergaven
Niet geflitst of verongelukt, gelukkig maar! Ik kon het niet laten om op mijn laatste urban exploring trip dit fotomomentje te laten liggen. Wat vinden jullie? Leuk of totaal misplaatst? EDIT: Ik had hem in HDR genomen, schoot me vanmorgen te binnen dus even een wijziging, wat vinden jullie hiervan?
Laatste antwoord door RML, -
- 9 antwoorden
- 2k weergaven
Vandaag heb ik een (tijdelijk) probleem gehad met het MFD in mijn "7". Na het starten van de auto bleef het scherm "steken" op de Waarschuwing bij Navigatie (Caution....). De opties onder in het scherm "Agree" en "Languages" werkten niet. Ook de knoppen rondom de MFD werkten niet, de Bluetooth functie evenmin. Mogelijk heb ik een tijdje met een niet goed sluitende deur gereden, dus wellicht is er een bescherming dat het systeem dan niet gebruikt kan worden. Nadat ik dit merkte, ben ik gestopt, heb ik de betreffende deur geopend en gesloten en weer gestart. Toen bleef het probleem bestaan. Na een half uur startte ik opnieuw en was het probleem weg. Komt dit bekend voor…
Laatste antwoord door Ramon24, -
- 9 antwoorden
- 3,2k weergaven
Hoi, Ik heb gister proefgereden in de de ceed sw 1.4 cvvt. Mijn vrouw reed het eerste stukje en bij elke versnelling schoot het gas eerst ontzettend in de toeren. Dacht dat het aan haar lag , maar ik reed terug naar de dealer en ik had het ook. Het gaspedaal lijkt ontzettend gevoelig, waardoor het lijkt alsof je vol gas geeft in z'n vrij voordat de auto goed in de versnelling gaat. Ik rij nu diesel, dus het verschil is groot, maar daarna hebben we een stukje gereden in de kia venga, en daar hadden we het toaal niet, daar reden we direct normaal mee weg. Is dit herkenbaar voor de ceed. En wen je hier snel aan?
Laatste antwoord door patbelg, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
hoi, ik heb soms het idee dat mijn 1.6 iets inhoud. hij wilt wel maar kan niet gevoel. en schokt veel als airco inslaat . heeft iemand dit probleem ook ?? gr marcel
Laatste antwoord door Woeper, -
- 6 antwoorden
- 1,1k weergaven
Hallo, Kun je het seven-pakket ook de 1.6 motor krijgen, of kan dat alleen op de 1.4 cvvt?
-
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Vandaag de Pro_Ceed opgehaald. Dealer alles uitleggen. Vraag ik hem naar de stoelverwarming. Blijkt dit er niet op te zitten. Ik weet toch bijna zeker dat dat in de folder stond. In de nieuwe (feb 2010) dus niet. Mogelijk heb ik dat in de oude folder gelezen. Frappant is wel dat het instructieboekje ook over de stoelverwarming (indien aanwezig) spreekt, met de bewuste knopjes. Wie ontrafelt dit mysterie. Overigens een mi niet zo nuttige optie, maar toch.
Laatste antwoord door Ton K, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik merk de laatste tijd als ik rem, een schokkerige gevoel krijg tijdens het remmen. Dus niet geleidelijk aan remmen, remmen zou toch gewoon smooth moeten gaan en niet zo erg voelbaar? ik ga zowiezo bij de eerste beurt (15K) dit ook vragen, heb nu 10939 km op de teller.
Laatste antwoord door c0de1, -
- 6 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik wil een nieuwe ceed 1.6 X-ecutive bestellen. Nu zie ik op foto's en in de handleiding 2 verschillende instrumentenpanelen (km teller enzo). Weet iemand welke in NL wordt geleverd? A(met km/u boven dikke witte rand) of B(dunne witte rand). en.. Wordt er op een versie van de Ceed 2010 ook ALC auto light control geleverd?
Laatste antwoord door mph124, -
- 5 antwoorden
- 1,3k weergaven
Zowel de Ceed als de Pro_Ceed beschikken over handige opbergvakken onder de vloerplaat (afdekplaat) van de kofferbak. Nu zag ik in de showroom dat de plaat van de Ceed deelbaar is. Dus je kunt een stukje oplichten om bij de voorste rij vakken te komen. Bij de Pro_Ceed is dat niet mogelijk. Weet iemand daar een oplossing voor?. Lijkt mij nl wel handig.
Laatste antwoord door snackey, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Hoi,: Heeft iemand zijn Cee'd al voorzien met stootstrips. Zo ja , kan er een foto bij geplaatst worden.
-
- 7 antwoorden
- 2,3k weergaven
Ik heb de Cee'd Seven en daarin zit standaard bluetooth. Volgens het boekje zou het telefoonboek automatisch worden overgezet als er verbinding is, maar dat is bij mij niet het geval. Er is wel verbinding, ik kan bellen en gebeld worden, maar ik zit zonder telefoonboek. Weet iemand hoe ik dat kan overzetten?
Laatste antwoord door koolmees, -
- 9 antwoorden
- 1,9k weergaven
Bij mijn Kia ceed sw 1.4 voel je in het stuur de kleine oneffenheden in de weg. Het lijkt wel alsof de silentblocks niet genoeg filteren. Als je op klinkers rijdt lijkt het soms wel of er iets los zit (rammelen). Bij grote veerbewegingen merk je niks. Kent iemand dit?
Laatste antwoord door Kimar, -
- 16 antwoorden
- 2,4k weergaven
Binnenkort loopt mijn leasecontract af en mag ik wat anders uitzoeken. Ik ben gister wezen kijken bij de KIA dealer. Nu had hij een Kia Cee'd SW 1.4 se7en staan die zeker de moeite waard is. Ik twijfel nu alleen tussen de se7en en de se7en business. De business is 1100 euro goedkoper, maar heeft 15'' stalen velgen met wieldoppen. Nu kan ik alleen geen foto vinden van deze business uitvoering met die wieldoppen. Wat vinden jullie van de business uitvoering of toch liever de gewone se7en?
Laatste antwoord door Rcee'd SW, -
- 13 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Heeft iemand een tip met het afsluiten van een autoverzekering. Ik heb nl een cee'd gekocht met navigatie en wil natuurlijk dat deze ook goed verzekerd is. Ben op dit moment met mijn Opel nog verzekerd bij het "kruidvat".
Laatste antwoord door triaxis, -
- 3 antwoorden
- 2,9k weergaven
Is hier enige ervaring met de Thule dakdragers op de Cee'd SW? Met name met de Thule Thule Rapid Railing 757 en Thule Rapid Crossroad 775. Wat zijn de verschillen? Zijn er voorkeuren voor de Aero bar of Square bar? Ik heb nu een Thule set voor de Ford Focus met Footpack 755. Ik weet niet of deze is over te zetten.
-
Hoi, heeft iemand advies over een goed middel om de auto in de was te zetten. Marc
Laatste antwoord door snackey, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo, Ik ben een nieuwe (bijna) Cee'd rijder. Hij is binnen ! Wie heeft ervaring met parkeersensoren (in Comfort pakket) en een vaste trekhaak? Kia zegt "afneembaar" maar ik wil een vaste en ben niet overtuigd dat dat niet kan. Criterium lijkt de horizontale kijkhoek te zijn. Wie weet het of kan adviseren waar te informeren? bvd, Guus
Laatste antwoord door guusvb, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
In het boekje van de 'oude' Cee'd stond dat er tot 800km niet hadrer mocht worden gereden dan 80km per uur met een aanhangwagen achter de auto. Nu staat er in het nieuwe instructieboekje dat het pas vanaf 2.000km mag dat er een aanhangwagen achter mag (ook in het instructieboekje van de Venga staat dit overigens). Is er motorische zoveel aangepast bij de facelift? Of is dit indekken. Wat is jullie advies?
-
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
Wij hebben in twijfel gestaan om de Cee'd in te ruilen voor een Venga automaat, maar hebben toch besloten voor een ander merk na veel wikken en wegen hebben wij de Cee'd ingeruilt voor een Honda Insight Hybride Elegance, ook omdat de prijs elkaar bijna niets doen en aan de Honda toch veel meer voordelen zat. Ik blijf dit forum toch volgen en wij hebben toch wel met plezier in de Kia gereden. Vr.gr. Henk.W
Laatste antwoord door Smart, -
- 8 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo, Sinds 14 dagen ben ik de gelukkige bezitter van een Cee'd SW Se7en Business 1.6 automaat. Tot nu toe helemaal tevreden, echter zitten er nog wel de nodige fouten in de navigatie: Navigatie: In Nijmegen kan het systeem maar 7 straten vinden die met een 'E' beginnen terwijl er zeker 20 zijn. Telefoon: Na het pairen en overhalen van het telefoonboek hangt het systeem binnen 10 minuten, reageerd nergens meer op (scherm en knoppen). Auto uit zetten en een half uurtje wachten reset het probleem. Diverse instellingen worden niet opgeslagen, zoals het random spelen van nummers van de usb stick. De 'nachtstandtoets' zet het complete scherm uit ipv het schakelen tussen …
Laatste antwoord door geho, -
- 16 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo, Wij hebben bijna zo goed als zeker de KIA Ceed SW 1.6 CRDi (115 pk)besteld met de comfort pack erbij, houden namelijk van luxe aan boord. Nu is onze vraag welke navigatie krig je erbij als je de full map navigatie bij besteld uit de huidige boekje van KIA voor de comfort. (prijs 1295 euro). Heb bij de KIA Ceed Seven de navigatie gezien met touchscreen en spreekt ons wel aan, maar helaas geld die actie niet voor de diesel. Is die gelijkwaardig? Dealer kon me dit niet vertellen helaas. groetjes van bijna trotse eigenaars van de Ceed SW.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 38 antwoorden
- 11,4k weergaven
Wij hebben bij onze Cee'd 5-drs (1.6 CRDi 2009) al een tijdje last van een bonkend geluid dat uit de kofferbak lijkt te komen. Dit is hoorbaar bij rijden binnen de bebouwde kom (lage snelheid dus) en elke keer als je met het rechterachterwiel over een putdeksel, drempeltje, oneffenheid rijdt. Op de snelweg hoor je het niet, ook niet bij serieuze oneffenheden (en die zitten er wel in de Belgische snelwegen ) Vandaag maar eens even op onderzoek uitgegaan: eerst de "losse" dingen eruit gegooid, ook de hoedenplank, vloerbedekking, en gereedschapset, zodat die zaken al zeker geen geluid kunnen maken. Dat had geen effect, bonkend geluid bleef. Het lijkt iets in de ophanging te…
Laatste antwoord door Leon, -
- 22 antwoorden
- 7,6k weergaven
Sinds half januari ben ik trotse bezitter van een nieuwe Kia Ceed 1.6 hatchback. Op dit moment heb ik met veel plezier zo'n 1500 km gereden. Echter valt mij een ding erg tegen, dat is het verbruik. Dat zit op ongeveer 7.8l per 100 km. Graag hoor ik jullie ervaring wat het verbruik betreft. Heb deze auto aangeschaft met het idee dat het verbruik lager zou liggen.
Laatste antwoord door Martin, -
- 13 antwoorden
- 3k weergaven
Ik zit er over te denken om over te gaan tot de aanschaf van een cee'd SW. Heb nu een Carnival maar ben binnenkort die ruimte niet meer nodig. Nu lees ik dat de ervaringen met het benzineverbruik wat tegenvallen. Weet iemand hoe dat zit met het verbruik van de dieselmotoren? Ik las elders dat het gebruik van LPG problemen zou geven. Zijnhiet ook ervanringen mee?
Laatste antwoord door vince!,