Jump to content

Problemen navigatie Se7en

pexxx

Recommended Posts

Hallo,

Sinds 14 dagen ben ik de gelukkige bezitter van een Cee'd SW Se7en Business 1.6 automaat. Tot nu toe helemaal tevreden, echter zitten er nog wel de nodige fouten in de navigatie:

Navigatie: In Nijmegen kan het systeem maar 7 straten vinden die met een 'E' beginnen terwijl er zeker 20 zijn.

Telefoon: Na het pairen en overhalen van het telefoonboek hangt het systeem binnen 10 minuten, reageerd nergens meer op (scherm en knoppen). Auto uit zetten en een half uurtje wachten reset het probleem.

Diverse instellingen worden niet opgeslagen, zoals het random spelen van nummers van de usb stick.

De 'nachtstandtoets' zet het complete scherm uit ipv het schakelen tussen dag en nachtstand. (Ik rijdt altijd met mijn lichten aan, maar wil overdag wel het 'dag' navigatiescherm, normaal moet dat met deze knop kunnen).

Software version: 4.2.2

Naviagtie version: 2009.11.12

Map version: 109AER

Firmware version: []_ED ([] = vierkantje)

Zijn er andere mensen met vergelijkbare problemen?

Verder bevalt de auto prima. Veel auto voor relatief weinig geld. Voor de automaat gekozen zonder er in gereden te hebben, stond nergens in nederland bij een dealer. Maar hij schakeld zeer soepel! Helemaal top!

Edited by pexxx
Typo

Ik heb ook een Cee'd Se7en met de zelfde firmware ed.

De 'nachtstandtoets' zet bij mij ook het hele scherm uit.

Dit vind ik zelf erg prettig zodat je s'nachts (als je niet met naivigatie rijd) niet een gloeiend scherm in oog hoeken hebt.

Ik wist niet dat de instelling automatisch day/night view van de navigatie regaeert op je lichten.

Met straten vinden heb ik zelf nog geen problemen gehad en voplgens mij kan je als je alleen de letter E (of meer) in tikt ook een lijst met straatnamen krijgen met evt mogelijkheden.

Het overhalen van het telefoonboek lukt mij niet omdat mn N95 8 Gb dit niet ondersteund.

Ik ben eigenlijk gewoon dik te vreden met de alles :)

Ik heb ook een Cee'd Se7en met de zelfde firmware ed.

De 'nachtstandtoets' zet bij mij ook het hele scherm uit.

Dit vind ik zelf erg prettig zodat je s'nachts (als je niet met naivigatie rijd) niet een gloeiend scherm in oog hoeken hebt.

Ik wist niet dat de instelling automatisch day/night view van de navigatie regaeert op je lichten.

Met straten vinden heb ik zelf nog geen problemen gehad en voplgens mij kan je als je alleen de letter E (of meer) in tikt ook een lijst met straatnamen krijgen met evt mogelijkheden.

Het overhalen van het telefoonboek lukt mij niet omdat mn N95 8 Gb dit niet ondersteund.

Ik ben eigenlijk gewoon dik te vreden met de alles :)

Zodra je bij het intoetsen van de straatnaam een letter in toetst, zie je er rechts naast een getal van het aantal matches staan. In mijn geval wou ik naar de Energieweg in Nijmegen (grote straat in Nijmegen). Na het intoetsen van de 'E' kon ik de 'N' niet meer kiezen.

Het automatisch laten switchen van dag/nacht map op basis van je verlichting kun je instellen onder display.

Inmiddels 4 weken de Kia Cee'd SW se7en.

En heel tevreden, sommige van je opmerkingen over het navigatie systeem herken ik. Hij kent onze 40 jarige oude straat niet (In Nijmegen). En de problemen met Blue tooth heb ik al beschreven in het andere topic.

En dat het systeem geen nederlandse stem heeft is onhandig maar niet on overkomelijk. Maar ik hoop wel dat met de volgende up-date waar dan sowieso de nederlandse stem bij zit, ook de andere problemen verhelpt. Want er is mij bij verkoop verteld dat alleen al dit systeem rond de 1200 euro kost dan mag je toch verwachten dat het 100% werkt.

Jeroen

Zodra je bij het intoetsen van de straatnaam een letter in toetst, zie je er rechts naast een getal van het aantal matches staan. In mijn geval wou ik naar de Energieweg in Nijmegen (grote straat in Nijmegen). Na het intoetsen van de 'E' kon ik de 'N' niet meer kiezen.

Net ff geprobeer om de Energieweg in Nijmegen te vinden in de navigatie en hij ziet hem inderdaad niet! Als je een lijst laat zien met allen mogelijk heden met de letter E, staat de Energieweg ook niet tussen :shock:

Heeft navteq zn straten in Nijmegen niet helemaal op orde??

Net ff geprobeer om de Energieweg in Nijmegen te vinden in de navigatie en hij ziet hem inderdaad niet! Als je een lijst laat zien met allen mogelijk heden met de letter E, staat de Energieweg ook niet tussen :shock:

Heeft navteq zn straten in Nijmegen niet helemaal op orde??

Op de kaart staat ie wel, met de juiste naam, dus hij kent 'm wel. Foutje in de zoekfunctie denk ik.

• 1 month later...

Het automatisch laten switchen van dag/nacht map op basis van je verlichting kun je instellen onder display.

Volgens een telefoonlijst die ik van Kia heb gekregen, kan de Nokia N95 wel degelijk communiceren met het LG-Navteq systeem

Volgens een telefoonlijst die ik van Kia heb gekregen, kan de Nokia N95 wel degelijk communiceren met het LG-Navteq systeem

Is het mogelijk de lijst te uploaden? Dan kan iedereen ervan profiteren.

• 2 weeks later...