Jump to content

Recommended Posts

Posted

Kijk eens hier:

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3221

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3222

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3236

Hier staat uitgelegd hoe het beste je auto te verzorgen en met welke producten. ER zijn natuurlijk meer producten, maar deze behoren tot de top 3.

Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust. Ik probeer ze dan te beantwoorden..

Posted

Wil je zeggen dat je de auto niet in de was hoeft te zetten?

Als dit zo is, hoef ik dus drie jaar lang de auto niet in de was te zetten

Zo werd het ons in ieder geval verteld... De meegeleverde folder en de internet site http://www.waxoyl.nl/ spreekt o.a. over:

"U bespaart tijd en geld op het reinigen van uw exterieur"

Dus alleen om de zoveel tijd wassen en "watergolven" zou voldoende moeten zijn :lol:.

Wordt hier bij andere KIA dealers niets over gezegd?

Posted

Ik heb hier op het forum genoeg gezegd mbt waxoyl. Ik heb enkele quote's van mensen die weten waarover ze het hebben voor jullie. De keus is aan jezelf.

)Van het Skodaforum)Ik heb zelf geen ervaring met waxoyl maar spreek wel veel mensen die het hebben of die het aanbrengen (auto dealers).

Waxoyl is ik wil niet zeggen oplichterij maar het riekt er wel naar.

De wax die er op gesmeerd word kost 25 euro in een sponsje en hier kun je 3 wagens mee behandelen.

Na een half jaar is er geen waxoyl meer te bekennen op de lak en je wast dan puur alleen nog de lak en tja die gaat dan glimmen.

Dit heb ik niet uit eigen ervaring maar van dealers die het verkopen en aanbrengen.

Nu weet ik ook dat er iemand betaald dient te worden om het aan te brengen dus een aantal manuren worden ook doorberekend.

Kun je beter in mijn ogen een eigen set aanschaffen of laten doen door iemand dan je wagen een waxoyl behandeling te geven.

Nadeel van waxoyl is ook nog eens dat je alleen hun producten mag gebruiken en als er bij de waxoyl dealer maar enige twijfel is vervalt je garantie.

(Van het fiat500 forum)Wij hebben de auto ook al laten leveren met Waxoyl, in het begin leek het allemaal heel erg leuk. Maar na een jaar begonnen toch vrij snel dingen zoals vliegjes en teer in te vreten, waardoor je het niet of nauwelijks meer kon verwijderen.

Toen ben ik op advies van een vriend overgestapt op Meguiars, heb toen heel de auto behandelt met klei, toen daarna in de wax gezet (GoldClass van Meguiars). Het reiningen en polishen wat hier eigenlijk nog tussen hoort heb ik bewaard voor het echt lekkere weer..

Nadeel van het kleien is dat je je Waxoyl behandeling voor een heel groot deel (al dan niet helemaal) verwijderd. Ik heb de gok genomen en ben met Meguiars uiterst tevreden.

Mijn conclusie is dat je de dure Waxoyl behandeling net zo goed niet hoeft te nemen, en dat geld in duurzamere producten steekt. Ik weet het, dan moet je het wel zelf doen, maar heb je wel jarenlang een mooier resultaat (als je het bijhoudt).

Groeten Jaap

Via Google zijn er meer dingen te vinden.. Zolang je onthoudt dat je niet door een wasstraat mag - raad ik sowieso af - maar als het niet anders kan. En je voor de garantie altijd hun produkten dient te gebruiken voor het onderhouden van je wagen.

Nee, gewoon zelf doen is goedkoper en ziet er veel beter uit..

Posted
Hoi,:confused:

heeft iemand advies over een goed middel om de auto in de was te zetten.

Marc

he Marc,

ik heb alles van Mother's wax gekocht bij carclean.nl. ( stap 1, 2 en 3 en nog meer spul)

was niet goedkoop maar de poets enz is erg goed.

auto blinkt meer dan dat hij uit de showroom komt.

en dat waxoyl is goed spul maar blijft echt niet 3 jaar zitten en is veelste duur.

op die site staat ook de beschrijving van hoe en wat.

gr marcel

Posted

Wij betaalde destijds (2003) 125 Euro voor een Waxoyl behandeling voor onze Sorento. Met 1 zin kan ik zeggen: "zonde van het geld" Natuurlijk was hij strak, schoon en glom aan alle kanten. Maar het effect van de waxoyl gaat erg snel weg. En wij wassen de auto altijd met de hand dus het effect is er niet vanaf gepoetst door ons.

Dus ook via de dealer zo'n behandeling zou ik niet adviseren. Steek dat geld in een Diamondbrite behandeling. Hebben wij niet gedaan maar ik hoor daar betere resultaten over. Is ook iets duurder maar ik meen dat men via deze Kiaclub een korting krijgt van 10 tot 15%.

Doe er je voordeel mee.

Jos

Posted

Dus eigenlijk weggegooid geld.

Kan ik de auto zelf in de was zetten als ik dit wil?

Of poest ik dan direct alles weer weg?

Posted

Heldere standpunten! Ik ga vandaag mijn auto halen en zal hierover nog eens met de dealer praten. Maar nogmaals, zoals het mij gepresenteerd is kwam het over dat dit een standaard onderdeel van een "KIA" aflevering was. Nu begrijp ik dat dit optioneel is?

Ik zal de dealer ook naar dit forum verwijzen.

Posted

Ugghh..

Ik zal altijd waxoyl blijven kiezen.. ik heb het hier uitvoerig met mensen over gehad waaronder mijn dealer. Waxoyl dien je (net zoals ieder ander) bij te houden, het geeft wel degelijk bescherming..

Bij mij zit het er nog dik op, als het regent zie je de druppels mooi rond op de auto lak liggen... :)

Maak voor jezelf de keuze, hier komen we toch nooit uit!

Posted

Met het in ontvangst nemen van m'n nieuwe Cee'd SW waar de Waxoyl laag nu op zit, is voor mij de discussie gesloten. Ik zie wel wat er de aankomende jaren mee gaat gebeuren. Nu is het in ieder geval nog een mooi laagje :lol:. Kijk maar op de foto's...

Posted

Ik zal eenieder wel eens demonstreren wat het effect is van waxoyl op je wagen en het verschil met een wagen dat gewoon goed gepoetst is met een goede shampoo en wax. Wie van jullie is 16 mei in Rotterdam en durft zijn wagen "uit te lenen" voor een demo..?? Waxoyl tegen een goed gepoetste wagen? (BM)

Posted (edited)
Ik zal eenieder wel eens demonstreren wat het effect is van waxoyl op je wagen en het verschil met een wagen dat gewoon goed gepoetst is met een goede shampoo en wax. Wie van jullie is 16 mei in Rotterdam en durft zijn wagen "uit te lenen" voor een demo..?? Waxoyl tegen een goed gepoetste wagen? (BM)

Is dat mijn waxoyl er direct af :P ?

probleem is dat ik dat zonde vind van mijn waxoyl laag. :P net 2 maanden... maar ik zou hem wel willen uitlenen, ik woon vlak bij Rotterdam lol.. maarja... tja... waxoyl he LOL

Kun je gelijk mijn krasjes zien LOL.. ik heb gebeld, polijsten is de oplossing.. het zijn hele hele hele lichtje krassen, waarschijnlijk van takken dus (van die kinderen) en je zag het al bijna niet meer... die gasten hebben iets gedaan en nu zie ik eigenlijk niks meer alleen als je heel goed kijkt. Kan weg maar dan moet ik er meer aan laten doen en lijkt ze niet slim gezien mijn waxoyl. Weet jij trouwens of licht polijsten die waxoyl er echt afgaat? Dan zou het er nu ook af moeten zijn dat stuk namelijk... :P zie je straks een stuk van mijn auto lichter en doffer LOL :D

Edited by Chrones
Posted

Maak je geen zorgen... Er wordt niets verwijderd zonder er weer iets terug op te doen.. ik wil gewoon het verschil laten zien en voelen tussen waxoyl en een goede wax..

Sommige hier op het forum weten wat ik bedoel ;) Zij waren vorig jaar bij de poetsdag bij Sven van Meguiar's..

Posted (edited)
Maak je geen zorgen... Er wordt niets verwijderd zonder er weer iets terug op te doen.. ik wil gewoon het verschil laten zien en voelen tussen waxoyl en een goede wax..

Sommige hier op het forum weten wat ik bedoel ;) Zij waren vorig jaar bij de poetsdag bij Sven van Meguiar's..

Dus die Waxoyl gaat er dan af en je doet er iets nieuws op :P ?

Wat is dit voor spul:

http://www.waxoyl.nl/pages/products.html?CatID=402

Dat bovenste, is dat nou een soort wax of?? Ik heb dat ook... moet je dat doen na je wasbeurt?

Edited by Chrones
Posted
Dus die Waxoyl gaat er dan af en je doet er iets nieuws op :-P ?

Nope! Laat ik lekker zitten... 1 auto goed de waxoyl helemaal verwijderen en vervangen door een goede wax kost mij alleen al meer dan 2,5 tot 3 uurtjes per wagen..

Ik laat je niets meer en minder zien en voelen wat het verschil is tussen waxoyl en een goede verzorde auto..

Posted
Nope! Laat ik lekker zitten... 1 auto goed de waxoyl helemaal verwijderen en vervangen door een goede wax kost mij alleen al meer dan 2,5 tot 3 uurtjes per wagen..

Ik laat je niets meer en minder zien en voelen wat het verschil is tussen waxoyl en een goede verzorde auto..

Mijn auto is ook goed verzorgd he.. :P ik zal kijken of ik kan.. :) wat weet jij over de Waxoyl 3 in 1 beschermer?

Posted

Alex,

Nu laat je mij ook twijfelen. Ik ga de auto volgende week donderdag ophalen. As donderdag komt hij bij de dealer. Op de rekening staat wel de waxoyl behandeling, maar dat kan ik denk ik wel "ruilen" tegen iets anders. Ik wil bv heel graag Xenon-verlichting.