Gast Jantje Geplaatst 15 Januari, 2010 Geplaatst 15 Januari, 2010 Waarom moesten ze allebei vervangen dan? Ik zou denken dat je maar 1 hoeft te vervangen of zagen zij hun kans schoon om extra omzet voor jaar einde te boeken? Je hebt liever geen "extra" omzet door garantie klussen. Je maakt er namelijk (bijna) geen cent winst op.. Quote
bigwade Geplaatst 15 Januari, 2010 Geplaatst 15 Januari, 2010 Je hebt liever geen "extra" omzet door garantie klussen.Je maakt er namelijk (bijna) geen cent winst op.. Daar geloof ik niks van Jantje. Mijn dealer doet fluitend garantie klussen want het is nl. WERK..... en wordt betaald door de importeur. Of die korting krijgt is vraag 2, maar werk is werk tenslotte. Een tevreden klant is als het goed is het uitgangspunt...... Quote
Gast Jantje Geplaatst 15 Januari, 2010 Geplaatst 15 Januari, 2010 Daar geloof ik niks van Jantje.Mijn dealer doet fluitend garantie klussen want het is nl. WERK..... en wordt betaald door de importeur. Of die korting krijgt is vraag 2, maar werk is werk tenslotte. Een tevreden klant is als het goed is het uitgangspunt...... Ik werd zelf bij een garage bigwade, garantie klussen zijn niet leuk... Ja je hebt je monteurs bezig, ja je hebt omzet.. Maar let wel, de importeur/fabriek legt je bepaalde tijden op om een onderdeel te vervangen! voorbeeld: Schokdemper vervangen Kia dealer krijgt hier van de importeur bijvoorbeeld 30 minuten voor. Dat betekend niet dat jij het ook in 30 minuten redt om hem daadwerkelijk te vervangen. Let wel, dat de fabriek die 30 minuten op geeft omdat dat de tijd is die het hun kost om hem te vervangen, dan zit er nog geen vuiligheid/roestvorming op de boutjes, die kunnen overal makkelijker bij door middel van speciaal gereedschap en nog niet volledige montage van de auto...... Leukste voorbeeld bij ons in de praktijk, klant zet een iveco stralis trekker voor de deur voor een beurt. Bij een onderhouds contract krijg je voor olie en oliefilter vervangen 15 minuten de tijd voor. Dan moet je: 1: voertuig ophalen en de brug/put oprijden 2: brug omhoog (Indien gebruik brug) 3: olie aftappen (28 liter olie is er niet bepaald even uit) 4: oliefilter lossen en vernieuwen 5: Brug weer laten zakken (indien gebruik brug) 6: cabine kantelen 7: olie vullen (28 liter olie zit er ook niet bepaald snel weer in) 8: motorstarten en pijlen Dit alles bij elkaar neemt echt wel meer tijd in dan door iveco vergoedt wordt. En toch neem je richting de klant de auto glimlachend in van: Dank u dat wij de beurt mogen uitvoeren.... En ja, een tevreden klant is het uitgangspunt, maar je moet ook begrijpen dat een garage absoluut het niet langer dan een jaar volhoudt als ze alleen maar garantie en onderhouds contract werk doen. Quote
Gast Jantje Geplaatst 15 Januari, 2010 Geplaatst 15 Januari, 2010 Jantje........Helder ! Ja ik hoop dat het de mensen iets meer inzicht geeft. Natuurlijk worden de auto's met een glimlach ingenomen, want je wil dat je klanten tevreden naar huis gaan en ook tevreden de auto weer ophalen. Maar dit heeft echt alleen maar de bedoeling om uiteindelijk te zorgen dat ze de auto ook voor het normale onderhoudt weer komen brengen. Helaas verdient de kia dealer daar ook niet echt super veel meer aan denk ik door die vast gelegde prijzen voor beurten.. Quote
J. Bierings Geplaatst 16 Januari, 2010 Geplaatst 16 Januari, 2010 Ja hoor, Kijk eens bij het klepje rechts achterin van het opbergvakje op de grond bij het rechterachterlicht. Dat moet goed dichtgeklikt zitten. had ik ook. Succes! John Quote
J. Bierings Geplaatst 16 Januari, 2010 Geplaatst 16 Januari, 2010 Wij hebben bij onze Cee'd 5-drs (1.6 CRDi 2009) al een tijdje last van een bonkend geluid dat uit de kofferbak lijkt te komen. Dit is hoorbaar bij rijden binnen de bebouwde kom (lage snelheid dus) en elke keer als je met het rechterachterwiel over een putdeksel, drempeltje, oneffenheid rijdt. Op de snelweg hoor je het niet, ook niet bij serieuze oneffenheden (en die zitten er wel in de Belgische snelwegen )Vandaag maar eens even op onderzoek uitgegaan: eerst de "losse" dingen eruit gegooid, ook de hoedenplank, vloerbedekking, en gereedschapset, zodat die zaken al zeker geen geluid kunnen maken. Dat had geen effect, bonkend geluid bleef. Het lijkt iets in de ophanging te zijn aangezien het dus alleen maar is bij een oneffenheid waar je met het rechtse achterwiel overheen rijdt. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? (misschien 1 van de Kia medewerkers die dit al meegemaakt heeft?) Uiteraard zal ik een afspraak maken bij de dealer, maar ik vind het altijd wel fijn als ik al wat kan zeggen daar, vandaar ook m'n eigen onderzoekje. Zijn er nog mensen die dit hebben bij hun Cee'd en belangrijker nog, is er al gevonden wat het probleem is? Alvast bedankt voor het meedenken Hoi, Ben nieuw op dit forum, moet even wennen. Het ligt aan het klepje rechts achterin op de grond, die een oopbergvakje afschermt. Het knopje dient goed te zijn vastgeklikt. Groet John Quote
Leon Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Hoi,Ben nieuw op dit forum, moet even wennen. Het ligt aan het klepje rechts achterin op de grond, die een oopbergvakje afschermt. Het knopje dient goed te zijn vastgeklikt. Groet John Ik denk dat jij een SW hebt, want ik heb wel een soort van vakje rechtsachterin maar daar zit geen klepje met een knopje. Probleem is trouwens niet opgelost met de nieuwe schokdempers. Binnen 2 weken weer een nieuwe afspraak, hoop dat ze het deze keer wel kunnen oplossen. Quote
Url Geplaatst 8 Februari, 2010 Geplaatst 8 Februari, 2010 Je hebt in ieder geval wel nieuwe schokdempers . Nee even serieus, het is wel rot voor je, ik zou zelf geen idee hebben wat het kan zijn. Quote
Leon Geplaatst 8 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2010 Je hebt in ieder geval wel nieuwe schokdempers .Nee even serieus, het is wel rot voor je, ik zou zelf geen idee hebben wat het kan zijn. Ja, ik heb nu wel nieuwe schokdempers, maar de auto is nog geen jaar oud en heeft nu 20.000 km, dus ik ga er niet vanuit dat die andere al versleten waren Het vervelendste is dat je steeds weer terug moet naar de garage (die niet zo heel dichtbij is) en dat het je dus elke keer veel tijd kost. Quote
J. Bierings Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 Hoi, Heb ook een bonkend geluid rechts achterin gehad, ben blijven zoeken. Vooral bij lage snelheid, en dan bij onregelmatigheden in de weg. Wat bleek: in de vloer bij de rechterachterlichten zit een afdekdekseltje voor een opbergvakje. Reuze handig, maar het klepje wordt gezekerd met een strak afsluitbare handeltje. Bij mij veroorzaakt het feit dat deze niet goed afgesloten zat, het geluid. Goed afsluiten en klaar was het. Idee? Groet John Quote
J. Bierings Geplaatst 12 Februari, 2010 Geplaatst 12 Februari, 2010 Hmm, niet goed opgelet, er is al gereageerd. Idd een SW. Nou ja, wie weet iemand anders blij mee gemaakt. Je moet positief blijven toch? John Quote
Leon Geplaatst 23 Februari, 2010 Topic Starter Geplaatst 23 Februari, 2010 Update: Zo, auto moest gisteren binnen voor eerste onderhoud en dus ook voor het bonken. Breng de auto binnen en ga nog eens met de monteur rijden, wat denk je, geen gebonk meer te horen Natuurlijk nemen ze je dan al niet serieus meer bij de garage, dus vanmorgen toen ik hem ophaalde nog eens met de monteur gaan rijden en gelukkig maar (relatief gezien dan h Quote
Leon Geplaatst 15 Maart, 2010 Topic Starter Geplaatst 15 Maart, 2010 Update 15/3: Vandaag kwam de technische man van Kia Belgi Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.