aena1963 Posted March 15, 2010 Share Posted March 15, 2010 Hallo, Wij hebben bijna zo goed als zeker de KIA Ceed SW 1.6 CRDi (115 pk)besteld met de comfort pack erbij, houden namelijk van luxe aan boord. Nu is onze vraag welke navigatie krig je erbij als je de full map navigatie bij besteld uit de huidige boekje van KIA voor de comfort. (prijs 1295 euro). Heb bij de KIA Ceed Seven de navigatie gezien met touchscreen en spreekt ons wel aan, maar helaas geld die actie niet voor de diesel. Is die gelijkwaardig? Dealer kon me dit niet vertellen helaas. groetjes van bijna trotse eigenaars van de Ceed SW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triaxis Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 ik heb bijna dezelfde vraag gesteld op het forum, maar het lijkt erop dat hier weinig bekend over is... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aena1963 Posted March 16, 2010 Author Share Posted March 16, 2010 Vreemd toch? Vandaag wel een belletje gehad van dealer uit Groningen, deze kon me vertellen dat het om dezelfde ging als bij de 7 pakket. Alhoewel ik ook las op deze site dat niet iedereen er zo van gecharmeerd is. Toch wel een inverstering, deze moet dan ook wel goed zijn. Ondanks de garantie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Ik vind 1295 euro nogal geld voor een "stratenboek met radio etc" Daar heb je een leuk TomTommetje voor met een wrede flatscreen voor thuis of een fraai Macbook, ik bedoel maar. Vergeet even niet dat je bij dat soort spullen bijna verplicht bent een alarm klasse 3 te laten monteren. Geen idee wat dat kost maar dat zal zeker een 7-8-900 euro zijn. Komt er nog even bij..... Kassa zeg ik dan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Ik vind 1295 euro nogal geld voor een "stratenboek met radio etc"Daar heb je een leuk TomTommetje voor met een wrede flatscreen voor thuis of een fraai Macbook, ik bedoel maar. Vergeet even niet dat je bij dat soort spullen bijna verplicht bent een alarm klasse 3 te laten monteren. Geen idee wat dat kost maar dat zal zeker een 7-8-900 euro zijn. Komt er nog even bij..... Kassa zeg ik dan. Jouw stelling is duidelijk BW, maar de aanschaf van een auto blijft puur emotie. Dat geldt ook voor de optie navigatie, sportvelgen, superbrede banden, panoramadak, parkeersensoren, verlaging, spoilers, chroom/rvs, treeplanken, koeienvangers, enz. Volgens mij hebben we op dit forum met volwassenen te maken, die zelf heel goed kunnen beoordelen wat zij kunnen uitgeven en waaraan. Ik hoef geen Macbook, wat kan die meer dan mijn eigen laptop met Bill Gates software? En alarm is leuk, leuk voor de inbreker, voor de broodnodige spanning. Hij moet ook zijn energie kwijt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 (edited) Jouw stelling is duidelijk BW, maar de aanschaf van een auto blijft puur emotie. Dat geldt ook voor de optie navigatie, sportvelgen, superbrede banden, panoramadak, parkeersensoren, verlaging, spoilers, chroom/rvs, treeplanken, koeienvangers, enz. Helemaal waar ! Volgens mij hebben we op dit forum met volwassenen te maken, die zelf heel goed kunnen beoordelen wat zij kunnen uitgeven en waaraan. Helemaal waar ! Ik hoef geen Macbook, wat kan die meer dan mijn eigen laptop met Bill Gates software? En alarm is leuk, leuk voor de inbreker, voor de broodnodige spanning. Hij moet ook zijn energie kwijt. Ah, ergens op dit forum heb je ooit de wens geuit een MacBook te bezitten......zoek maar eens.... En ehhhh, ga er maar eens mee werken, HAHAHAHAHA! ben je meteen genezen. w.b alarm, dat is geen kul. Als je zo'n duur navi-audio spul verzekerd wilt hebben zit je VAST aan een klasse 3 alarm. Die aanschaf komt er dus gewoon BIJ en dat vergeten mensen nogal eens. En DAT zou jammer zijn, toch ?? . Edited March 16, 2010 by bigwade jantje wil bolt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 je vergat 1x om de woorden in hoofdletters bold te maken bigwade. Qua navigatie weet ik het niet, het voordeel van de moderne tomtom's is dat ze heel makkelijk te updaten zijn en die ingebouwde dingen moet je updaten met cd's die vrij duur kunnen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Helemaal waar !Helemaal waar ! Ah, ergens op dit forum heb je ooit de wens geuit een MacBook te bezitten......zoek maar eens.... En ehhhh, ga er maar eens mee werken, HAHAHAHAHA! ben je meteen genezen. w.b alarm, dat is geen kul. Als je zo'n duur navi-audio spul verzekerd wilt hebben zit je VAST aan een klasse 3 alarm. Die aanschaf komt er dus gewoon BIJ en dat vergeten mensen nogal eens. En DAT zou jammer zijn, toch ?? WEL WAAR! Ja, ik heb inderdaad gezegd dat ik een MacBook fantastisch product vindt, maar kan daaraan toevoegen dat het geen noodzakelijke meerwaarde heeft t.o.v. mijn huidige laptop. NIET WAAR! Audio is bij mijn autoverzekering meeverzekerd tot een bepaald bedrag, wat hoger ligt/kan liggen dan de aanschaf van de Kia-navi. Gelukkig weet ik dit van een zeer bekend inwonend huisgenoot mijn echtgenote, die toevalligerwijs in de verzekeringen zit. Je zit dus niet zondermeer vast aan een klasse 3 alarm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 WEL WAAR!Ja, ik heb inderdaad gezegd dat ik een MacBook fantastisch product vindt, maar kan daaraan toevoegen dat het geen noodzakelijke meerwaarde heeft t.o.v. mijn huidige laptop. Nou even in het kort, en dan houden we daar in dit draadje over op; Dat verhoudt zich ongeveer van een Shell stratenboek tot een fancy, lane assist, TomTom, HAHAHA! NIET WAAR! Audio is bij mijn autoverzekering meeverzekerd tot een bepaald bedrag, wat hoger ligt/kan liggen dan de aanschaf van de Kia-navi. Gelukkig weet ik dit van een zeer bekend inwonend huisgenoot mijn echtgenote, die toevalligerwijs in de verzekeringen zit. Je zit dus niet zondermeer vast aan een klasse 3 alarm. Handig, die van mij zit in het onderwijs.....heb ik niks aan.....wat dat betreft. Blijft zaaks goed na te gaan of een 1295 euri ding gedekt is zonder alarm incl. schade bij demonteren door het gilde. WAARVAN AKTE.. . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triaxis Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 Qua navigatie weet ik het niet, het voordeel van de moderne tomtom's is dat ze heel makkelijk te updaten zijn en die ingebouwde dingen moet je updaten met cd's die vrij duur kunnen zijn. voor op mijn motor heb ik een Garmin zumo, daar is veel kaartmateriaal voor te krijgen. (ik bedoel met krijgen dan ook letterlijk want alles is te downloaden...) als ik zou weten welk type kaarten de navigatie van de Cee'd zou slikken zou ik dat ook kunnen uploaden voor de rest van de forumgebruikers... voor de goede orde: ik heb de auto nog niet, anders was ik zelf wel op onderzoek uitgegaan... en wat betreft alarm: volgens mij is dat per verzekeringsmaatschapij verschillend? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 blijft zaaks goed na te gaan of een 1295 euri ding gedekt is zonder alarm incl. Schade bij demonteren door het gilde.waarvan akte... Jazeker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 We geven het draadje terug aan aena1963 de topicstarter en ehhhhhhh triaxis, dit lijkt me niet zo'n goed idee.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted March 16, 2010 Share Posted March 16, 2010 voor op mijn motor heb ik een Garmin zumo, daar is veel kaartmateriaal voor te krijgen. (ik bedoel met krijgen dan ook letterlijk want alles is te downloaden...) als ik zou weten welk type kaarten de navigatie van de Cee'd zou slikken zou ik dat ook kunnen uploaden voor de rest van de forumgebruikers... voor de goede orde: ik heb de auto nog niet, anders was ik zelf wel op onderzoek uitgegaan... en wat betreft alarm: volgens mij is dat per verzekeringsmaatschapij verschillend? helaas mogen er op forums als dit geen links naar illegale software geplaatst worden. Dus als je het al zou kunnen krijgen kan je dit beter via PB'tjes regelen met mensen die interesse hebben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triaxis Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 prima. vergeet niet dat de nieuwsgroepen legaal zijn he...wat je doet met de software dat is een ander verhaal, maar het met het downloaden zelf doe je niks fout... blijft de vraag welk type navigatie er in de Ceed zit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Ik heb mij laten vertellen dat het navigatiesysteem in de Cee'd dezelfde is als in de Venga, en die werkt met software van Navteq. Stuur anders eens een mail naar Navteq met het verzoek om informatie omtrent leveranties aan Kia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aena1963 Posted March 17, 2010 Author Share Posted March 17, 2010 Haha leuke discussie, maar voor mij wordt het wel minder interessant allemaal, ondanks leuke verwerking in het dashboard. Wat kosten,update,verzekering,kwaliteit en verhouding t.o.v. andere merken (o.a. JVC) en inbouw vanaf fabriek is dit het niet allemaal waard. Tevens heb ik ook nog met mijn penningmeesteres te doen, en die denkt zekers helemaal anders over. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Tevens heb ik ook nog met mijn penningmeesteres te doen, en die denkt zekers helemaal anders over. Je bent niet de enige hoor, dat krijg ik er thuis ook echt niet door, HAHAHAHA! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts