RML Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 (edited) Niet geflitst of verongelukt, gelukkig maar! Ik kon het niet laten om op mijn laatste urban exploring trip dit fotomomentje te laten liggen. Wat vinden jullie? Leuk of totaal misplaatst? EDIT: Ik had hem in HDR genomen, schoot me vanmorgen te binnen dus even een wijziging, wat vinden jullie hiervan? Edited April 17, 2010 by RML Quote
Smart Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Nee, zeker niet misplaatst. Het is een echte urban photo geworden, met die vrolijke muurtekening op de achtergrond. Waar is dit moment geschoten, ergens in Belgi Quote
RML Posted October 12, 2009 Author Posted October 12, 2009 Nee, zeker niet misplaatst. Het is een echte urban photo geworden, met die vrolijke muurtekening op de achtergrond. Waar is dit moment geschoten, ergens in Belgi Quote
phoenix_jeroen Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Hele mooie foto, leuk als wallpaper Quote
Smart Posted October 12, 2009 Posted October 12, 2009 Schitterende foto's Robbert. Vooral dat licht door die plankenvloer (Beringen mijn), echt schitterend. Een uitstekende locatie voor een fotograaf. Dus dat plaatsje Doel is volkomen verlaten? Heel apart, een beetje mysterieus. Dat je daar zomaar kan komen. In Nederland niet voor te stellen. Ik heb een impressie gezien van jouw fotografiekunst, mijn complimenten. Dat ziet er goed uit. Quote
RML Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 Bedankt voor je lovende woorden. Ik begin net met fotografie, waarbij het bij mij nog enorm ontbreekt aan theorie (ik leer graag uit de praktijk) dus moet nog veel lezen / leren Doel is nog niet geheel verlaten, er zijn nog een aantal bewoners die absoluut niet weg willen, en nog een aantal krakers. Dus het is nog niet geheel verlaten, en uiteraard veel dagjes mensen die af en aan rijden. Ook vanuit Nederland Quote
Smart Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Hallo RML, Toevallig was het plaatsje Doel vanmorgen ergens in het nieuws. Iets met een kerncentrale aldaar. Nog nooit van het plaatsje gehoord en nu al twee keer binnen een etmaal. Quote
Guest GreyGriffin Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Hallo RML, Heb als oude 'prof' je foto's zitten bekijken. Ben nu vutter, maar had toen ik nog werkte elke dag met persfotografie te maken. Zou je willen aanraden beslist door te gaan en had waardering voor de manier waarop je dingen uitprobeert (bij voorbeeld de Hermitage bij avond). Toch is het aan te raden niet alles alleen uit de praktijk op te doen. Je zult ook aan wat theorie moeten geloven, want anders weet je straks wel wat scherptediepte is, maar niet dat die samenhangt met het gebruikte diafragma en dus indirect ook met de sluitertijd. Er zijn vele (leuke) boeken over digitale fotografie te koop, die op een heldere manier wat achtergronden verschaffen. iets voor de Sint of de Kerstman? Ok Quote
Giovanny Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Dynamische bereik van de EOS40D is inderdaad niet slecht maar welke Photo editor heb je gebruikt om het effect te krijgen? Hele gave foto's moet ik zeggen en de Proceed ziet er fantastisch uit, ik kan niet wachten op mijn SW wordt nu echt ongeduldig. Quote
Peterrrrr Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 Wow, mooie foto ! Heb je meer foto's van je pro ? Het is een X-tra neem ik aan ? Heb zelf precies dezelfde wagen maar dan een fifteen dus heb meerspaaks velgen. Vind ik een groot verschil, vind de 5 spaaks v Quote
RML Posted October 13, 2009 Author Posted October 13, 2009 Hallo RML,Je zult ook aan wat theorie moeten geloven, want anders weet je straks wel wat scherptediepte is, maar niet dat die samenhangt met het gebruikte diafragma en dus indirect ook met de sluitertijd. Er zijn vele (leuke) boeken over digitale fotografie te koop, die op een heldere manier wat achtergronden verschaffen. Kun je een goed voorbeeld van een boek geven? Zijn er veel te verkrijgen, binnenkort weer een jaartje ouder dus dan mag ik weer kado's vragen schijnt Theorie moet ik inderdaad er ook bij gaan nemen. Dynamische bereik van de EOS40D is inderdaad niet slecht maar welke Photo editor heb je gebruikt om het effect te krijgen? Het dynamische bereik is vergroot door HDR toe te passen, dat zijn simpelweg 3 foto's vanaf statief, normaal, onder belicht en over belicht. In Photoshop kun je de foto's in een stack laden, dit staat onder scripts. Daarna is het opslaan in jpeg of de 3 foto's (normaal, onder en overbelicht) in psd tot 1 layer samensmelten en met de instellingen spelen (brightness, contrast, etc). En bedankt voor het compliment Hierbij een link met uitleg over hoe dit voor elkaar te krijgen in Photoshop (het layer gedeelte, 3 foto's samenvoegen, de contrast instellingen etc staan hier niet beschreven). Photoshop Tutorials - Layered HDR Tone Mapping | Photo Manipulation | Photoshop Tutorials Wow, mooie foto ! Heb je meer foto's van je pro ? Het is een X-tra neem ik aan ? Heb zelf precies dezelfde wagen maar dan een fifteen dus heb meerspaaks velgen. Vind ik een groot verschil, vind de 5 spaaks v Quote
bigwade Posted October 13, 2009 Posted October 13, 2009 BOEK: Boek Digitale Fotografie Frans Barten | Fotokonijnenberg FORUM: EOSDigitaal.nl :: Index grtz Frank www.lookaround.nl (dringend aan vernieuwing toe ) Quote
Guest GreyGriffin Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Ja, de aanrader van Frank is een hele goeie. Prima boek. Het loont trouwens de moeite om eens bij foto Konijnenberg langs te rijden om te gaan neuzen. De zaak zit ergens achter Ommen, dus bij mij vandaan een klein dagtochtje... Maar je wordt er vakkundig geholpen en voorgelicht. Groet, GreyGriffin Quote
Guest GreyGriffin Posted October 14, 2009 Posted October 14, 2009 Hallo Frank, Kon natuurlijk de verleiding niet weerstaan om even te kijken op Lookaround. Je schrijft dan wel dat je site aan vernieuwing toe is, maar er staan toch hele leuke foto's op! Groet, GreyGriffin Quote
kiakeproceedke Posted October 18, 2009 Posted October 18, 2009 Hallo Frank,Kon natuurlijk de verleiding niet weerstaan om even te kijken op Lookaround. Je schrijft dan wel dat je site aan vernieuwing toe is, maar er staan toch hele leuke foto's op! Groet, GreyGriffin Geef je op de mijne ook je meningis : http://www.flickr.com/photos/duth_urbex_exploring/ en http://www.flickr.com/photos/kiaproceedke/.Bij de laatste zeker op die van het concert.Ik weet ze zullen niet 100% zijn maar heb als fout 1/20ste sluitertijd genomen ipv 1/200ste. Ben benieuwd naar jou reakties. Grtz Quote
RML Posted April 17, 2010 Author Posted April 17, 2010 Ik had hem in HDR genomen (3 foto's verschillende belichting samenvoegen), maar dat was ik vergeten en schoot me net te binnen, even aangepast naar een wat extremere foto Quote
Recommended Posts