Jump to content

Recommended Posts

Posted

hoi,

ik heb soms het idee dat mijn 1.6 iets inhoud. hij wilt wel maar kan niet gevoel.

en schokt veel als airco inslaat .

heeft iemand dit probleem ook ??

gr marcel

Posted

Ik heb een 1.4. Als de airco aanstaat, en ik trek hem in het rood, dan schokt het als de auto hoger in toeren komt. Airco ontwerp van de Cee'd is gewoon niet zo doordacht (denk ik).

Dit is de eerste auto waarbij ik dit zo nadrukkelijk merk, en ik rij al zeker 10+ jaar met airco.

Met airco uit: nergens last van!

hoi,

ik heb soms het idee dat mijn 1.6 iets inhoud. hij wilt wel maar kan niet gevoel.

en schokt veel als airco inslaat .

heeft iemand dit probleem ook ??

gr marcel

Posted

Heb er zowel met onze joendaai-i10 als Sportage ook last van.

Misschien moeten die airco-pompen ook inlopen.

Guest Jantje
Posted

klinkt voor mij vrij logisch dat zo'n licht motortje er even moeite mee kan hebben om een airco pomp rond te slingeren.

Zelfs bij een iveco daily met een 3.0 diesel motor merk je duidelijk aan de motor wanneer de airco pomp inslaat.

En voor het inhouden zou ik even naar de dealer rijden en uitlaten lezen. Eventueel vragen of je eens in een andere 1.6 ceed kan rijden ter vergelijking..?

Posted

Ik heb juist weinig last van de airco in mijn 1.4 sw> mijn peugeots hiervoor ook met zwaardere motor hadden meer problemen. Met airco aan slecht stationair draaien en inzakken toerental bij aanslaan airco was heel gewoon!

Posted

Ik heb hiervoor ook een Golf V 1.9 TDI (105 pk) gereden, en bij die auto was het verschil met airco aan of uit niet te merken.

Ook het inschakelen was niet te merken.

Ook de topsnelheid bleef hetzelfde, ik reed toen dagelijks op de Duitse Autobahn.

Die airco werkte gewoon perfect en gebruikte (zo lijkt het) geen merkbare motorcapaciteit. Nu meer vermogen (+ 4 pk, gewicht ongeveer hetzelfde) en merkbaar last van het gebruik van de airco.

Dus het kan wel.... Das Auto...

Posted