Jump to content

"Bevriezen" van Multi Functie Beeldscherm

Recommended Posts

Posted

Vandaag heb ik een (tijdelijk) probleem gehad met het MFD in mijn "7". Na het starten van de auto bleef het scherm "steken" op de Waarschuwing bij Navigatie (Caution....). De opties onder in het scherm "Agree" en "Languages" werkten niet. Ook de knoppen rondom de MFD werkten niet, de Bluetooth functie evenmin.

Mogelijk heb ik een tijdje met een niet goed sluitende deur gereden, dus wellicht is er een bescherming dat het systeem dan niet gebruikt kan worden. Nadat ik dit merkte, ben ik gestopt, heb ik de betreffende deur geopend en gesloten en weer gestart. Toen bleef het probleem bestaan.

Na een half uur startte ik opnieuw en was het probleem weg. Komt dit bekend voor?

Posted

Hoi Gstar,

Sorry voor de wat late reactie, maar ik ben dit weekend met de fietsen bezig geweest en weinig op het net. 't Was ook mooi weer, heh.

Maar mijn probleem is inderdaad hetzelfde. Wat ik echter vreemd vindt is dat ik voor de "bevriezing" een half uur met de auto had gereden, even uitstapte, na 3 minuten weer terugkwam en toen tegen dit probleem aanliep.

Het kan dus zo maar verschijnen en verdwijnen!

Posted

Tja ik weet ook niet hoe het kan. De eerste week heb ik geen probleem gehad maar daarna ineens bij elke aanmelding van mijn telefoon kon ik niets meer met het scherm. Andere telefoons deden het wel gewoon en ik heb bij de dealer ook bij andere cee'ds gebrobeerd en ook daar meteen een vastloper. Ik heb om alles maar uit te kunnen sluiten uiteindelijk mijn telefoon een harde reset gegeven en sindsdien geen probleem meer. Ik weet echter niet waardoor het probleem ontstaan is... de telefoon heeft geen update of iets dergelijks gehad.

Maar ik ben blij dat het bij mij opgelost is, ik hoop dat jij je probleem ook zo kan oplossen want het is een irritante kwestie als iets niet werkt zoals het zou moeten.

Grtz. Gstar

Posted

Het bevriezen van het scherm, komt bij mij ook voor.

En dan niet af en toe, maar nu dagelijks.

Ik rijdt overigens in een cee'd se7en edition van januari 2010

Wanneer ik de auto start, gaat de radio aan.

soms kan ik hem nog op een andere zender zetten, maar meestal werkt er direct helemaal niets meer. alleen het volume harder en zachter.

Af en toe krijg ik nog het navigatie systeem in beeld en kan ik een adres invullen, maar dan navigeert het systeem niet meer.

En sinds deze week kom ik zelfs niet verder dan het kia scherm.

Resetten, door de hoofdzekering eruit te halen, werkte in het begin nog wel, maar haalt nu ook niets meer uit.

Ben al twee keer bij de dealer geweest en moet nu een afspraak maken om zeer waarschijnlijk het hele systeem te vervangen.

Zijn er meer mensen met dit probleem??

Posted

Ja... er zijn andere mensen met dit probleem maar zoals ik hierboven al aangaf lag dit bij mij aan mijn telefoon. Heb je al andere telefoons geprobeerd, om te kijken of het dan ook gebeurd? of bij je eigen telefoon ff de bleutooth uitzetten zodat deze geen verbinding kan maken en kijken of het dan ook gebeurd.

Grtz. Gstar

Posted

Hoi Peter75,

Zo erg als jij het beschrijft is het bij mij (nog?) niet. Ik ben benieuwd wat de dealer gaat zeggen over een eventuele vervanging.

Hou ons op de hoogte?

BTW.

Wat voor type telefoon heb je?

Posted

@Rceed SW, heb jij toevallig nog geprobeerd met een andere telefoon verbinding te maken of te rijden zonder verbinding te maken met je eigen telefoon? Ik ben benieuwd of het echt aan de telefoon bleutoothconnectie kan liggen of dat het alleen bij mij het geval is geweest.

Het is voor andere misschien ook handig om te weten wat de oorzaak kan zijn.

Ik zie graag jullie bevindingen.

Grtz. Gstar

Posted

Ik heb het nu ook een keer meegemaakt, alles sloeg vast bij het starten van de auto, kreeg zelfs een memory error in beeld.

Bleek inderdaad aan de bluetooth te liggen.

Van de telefoon (HTC Pro Touch 2) alle verbindingen verwijderd en bij de Kia bluetooth weer naar fabrieks instellingen gezet, opnieuw verbinding maken en probleem is tot op heden verholpen.