Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi,

Ik heb gister proefgereden in de de ceed sw 1.4 cvvt. Mijn vrouw reed het eerste stukje en bij elke versnelling schoot het gas eerst ontzettend in de toeren. Dacht dat het aan haar lag ;), maar ik reed terug naar de dealer en ik had het ook. Het gaspedaal lijkt ontzettend gevoelig, waardoor het lijkt alsof je vol gas geeft in z'n vrij voordat de auto goed in de versnelling gaat. Ik rij nu diesel, dus het verschil is groot, maar daarna hebben we een stukje gereden in de kia venga, en daar hadden we het toaal niet, daar reden we direct normaal mee weg.

Is dit herkenbaar voor de ceed. En wen je hier snel aan?

Guest Jantje
Posted
Hoi,

Ik heb gister proefgereden in de de ceed sw 1.4 cvvt. Mijn vrouw reed het eerste stukje en bij elke versnelling schoot het gas eerst ontzettend in de toeren. Dacht dat het aan haar lag ;), maar ik reed terug naar de dealer en ik had het ook. Het gaspedaal lijkt ontzettend gevoelig, waardoor het lijkt alsof je vol gas geeft in z'n vrij voordat de auto goed in de versnelling gaat. Ik rij nu diesel, dus het verschil is groot, maar daarna hebben we een stukje gereden in de kia venga, en daar hadden we het toaal niet, daar reden we direct normaal mee weg.

Is dit herkenbaar voor de ceed. En wen je hier snel aan?

ik heb daar met mijn ceed geen last van. Ook niet mee gemaakt bij de 2 demo's waar ik mee gereden heb

Posted

Ik herken het wel, de auto reageert heel fel op het gas en dat is in het begin wel wennen. Maar ik heb er nu geen last meer van. Als mijn vrouw in mijn auto rijd vind ze t wel lastig, maar als we een eindje op weg zijn heeft zij ook geen probleem meer met rustig gas geven.

Posted

Klopt inderdaad. Bij mijn proefrit heb ik ook moeten wennen aan het gaspedaal. Toch gedoseerder gas geven. Nu geen problemen meer mee. Zoals Pieter78 ook al aangeeft heeft mijn partner er wel last van als zij er eens in rijdt.

Zij heeft een Focus waarin je weer wel genoeg gas moet geven om weg te komen. Denk dat ieder merk c.q. type zijn eigen van "gaspedaal activiteit" heeft.

Posted

rednas77,

Jij hebt dezelfde versie van de ceed die wij willen gaan nemen (de 1.4 cvvt sw, seven). Voelt de 1.4 voor jou onderbemeten aan, of is het prima te doen? Ik rijd nu d1.9 tdi van skoda, en ben bang dat de 1.4 mij wat tegen gaat vallen. Wat is jou ervaring hiermee?

Bedankt alvast.

Posted
rednas77,

Jij hebt dezelfde versie van de ceed die wij willen gaan nemen (de 1.4 cvvt sw, seven). Voelt de 1.4 voor jou onderbemeten aan, of is het prima te doen? Ik rijd nu d1.9 tdi van skoda, en ben bang dat de 1.4 mij wat tegen gaat vallen. Wat is jou ervaring hiermee?

Bedankt alvast.

check ff je gmail.

Posted
Waarom post je dit niet gewoon op het forum? Dan hebben andere mensen er ook nog wat aan.

U vraagt wij draaien.

Ik denk dat je als je van een skoda diesel komt (is toch dezelfde 1.9 als in VW/Audi) zeker de trekkracht zult missen die de 1.9 tdi hebben. Het betreft dan niet alleen de trekkracht in de lagere versnellingen, maar ook in de 5. Bij je Skoda (ff gekeken bij een fabia 1.9) heb je je maximale koppel van 240 nm bij 1900 toeren. Bij de kia is er maar een maximaal koppel van 137 nm bij 5000 toeren. Een royaal verschil dus. Dit verschil merk je al bij gewoon opschakelen e.d.

Ik weet niet of je veel snelweg km's moet maken, persoonlijk hoef ik dat niet. Zo ja, dan zou ik mij gaan irriteren aan het massale geluid dat de auto in komt (a.g.v. de 90 pk maar ook door de Michelin banden met een lagere rolweerstand. Van deze banden komt veel geluid.) en aan het feit dat je bij 130 km al 4000 toeren rijdt, terwijl je diesel waarschijnlijk rond de 2500 zit.

Dus bij veel reguliere ritten op N wegen e.d. zou ik zeggen de 1.4 is ok. Bij veel autosnelweg ritten waarbij je ook nog een beetje door kunt rijden zou ik zeker voor een zwaardere motor kiezen bijv. 1.6 benzine of de 1.6 diesel 90 of 115 pk.

Nog een aandachtspuntje is het verbruik. Er wordt geschermd met een gemiddeld verbruik van 1 op 17,2 (5,8L per 100 km). Zelf zit ik op, volgens de boordcomputer, een verbruik van 7,5 l per 100 km. Toch een royaal verschil. Volgens de dealer en het forum kan de motor pas vanaf een ca. 10000 km optimaal presteren. Met een tank kan ik ca. 550 km rijden. Dus elke week 1 keer tanken

Posted

heb hier ook last van dacht eerst dat de koppeling niet fijn afgesteld zou zijn

maar deze is hydraulisch en niet af te stellen zegt men maar na 4 mnd begint het wel te wennen