onno82 Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Binnenkort loopt mijn leasecontract af en mag ik wat anders uitzoeken. Ik ben gister wezen kijken bij de KIA dealer. Nu had hij een Kia Cee'd SW 1.4 se7en staan die zeker de moeite waard is. Ik twijfel nu alleen tussen de se7en en de se7en business. De business is 1100 euro goedkoper, maar heeft 15'' stalen velgen met wieldoppen. Nu kan ik alleen geen foto vinden van deze business uitvoering met die wieldoppen. Wat vinden jullie van de business uitvoering of toch liever de gewone se7en? Quote
brouwer2001 Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 hallo onno82, volgens mij merkt het bijna niet in de lease prijs z'n verschil van 1100 Quote
onno82 Posted January 14, 2010 Author Posted January 14, 2010 Die lichtmetalen velgen lijkt mij ook inderdaad veel mooier dan saaie wieldoppen! Daarnaast heeft de business 'climate control' en de gewone se7en 'airco'. Ik heb een offerte aangevraagd voor de gewone se7en en ben dus benieuwd! Quote
brouwer2001 Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 als er ook climate control op zit en LM dan ben ik nu al om gr ronald Quote
Smart Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Volgens mij bedoeld hij dat de normale Cee'd SW lichtmetalen velgen met airco heeft en de business heeft stalen velgen/wieldoppen met climate control. Blijft toch een moeilijke keuze, alhoewel ik eerder voor de climate control zou gaan, velgen kunnen altijd nog aangeschaft worden. Ook originelen voor tweedehands prijzen. Quote
jeroen1970 Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 KLopt het verschil in het se7en pakket is dat de normale LM velgen heeft, en dat de ander climat control heeft. Ik rij is zo'n normale Se7en, (net een paar km, maar toch ) en moet zeggen bevalt me erg goed. Vooral erg te spreken over de ruimte en de wegligging. Jeroen Quote
Jean7ven Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Als de business uitvoering 1100 euro goedkoper is dan kan je ook daarvoor kiezen en als optie nog lichtmetalen velgen kopen volgens mij kosten die 250 euro per stuk, als je voor de 16" gaat die in de normale 7ven zitten dan kan je de banden van de stalen velgen gewoon gebruiken. ben je dus net zoveel geld kwijt en je hebt climate control en lichtmetale velgen. ik heb zelf alleen nog niks gelezen over die business editie, waar heb je dit gezien???? Quote
Peterrrrr Posted January 14, 2010 Posted January 14, 2010 Volgens mij hebben ze het meer over de SE7EN dan over de Se7en Business. De laatste is ook voornamelijk bedoeld als leasewagen. Ik zou voor de Business gaan en voor die Quote
onno82 Posted January 15, 2010 Author Posted January 15, 2010 Er zijn twee Se7en varianten namelijk de 'gewone se7en' en de 'se7en business'. De se7en business is er alleen voor de leasemarkt. De se7en business is 1100 euro goedkoper dan de gewone se7en. Het verschil is dat de se7en business climate control heeft en 15" stalen velgen met wieldoppen. De gewone se7en heeft airconditioning en 16" licht metalen velgen. Hopelijk is het zo wat duidelijker voor iedereen. Is inderdaad een idee om de se7en business variant te nemen met de 16" licht metalen velgen (€249,- per stuk) als accessoire dan bij te doen. Zal is vragen aan mijn dealer. Quote
ddekker Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 Ik heb sinds een week of drie een Se7en Business... Mijn conclusie was ook dat de lichtmetalen velgen er later nog op te zetten zijn, de dual-zone climate control niet! De mazzel die ik had is dat de dealer tegen de lease-maatschappij had gezegd dat er onder de Business standaard lichtmetalen velgen zaten, toen bleek dat dat niet het geval is moesten ze die er voor een zacht prijsje bij leveren... die zitten er nu dus ook op! Ben erg tevreden over de auto, alleen krijg ik nogal eens klachten over de kwaliteit van de telefoonverbinding. Moet ik dus toch nog even terug naar de garage, want van zo'n ge Quote
Smart Posted February 25, 2010 Posted February 25, 2010 .......Ben erg tevreden over de auto, alleen krijg ik nogal eens klachten over de kwaliteit van de telefoonverbinding. Moet ik dus toch nog even terug naar de garage, want van zo'n ge Quote
foofman Posted February 27, 2010 Posted February 27, 2010 Onno, Check even de foto's in mijn post: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3693 Daar zie je de standaard "wieldoppen". Quote
Peterrrrr Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 De Business is aantrekkelijk ivm de bijtelling. Op dit model krijg je geen korting meer omdat deze al in de prijs verweven zit ! Quote
Kia Pee'd Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Ben erg benieuwd. Heb ook een Sporty Wagon Se7en Business met 16" velgen besteld. Proefrijden was al fijn, dus verwacht er heel veel van. Eerste week van mei moet het gaan gebeuren. Kan bijna niet wachten. Quote
Rcee'd SW Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Ik heb zelf een Se7en Business genomen met de Anzio Light velgen. Met de dealer afgesproken om de oorspronkelijke banden op deze velgen te zetten. Kostte Quote
Rijder X Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Heb nu al een maand de SW Seven Business uitvoering via een leasecontract (prima auto en bevalt goed) Keuze is heel bewust gemaakt door het leasebedrag (sommige maatschappijen zien LM velgen als een extra risico) en het climat control LM velgen kunnen er simpelweg ook later nog onder Ben tevens door de werkgever verplicht om ook de winterbanden variant bij de lease mee te nemen (scheelt weer wat in de verzekeringspremie) en hierbij waren LM velgen juist weer een kostenverhogend effect Kortom, via lease is zeker de Business een aanrader N.B. Bij mijn dealer staat de Business gewoon in de showroom met prijskaartje voor de particulier en Quote
Rcee'd SW Posted April 2, 2010 Posted April 2, 2010 N.B. Bij mijn dealer staat de Business gewoon in de showroom met prijskaartje voor de particulier en Quote
Recommended Posts