Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 8 antwoorden
- 3,4k weergaven
Ik heb een vraagje omdat ik dit probleem al eerder heb gehoord wil ik dit eens vragen aan medekia rijders. Op het papier staat dat een kia pro ceed maar 6.1l verbruikt maar deze van mij verbruikt gemakkelijk 7 tot 8 liter per 100km. En dan rijd ik nog redelijk rustig bij doortrekken gaat ze makkelijk naar de 9 tot 9.5 liter gemiddeld maar dan trek ik mijn wit bezeken ook makkelijk tot aan haar 6000 toeren. Bij normaal rijgedrag schakel ik op een 2750 toeren. Zijn er nog kia pro ceed rijders die dit ervaren?
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Weet er iemand of er al een schroef kit uit is voor de kia pro ceed liefst KW
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
hallo ik heb een vraagje ik zou mss met tijd zwaardere boxen steeken maar heb al gekeken,da grilje voor de box kan niet los?:s iemand die daar meer weet?ik heb gekeken de box is 16.5 cm vn pioneer maar kan je dat grilje uithalen en zo makellijk uithalen en ander steeken en dan dat grilje vn pioneer ofzo insteekn? mvg kevin
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
Hallo, Begin januari heb ik deze auto besteld, de dealer kan mij nu nog niet vertellen wanneer de auto geleverd gaat worden, het is volgende week dus 3 maanden. Kan iemand mij vertellen hoe dit proces in zijn werk gaat en waarom dit zo lang duurt, en nog veel belangrijker, wat is de levertijd van deze auto? Ik vind het al met al wel erg lang duren, Ik hoor graag van een van jullie, Groetjes WIm
Laatste antwoord door Relena, -
- 5 antwoorden
- 4,2k weergaven
Ik rijd sinds een week een kia cee'd sporty wagon 1.4 en heb in deze eerste week al 1700 km afgelegd tot alle tevredenheid, wat mij echter verbaasd is dat er geen verklikker in zit als ik mijn verlichting laat branden. Zit dit er echt niet op ? zie ik iets over het hoofd ?
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 11 antwoorden
- 1,6k weergaven
Voor u alle een wijze tip pas op met luchtverfrissers in de auto. Onlangs maakte ik onderstaande mee. De gespote laag is zeer dun en wordt week zodra deze in contact komt met een heerlijke geurtje (als het er uitloopt/overloopt door het schuinhangen) Inmiddels is alles weer hersteld en kan ik tevreden terugkijken.
Laatste antwoord door lund 1775, -
Kia ExCeed Concept
door RML- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Ik kom zojuist de volgende foto's tegen van een hele leuke concept op basis van de c'eed. Design is gedaan door Peter Schreyer die voorheen ook voor Audi en VW designs heeft gemaakt. De foto's dateren van vorig jaar maar ik ben ze hier nog niet tegen gekomen. Ik heb er nooit meer wat van gezien, wellicht zijn de in te bouwen veiligheidsmaatregelen er nooit gekomen (denk aan rolbeugels die auto omhoog schieten bij de hoofdsteunen oid). Maar het blijft een mooie vertooning
-
- 14 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo allemaal en iedereen, Vandaag hebben we hem eindelijk kunnen bestellen. Onze nieuwe gezinslid: een KIA cee'd SW 1.6 115 PK Sport uitvoering in de kleur Black Pearl. zolas jullie merken is het een Belg en we zijn bijzonder fier/trots daarop dat we hem eindelijk konden bestellen. En voor de Mensen die nog in Nederland wonen ff de prijs: ? 20.840,= Met de volgende standaardopties: - 17" alu velgen met banden 225/45 - zwart stoffen half-lederen bekelding - volledig zwart interieur - privacy ruiten vanaf b-style - Specifiek sportrooster vooraan (MAW ander grill) - Lampen met sportlook - Electrische inklapbare spiegels - Radio CD/MP3 + AUX-USB + 4ls+ stuurwie…
- 6 antwoorden
- 2,4k weergaven
In mijn nieuwe Cee'd SW (nu +- 600km op teller) uitvoering Fifteen zit standaard een Parrot CK3100 carkit. Echter als er enige vorm van communicatie is tussen telefoon (HTC) en carkit dan valt de kilometerteller weg, cruisecontrol (Goldcruise) stopt ermee, en de versnellingsbak lijkt (kortstondig) niet meer in zijn vrij te krijgen als je stop. Lokatie van de telefoon in de auto maakt niet uit. Getest van broekzak tot achterbank. Kent iemand dit? En weet iemand de oplossing? Ik heb het uiteraard ook bij de dealer neer gelegd, en ik wacht nog op antwoord. Het model Fifteen wordt vreemd genoeg standaard aangeboden met deze carkit, en ik zou het zodoende vreemd vinden dat…
Laatste antwoord door djeed, -
- 9 antwoorden
- 2,4k weergaven
BEste Leden, Ik had een vraagje. Is er hier iemand op het forum die ervaring heeft met het doortrekken van de pluskabel van de accu naar de kofferbak van een Kia Pro Ceed. Aangezien ik die van mij vrijdag krijg en gelijk zaterdag me versterker er weer in wil hebben wil ik vragen of het makkelijk is om door het achterschot te komen. Door een buis of iets???? Iemand een idee? THNX
Laatste antwoord door jurjen, -
- 4 antwoorden
- 2,9k weergaven
heeft er al iemand ervaring om een kia pro ceed te verlagen op veren door kia zelf? Ik zou mijn pro ceed 4 cm laten zakken. maar ik heb vragen bij rijgedrag en hardheid van de veren enzo
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
- 9 antwoorden
- 2,2k weergaven
Sinds enkele weken rij ik in een nieuwe KIA Cee'd SW 1.6 CVVT ISG. Als accessoire heb ik door de dealer cruise control (Gold Cruise) laten inbouwen. Als fabrieksoptie was helaas niet mogelijk bij de 1.6 benzinemotor, daarom een apart pookje en geen stuurbediening. Bij het uitproberen van de cruise control kwam ik erachter dat deze niet uitschakelt met het koppelingspedaal. Dit zou normaalgesproken wel mogelijk moeten zijn, zeker uit oogpunt van veiligheid. Uitschakelen op de rem werkt wel, maar de oplichtende remlichten kunnen verwarrend zijn voor achterliggers. Uitschakelen op het bedieningspookje kan ook, maar deze zit uit het zicht achter het stuurwiel en niet direct …
Laatste antwoord door patten, -
motortuning?
door Pro ceedboy- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Heeft er iemand een idee of er al een veerpootbrug bestaat voor kia pro ceed en een embleemloos grilletje? En weet er iemand welke et waarde de standaard kia pro ceed 17 duimers velgen hebben?
Laatste antwoord door kiakeproceedke, -
- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds medio maart ben ik in het bezit van mijn nieuwe Pro_Ceed. 1.4 Fifteen Ik moet bekennen dat ik er tot nu toe en na zo'n 2000 km er zeer tevreden mee ben en ik heb een hoop positieve reacties gekregen want men vindt het een mooi model! Ik heb er wanneer ik een fluwelen voetje heb en 90 km/uur blijf rijden 1 op 15 mee gereden dat is natuurlijk netjes voor een nieuwe 1.4 Pro_Ceed maar niet erg leuk om te doen maar het kan. Ik heb tot nu toe nog geen negatieve zaken kunnen ontdekken, maar zal dit zeker melden indien van toepassing. Ik zal er nog even wat foto's bij doen. UPDATE Het is nu September 09 en met 7.500 km gereden nog geen problemen er wordt veel stad ge…
Laatste antwoord door JJWW810, -
- 3 antwoorden
- 2,2k weergaven
Over het dak lopen 2 zwarte daklijsten met op iedere lijst 2 afdekplaatjes die je eraf kan schuiven voor b.v een allesdrager te bevestigen. Bij mij zitten deze plaatjes zo los dat ik er al 2 ben verloren onder het rijden. Het ie een knullere construktie wat ze toegepast hebben, maar je kan het zelf veranderen. Schuif het plaatje eraf, dan zie je in de daklijst de vorm van het gat en kijk even op de afdekplaatjes waar de nokjes zitten die in de daklijst lijdt vallen, buig nu de lipjes in de daklijst ongeveer een halve mm naar beneden. Plaats nu het afdekplaatjes op het gat en nu moet met kracht het plaatje op zijn plaat geschoven worden en komt het afdekplaatje niet m…
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
goedenavond, sinds een jaar de trotse berijder van een kia ceed sporty wagon en heb sinds het begin kleine probleempjes die de dealer zegt niet te kunnen oplossen zoals de boordcomputer die in het engels aangeeft (gallons i.p.v. liters), zakkende bestuurders stoel, en moeilijk rechtuit rijden met de auto waardoor je als een bodybuilder uitstapt in zuid-frankrijk van het constant corrigeren. Heeft iemand dezelfde klachten of oplossing hiervoor groet ron,
Laatste antwoord door ronicus, -
18 mei
door Pro ceedboy- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
18 mei 2009 eindelijk zover om de veertjes te laten plaatsen! KIA POWER wanneer is er eens ne meeting met allemaal de kia'tjes van hier?
Laatste antwoord door kiakeproceedke, -
Deurrubbers Cee'd
door PVD- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Bij onze auto (14 maanden oud!) zijn aan beide voordeuren de rubbers (iets boven het slot) aan het scheuren gegaan. Dit heb ik nimmer met een andere auto meegemaakt! Ze voelen ook wel erg dunnetjes aan moet ik opmerken. Een eerste reactie van de dealer was dat dit kwam door het instappen, en het niet onder de garantie zou vallen!?!?!? Lijkt mij niet dacht ik! Hij zou kijken wat er toch mogelijk is. Nog even afwachten dus. Zij er meer Ceed's die dit probleem hebben. Graag reactie. PVD
Laatste antwoord door Rio-man, -
ontwasemen
door Ben1- 7 antwoorden
- 2,2k weergaven
Al vanaf het begin is het moeilijk de voorruit van mijn Ceed te ontwasemen. Bij koud weer bevriest het zelfs aan de binnenkant. In de zomer/herfst is het vooral de passagierskant die heel slecht ontwasemt. Wat doe ik verkeerd? Wie weet het antwoord?
Laatste antwoord door PVD, -
- 5 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo Kia ceed rijders, Misschien weet iemand of inderdaad verschillende motoren van de 1.4 zijn betreft pk's Of worden deze niet in Nederland geleverd? Hersteller Bezeichnung HSN TSN KH VK TK VKN TKN PS KW CCM KIA MOTOR (ROK) S. AUCH HYUNDAI (ROK) ED (CEED / SPORTY WAGON 1.4) 1260 AAE 17 N18 N17 105 77 1396 KIA MOTOR (ROK) S. AUCH HYUNDAI (ROK) ED (CEED / SPORTY WAGON 1.4) 1260 AAF 17 N18 N17 109 80 1396 Gr Cor
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Chad Racing brengt dit jaar twee nieuwe KIA Pro_Cee'd Silhouette aan de start van het Belgische BTCS kampioenschap. Je kan de resultaten volgen op de blog: 'http://kia-chad-racing-nl.skynetblogs.be Verder zijn er ook enkele foto's en kan je er informatie vinden over de ontwikkeling van de wagen, het kampioenschap, de piloten (waaronder Koen Wauters van Clouseau), de kalender, enz. Er wordt ook uigelegd hoe jullie je aan gratis inkomkaarten kan geraken.
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Eindelijk!
door Pro ceedboy- 1 antwoord
- 1,3k weergaven
Het is er mijn nieuwe lagere veertjes zijn binnen! Nu nog een afspraak maken en dan met de kia pro ceed iwhite plat op den buik. Foto's volgen nog!
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, ik ben nieuw op dit forum en heb gisteren een nieuwe Kia Ceed SW Fifteen ISG met 1.4 motor besteld. Levertijd 2 tot 3 maanden Nu heb ik de dealer gevraagd of de USB /Ipod aansluiting mogelijk is bij deze uitvoering.( zit er niet standaard in ) Volgens de dealer is dit moeilijk Heeft een van jullie ervaring met hiermee of een oplossing ?? Of zijn de radio's verschillend bij andere uitvoeringen?? Bijvoorbaat dank Cor
Laatste antwoord door ctheman, -
- 16 antwoorden
- 4,4k weergaven
Ik heb tot nu toe nog maar een keer of 4 moeten tanken, maar de eerste 2 keer viel het mij op dat er maar ongeveer 45 liter inging. Dan bij de derde keer maar eens wat meer geduld gehad. Blijkt dus dat er nadat het pistool de eerste keer afslaat je nog zeker 10 liter kan bijtanken. Echter, dit neemt enorm veel tijd in beslag, het is meer voldruppelen. Zijn er nog mensen (met een CRDi, diesel schuimt nu eenmaal veel meer, of hebben de benzineversies ook deze kwaal?) die dit ervaren?
-
- 7 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo KIA rijders , Wij rijden nu twee jr. met onze Kai Cee
Laatste antwoord door El-Rio-Grande,