Jump to content

Facelift voor Cee'd in 2010

paul64

Recommended Posts

Gelukkig.. Heb al eens een "facelift" gezien waarbij de Cee'd het uiterlijk van de Forte mee zou krijgen. Dat past niet bij de Cee'd vind ik.

De veranderingen zijn zo te zien niet al te groot.

Een its andere grill lijkt me en een aanpassing aan de achterkant. Wel zie ik dat KIA ook langzaam aan overstapt of mee gaat met de trends van knipperlichten in de spiegels.

We w8en geduldig af naar de andere zichtbare modificaties.

Ziet er wel goed uit, ik hoop dat hij nog voor eind van het jaar bestelbaar is. De geruchten gaan dat hij in september tegelijk met de tentoonstelling in Frankfurt in productie wordt genomen. Ben benieuwd of Kia Nederland ook zo snel is, ik ben bang van niet, zie de problemen met de levering van de huidige SW's.

Het probleem met de leveringen op dit moment zegt niet dat de nieuwe auto's die besteld worden bij Kia niet van het nieuwe type zijn he. Zodra de nieuwe Cee'd geintroduceerd is, kan de dealer hem gewoon bestellen. Je moet dan wel aangeven dat je een maatwerk auto uit de fabriek wil en geen voorraadauto van Kia Nederland.

... De geruchten gaan dat hij in september tegelijk met de tentoonstelling in Frankfurt in productie wordt genomen....

Zal rond die tijd wel zijn dus ;)

Het probleem met de leveringen op dit moment zegt niet dat de nieuwe auto's die besteld worden bij Kia niet van het nieuwe type zijn he. Zodra de nieuwe Cee'd geintroduceerd is, kan de dealer hem gewoon bestellen. Je moet dan wel aangeven dat je een maatwerk auto uit de fabriek wil en geen voorraadauto van Kia Nederland.

Inderdaad, probleem met de levering lijkt inmiddels te zijn opgelost, nu nog overwegen of ik mijn bestelling nu ga plaatsten of op de nieuwe modellen ga wachten. 2 zaken zijn van belang

- prijs (nieuwe modellen introduceren maakt de oude goedkoper, en de nieuwere dan weer wat duurder)

- opties (hoeveel nieuwe en nuttige aanvulllende opties zullen op de nieuwe ceed zitten en is dit wel de moeite waard?) :confused:

Ben vandaag bij de dealer geweest om te vragen of er al wat bekent was over de levering van onze nieuwe Cee'd. We hebben het ook even over de komende facelift gehad. Hij noemde de volgende dingen die veranderd zullen worden:

- front

- bekleding

- dual climate control

- 1.4 met 90 pk als basis motor

- buitenspiegels

- ander type banden (voor een nog beter brandstof verbruik)

In week 36 komt de officiele informatie. Hij verwacht de nieuwe modellen in oktober en geen "dump" van oude modellen omdat die in waarschijnlijk in juli al uitverkocht zullen zijn.

• 3 weeks later...
Guest sandor

Ik heb via Kia Nederland een enquete per mail gekregen om aan te geven wat ik op de nieuwe Ceed wil hebben. Ik heb aangegeven dat ik standaard ESP, climate control en I-pod aansluiting wil hebben. Zaken die op mijn Ceed 1.6 CRDI-VGT X-tra helaas niet standaard zijn. Hopelijk doet Kia er iets mee.

• 3 weeks later...

Hier staan een complete serie foto's van de vernieuwde cee'd.

http://news.auto.cz/spy/kia-ceed-facelift-kombi-sw.html

Ik moet er zelf nog even aan wennen. Wat mij opvalt is dat het erop lijkt dat alleen de duurdere uitvoering knipperlichten in de spiegels krijgen.

groeten,

Anton

Ik kreeg gisteren van de dealer een telefoontje met de mededeling dat mijn huidige in bestelling zijnde Kia ceed sw de face lift optie gaat krijgen. Ik was verrast en tegelijkertijd verbaast, want ik ben er van uit gegaan dat de nieuwe facelift op auto's kwam die na september worden besteld. Dus vroeg ik gelijk of er leverproblemen waren.... antwoord: nee. Ik ben benieuwd.

Giovanny, heb jij geen problemen ermee dat je een wagen krijgt die je eigenlijk niet besteld hebt? Of vind je de nieuwe face lift mooi.

En ook ik ben erg benieuwd hoe lang je moet wachten.

Blijf ons op de hoogte houden.

Groetjes,

Relena

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte, ik vind het niet zo een ramp dat het er een nieuwe face lift op de Ceed komt als die maar geen problemen op gaan leveren. Aan de andere kant vind ik het ook heel erg om een oud model te krijgen als nieuwe auto op het moment dat er bekend wordt gemaakt dat er een nieuwe type model uit komt. De dealer heeft wel door gegeven dat de levertijd met 3 weken is uitgesteld naar midden oktober, mijn onderbuik gevoel zegt dat dit welles een lang verhaal kan worden.... ik hou jullie op de hoogte

Giovanny,

Is er al wat bekend over de nieuwe prijs dan?

Volgens onze dealer krijgt de ge-facelifte (vast niet goed gespeld) versie een (ietwat?) hogere prijs.

Grtz, Bart.

Niet dat ik weet ,ik betaal nog steeds dezelfde prijs. Het is op dit moment lastig te beoordelen aangezien er nog geen officiele mededeling van Kia Nederland is gedaan. Ik vraag me ook af of geen stunt / smoes van Kia is om de levering uit te stellen. Ik wacht het maar af.