Jump to content

Levertijd Kia Ceed SW 1.6 Xclusive

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Begin januari heb ik deze auto besteld, de dealer kan mij nu nog niet vertellen wanneer de auto geleverd gaat worden, het is volgende week dus 3 maanden.

Kan iemand mij vertellen hoe dit proces in zijn werk gaat en waarom dit zo lang duurt, en nog veel belangrijker, wat is de levertijd van deze auto?

Ik vind het al met al wel erg lang duren,

Ik hoor graag van een van jullie,

Groetjes WIm

• Replies 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Hoi Wim,

Allereerst welkom op dit forum.

Normaal is de levertijd van een cee'd - onafhankelijk van het model en uitvoering - max 6 weken.

MAAR, ik kan me echter voorstellen dat KIA, door de problemen met Kroymans leveringen eventjes naar Nederland niet doet.

Als ik me niet vergis is Kroymans sinds vandaag officie

Posted
Hoi Wim,

Allereerst welkom op dit forum.

Normaal is de levertijd van een cee'd - onafhankelijk van het model en uitvoering - max 6 weken.

MAAR, ik kan me echter voorstellen dat KIA, door de problemen met Kroymans leveringen eventjes naar Nederland niet doet.

Als ik me niet vergis is Kroymans sinds vandaag officie

Posted

Beste Wim,

Ook mijn Cee'd SW 1.6 Fifteen is nog niet geleverd. Besteldatum nov 2008!

Van mijn dealer begreep ik dat er op 30 maart een vergadering is geweest over de ontstane situatie. Uit het overleg tussen dealers en Kia Nederland moet duidelijk zijn geworden wat klanten mogen verwachten en of (en dan hoe) de recente prijsverlaging doorwerkt in de bestelling.

Woensdag 1 april kon ik contact opnemen om verdere informatie te horen.

Groeten,

Boschi

Posted
Beste Wim,

Ook mijn Cee'd SW 1.6 Fifteen is nog niet geleverd. Besteldatum nov 2008!

Van mijn dealer begreep ik dat er op 30 maart een vergadering is geweest over de ontstane situatie. Uit het overleg tussen dealers en Kia Nederland moet duidelijk zijn geworden wat klanten mogen verwachten en of (en dan hoe) de recente prijsverlaging doorwerkt in de bestelling.

Woensdag 1 april kon ik contact opnemen om verdere informatie te horen.

Groeten,

Boschi

Hou me alsjeblieft op de hoogte, ik vind het erg vreemd dat zelfs de dealer niks kan vertellen, hij wist niet of het 1 week 6 weken of nog 3 maanden kon duren.

Groetjes Wim

Posted

Hallo Wim, Alex en Boschi,

Ook ik zit met spanning te wachten op mijn nieuwe cee-d SW.ISG. Heb deze speciaal gekocht om er binnenkort (o.a. 18 april) mee op vakantie tegaan! zou mijn Kia vorige week al moeten hebben gehad, echter helaas. Ik volg nu ook alle berichten van Kroymans. Op 12 maart stond mijn Kia al op transport, 1 week later 19 maart een bezoek gebracht aan de dealer en ook toen het antwoord; Staat op transport. 21 maart weer langs geweest en hetzelfde antwoord. Mijn vraag van wanneer deze nu echt komt? was zijn antwoord. ZSM. ZSM. ZSM. meneer!

Zonder mijn nieuwe Kia zou ik mijn vakantie moeten laten lopen? geen kia, geen autovakantie en dus mijn geheel betaalde geboekte vakantie kwijt!

Nu maar wachten op de ene telefoontje?

Groeten, Kialovers

Posted

Schrijf de vakantie maar op je buik, ik ga ook kijken of ik er onderuit kan komen.

Dit mailtje heb ik gehad van Kia Nederland

Geachte heer .........,

Graag reageren wij op uw e-mail betreft de levering van uw Kia cee'd SW.

Wij betreuren het dat uw Kia cee'd SW niet geleverd kan worden binnen het eerder genoemde termijn.

Momenteel is het zo dat Kia geen middelen heeft om uw Kia cee'd SW te leveren. Dit heeft te maken met de huidige ontwikkelingen omtrent de Kroymans Coorperation. Het betreurd ons ten zeerste maar ook Kia Nederland is met handen gebonden.

Wij vragen om uw geduld, hoe moeilijk ook. Zodra de situatie weer "normaal" wordt bevonden zal de procedure weer opgepakt en kan uw Kia cee'd SW uitgeleverd worden.

Met vriendelijke groet,

Kia Nederland B.V.,

Raymond Viset

Customer Service

Posted

Nou WINK, lees dit even; http://www.nrc.nl/economie/article2199720.ece/Auto-importeur_Kroymans_failliet

Speciaal de tekst;

Alleen de holding waar alle activiteiten van Kroymans onder vallen is failliet, dat geldt vooralsnog niet voor de tientallen dochterbedrijven. Hier werken ruim 900 mensen. Deze bedrijven, zoals de importeur van automerk KIA, worden geraakt door het faillissement van het moederbedrijf omdat zij allemaal aansprakelijk zijn voor de totale schuld van de onderneming.

Daar gaat onze welverdiende vakantie, jammer dat we deze reis hierdoor niet kunnen annuleren!

Posted

Geachte leden,

Het is crisis! Er gebeuren dingen die je een tijdje terug voor science fiction had gehouden. Tuurlijk, het is balen dat je je nieuwe wielen nog niet hebt, maar dit valt niet in de categorie rampen. (Tenzij je natuurlijk een dikke aanbetaling hebt gedaan) Al die gasten die nu hun baan verliezen terwijl wij nu net zo ons best deden om de economie te redden; da's zuur.

En alle dealers die een prijs hebben geboden op onze inruiler, terwijl wij 'lekker' doortuffen, dat is voor onze dealer ook niet goed. Zo lang er onduidelijkheid bestaat over wie het importeurschap gaat voeren, is dit voor een dealer ook een weinig verkoop stimulerende situatie. Hopelijk dat onze dealers deze situatie het hoofd kunnen bieden, anders is de spiraal naar beneden niet meer te stoppen!

Ik verwacht dat de curator van Kroymans z.s.m. zal proberen de failliete boedel te voeden met onze aankopen. Dat neemt 4 tot 6 weken in beslag.

Ik heb de bevestiging dat mijn auto inmiddels wel in Nedeland staat. Dat is onder de omstandigheden weer gunstig, want op korte termijn zullen er vanuit Tjechie geen nieuwe auto's worden afgeleverd. Dit start pas weer op als er weer een importeur is.

Gelukkig hebben wij geen aanbetaling gedaan en heb ik de informatie dat de prijsverlaging aan mij volledig wordt doorgegeven. (Een verhoging zou overigens ook zijn doorberekend!?)

Ook wij trekken er in mei nog op uit met de Rover met Kip caravan. Ook een (bijna) failliete combinatie! Maar volgens mij zijn wij nog gezond!

Groeten,

Boschi

• 4 weeks later...
Posted

Zijn de problemen omtrent de levering ondertussen voorbij?

Ik vraag dit omdat ik net een cee'd sw heb besteld.

De dealer vertelde me dat de levertijd 10 tot 12 weken zou zijn.

In dat geval zou ik er dus direct mee op vakantie kunnen.

Posted (edited)

Hallo allemaal, afgelopen woernsdag ben ik langs de dealer (Motorhuis Schiedam )geweest waar ik mijn nieuwe KIA heb besteld, eind april was de vermoedelijke afleverdatum. Door het gedoe met Kroymans staat dit allemaal op losse schroeven. Uiteraard gaat de KIA geleverd worden alleen een nieuwe datum kon nog niet worden genoemd ik heb de volgende link gevonden waar wellicht iets positiefs in naar voren komt.

http://www.autozine.nl/nieuws/nieuws_archief.php?nk=8681

Ik hoop dat de personen in alle reacties toch ook spoedig hun nieuwe geleverd krijgen, wellicht komt die van mij dan ook.:roll:

Edited by PetervanAmen
Posted (edited)

Hallo Kia rijders, mijn dealer heeft afgelopen week de

Ceed SW 1.4 isg ook besteld bij de importeur.

Ondertussen bevestiging gekregen gewoon via Kia Nederland.

Nu maar hopen dat het goed komt.

levering binnen 2 -3 maanden.

Gr Cor

Edited by ctheman
Guest Henry_
Posted

Hallo Kia Rijders,

Ik hoop binnenkort ook mijn lang verwachte Kia Cee'd SW Fifteen te mogen ontvangen in de kleur Oil Blue.

Deze is door de leasemaatschappij begin december '08 al besteld namelijk.

Levertijd zou toen half maart zijn.

Echter na half maart contact te hebben gehad werdt het half April.

Nou je kunt wel raden wat er toen tussendoor kwam....:?

Onlangs nog nieuws gekregen van de dealer zelf (Mannekes Waddinxveen)

dat vanaf 1 mei alles weer opgepakt gaat worden.

Ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.

Groeten Henry.

Posted

Nou ik wacht ook al vanaf december op mijn SW.

Ik hoop echt dat hij deze maand geleverd gaat worden, ik vind het zo langzamerhand helemaal niet meer leuk om op deze auto te wachten

Posted

Ik heb in Februari een Pro_Ceed ISG besteld, en ik ben vrijdag bij de dealer geweest (Kia van Zessen in Lexmond) en die meldden mij dat als het goed is hij deze week binnen komt en dat ze dan nog 2 weken nodig hebben voor de leren bekleding,navigatie en parkeersensoren. Ik hoop dat het allemaal een beetje snel gaat want vrolijk wordt je er niet van.

Posted (edited)
Ik heb in Februari een Pro_Ceed ISG besteld, en ik ben vrijdag bij de dealer geweest (Kia van Zessen in Lexmond) en die meldden mij dat als het goed is hij deze week binnen komt en dat ze dan nog 2 weken nodig hebben voor de leren bekleding,navigatie en parkeersensoren. Ik hoop dat het allemaal een beetje snel gaat want vrolijk wordt je er niet van.

Welke prijs gaat de dealer hanteren? op 12 maart zijn de prijzen van de CEE'D met 1200 eurootjes gedaald. Ik ben erg benieuwd, ook ik heb mijn kia in februari besteld maar weet over de prijs nog niet zo veel. Graag even een reactie aub :clover:

Edited by PetervanAmen
Posted

Mijn auto betreft een lease auto. Volgens de dealer is de offerte gebaseerd op de oude prijs en deze is goedgekeurd. Aangezien de prijs 1200 euro goedkoper is geworden is hij aan het kijken of hij nog een extra accesoire voor mij kan regelen.

Dus als het goed is moet jij hem voor de nieuwe prijs krijgen.

Posted

Wij wachten vanaf februari op een Pro Ceed. Zou eind april geleverd worden. Is volgens onze dealer-informatie wel geproduceerd maar hangt ergens onderweg (Kia Nederland heeft nog niet betaald?), er is geen zicht op wanneer die komt. Heb intussen via een aangetekende brief de dealer in gebreke gesteld. Ik heb zo niet het gevoel dat ik in een afhankelijkheidsrelatie zit, dat ik slachtoffer ben. Als de dealer niet binnen drie weken levert kan ik als ik wil van de deal af. En de dealer heeft een concreet signaal waarmee hij druk kan zetten richting Kia Nederland, want de omzet van Kia is sowieso behoorlijk ingekalfd.

groet, Colombe

Posted

Zijn er hier eigenlijk nog mensen die toezeggingen hebben gehad van dealers over de leverdatum van hun auto aangezien ze maar blijven zeggen dat hij zsm komt?:x

Posted

Toevallig vanmiddag bij de dealer geweest, en hij vertelde me dat ik moest rekenen op begin Juni.

Auto staat al in nederland

Posted
Ongelofelijk beloof dan niks, ik ga ze vanmiddag maar weer is bellen. En ben benieuwd wat ze nu weer gaan zeggen. Ik hou jullie op de hoogte

Graag!