Henk.W Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Over het dak lopen 2 zwarte daklijsten met op iedere lijst 2 afdekplaatjes die je eraf kan schuiven voor b.v een allesdrager te bevestigen. Bij mij zitten deze plaatjes zo los dat ik er al 2 ben verloren onder het rijden. Het ie een knullere construktie wat ze toegepast hebben, maar je kan het zelf veranderen. Schuif het plaatje eraf, dan zie je in de daklijst de vorm van het gat en kijk even op de afdekplaatjes waar de nokjes zitten die in de daklijst lijdt vallen, buig nu de lipjes in de daklijst ongeveer een halve mm naar beneden. Plaats nu het afdekplaatjes op het gat en nu moet met kracht het plaatje op zijn plaat geschoven worden en komt het afdekplaatje niet meer van zelf los. Er zijn er nu een paar nieuwe voor mij besteld. Quote
Ben1 Posted February 16, 2009 Posted February 16, 2009 IK ben er ook al een kwijt. Vond het nieuwe afdekplaatje nog best wel duur. Quote
Henk.W Posted February 17, 2009 Author Posted February 17, 2009 Ik weet niet hoe duur die dingen zijn, het is toch garantie? Het is belachelijk dat ze er zo snel onder het rijden eraf vliegen, een constructie foutje. Maar als je ze weer monteerd zoals hier boven dan blijven ze goed zitten. Quote
mr_pimp_ Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 ik heb het zelfde net meegemaakt is zag het vndaag net moet in het weekend al rijden eraf gevlogen hebn had nog maar net me dak gesimoniseerd en waarschijnlijk verschoven ik denk er 1 nieuwe te bestellen en een beetje lijm tusn te doen.mvg kevin Quote
Recommended Posts