Jump to content

ontwasemen

Ben1

Recommended Posts

Al vanaf het begin is het moeilijk de voorruit van mijn Ceed te ontwasemen. Bij koud weer bevriest het zelfs aan de binnenkant. In de zomer/herfst is het vooral de passagierskant die heel slecht ontwasemt. Wat doe ik verkeerd? Wie weet het antwoord?

Ik ben ook nog aan het zoeken hoe of wat, bij mij is precies hetzelde met de voorruit, het is een ellende en je wil ook niet gaan wrijven. Het duurt best lang voordat het optrekt, deze regeling is slecht.

Bij mijn vorige auto werkte zo'n regeling goed en zeer snel, dat werd volgens mij ook gedaan door de airco die werkte dan ook andersom even als verwarming.

Hallo Ben,

Ik had dezelfde ervaring. De oplossing kan zijn (in mijn Cee'd werkt die goed). Eerst gewoon ontwasemen zonder airco!! Zolang de motor nog niet op bedrijfstemperatuur is, werkt hij toch niet optimaal en kost het alleen maar veel brandstof. Als de motor dat wel is (90C), kun je de airco aanzetten. Wat ook nog helpt is als je de ontwaseming op de stand voorruit/passagier zet. Dat werkt bij mij goed. Een paar km voordat je thuis bent, de airco weer uit zetten. Dat is beter voor de airco.

Ben benieuwd of het ook bij jou werkt.

Sandor :flowers:

Bij mijn sorento druk ik op de toets met het symbool van de voorruit en dan springt de airco automatisch aan en is de voorruit heel snel (10 seconden) ontwasemt. Airco koelt niet alleen de lucht maar droogt die ook, vandaar dat de vochtige waas op de voorruit heel snel verdwijnt.

Alex

Ik zet idd ook effe de airco aan i.c.m. voorruit stand. Dan is je voorruit binnen enkele seconden schoon. Als je ruiten gaan bevriezen aan dee binnenkant betekend dit denk ik dat je ergens een lek hebt zitten waardoor extra vocht naar binnen komt die op de voorruit neerslaat en bevriesd.

Ik gebruik zelden de airco om te ontwasemen.

Tuurlijk, je ruit is in een paar seconden ontwasemd, maar als je em na een paar minuten uit zet, beslaan de ruiten bij mij weer, vrijwel zeker omdat er vocht aan de kleding of schoenen zit/zat...

Zet meestal de eerste paar minuten de ventilatie voluit op alleen de voorruit, werkt iets langzamer, maar werkt ook..

Groeten,

Peter

• 3 weeks later...

bij ceed ligt het anders ze zijn er een oplossing aan voor het bedenken

het probleem zit in het dashboard want als je gaat voelen komt de lucht niet tegen de voorruit aan maar gaat er net langs.

voorkomed probleem.

• 2 months later...

Ook ik heb het probleem, net als Henk.W en Ben1

Volgens mij gaat ook de lucht niet goed langs de voorruit. Er staat nu een bison vochtvretertje in de bagageruimte. Het helpt wel iets maar...

Graag wil ik van jou horen wanneer/zodra er een oplossing is gevonden aangaande dat dashboard.

Groet

PVD