Rideru Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Sinds enkele weken rij ik in een nieuwe KIA Cee'd SW 1.6 CVVT ISG. Als accessoire heb ik door de dealer cruise control (Gold Cruise) laten inbouwen. Als fabrieksoptie was helaas niet mogelijk bij de 1.6 benzinemotor, daarom een apart pookje en geen stuurbediening. Bij het uitproberen van de cruise control kwam ik erachter dat deze niet uitschakelt met het koppelingspedaal. Dit zou normaalgesproken wel mogelijk moeten zijn, zeker uit oogpunt van veiligheid. Uitschakelen op de rem werkt wel, maar de oplichtende remlichten kunnen verwarrend zijn voor achterliggers. Uitschakelen op het bedieningspookje kan ook, maar deze zit uit het zicht achter het stuurwiel en niet direct binnen handbereik. Na melding van het gebrek vertelde de dealer dat de koppelingsbeveiliging niet mogelijk is met ISG (stop&go). De schakelaar van de koppeling wordt namelijk al gebruikt om de motor te starten bij gebruik van ISG. Ik vind dit antwoord nogal kort door de bocht en zou het probleem opgelost willen hebben. Hopelijk is het probleem en ook de oplossing bij anderen bekend zodat ik die kan doorgeven aan mijn dealer. Suggesties zijn welkom. Quote
El-Rio-Grande Posted March 15, 2009 Posted March 15, 2009 Oei... Nu is de ISG voor wat ik weet nog niet zo h Quote
Colombe Posted March 16, 2009 Posted March 16, 2009 Volgens mij is dit niet zo'n groot probleem. Heb zelf in mijn huidige auto (Toyota Prius) geen koppelingspedaal en kan m'n cc alleen uitschakelen met rem of met een hendeltje aan de stuurkolom. Dat went heel snel, bij de Prius draait het hendeltje met het stuur mee en dat maakt het soms moeilijk om 'm te vinden maar op een gegeven moment gaat dat 'blind'. Ben wel benieuwd naar verdere postings, ook mijn bestelde Pro ceed heeft cc Quote
16_v Posted March 17, 2009 Posted March 17, 2009 het is mogelijk alleen moet het signaal van de huidige koppelings scahakelaar af ge takt worden voor je cruise control.en ook goed want anders werkt je isg niet meer Quote
Rideru Posted March 18, 2009 Author Posted March 18, 2009 Bedankt voor het antwoord. Kun je wat meer informatie geven hoe dat aftakken zou moeten zonder de ISG te verstoren. Dan kan ik dat aan mijn garage doorgeven. Ik heb overigens geen idee hoe de kopelingsschakelaar werkt op de ISG, via een relais of direct in de electronica van de ISG? Quote
16_v Posted March 19, 2009 Posted March 19, 2009 als de garage ook een kia-dealer is dan kunnen ze dan hebben hun ook die info over het isg systeem. Quote
patten Posted June 18, 2009 Posted June 18, 2009 Ik heb een Cee'd SW 1.4 ISG met de Goldcruise. En die is (uiteraard) ook aangesloten op de koppeling. Het werkt niet zo fijn als de cruisecontrols zoals ik ze gewend was (VW/Skoda) maar ik kan er goed mee uit de voeten. M.n. de voorkeursknoppen werken makkelijk. Quote
Rideru Posted June 22, 2009 Author Posted June 22, 2009 Bedankt patten. Het kan dus wel. Met mijn dealer had ik een afspraak om te kijken naar een oplossing, maar de dealer is inmiddels failliet. Kijken of een collegadealer zo aardig is om het op te lossen. Quote
Rideru Posted June 23, 2009 Author Posted June 23, 2009 Beste Patten. Welk bedrijf/dealer heeft de Goldcruise bij u ingebouwd, dan kan ik die eens bellen voor informatie? Quote
patten Posted June 23, 2009 Posted June 23, 2009 Beste Patten. Welk bedrijf/dealer heeft de Goldcruise bij u ingebouwd, dan kan ik die eens bellen voor informatie? De firma Wagendorp in Doetinchem. Officiele Kia hoofd-dealer. http://www.kia-doetinchem.nl/ Aardige mensen, en bekwame monteurs. Eigenlijk niets dan lof. Quote
Recommended Posts