rkia Posted June 18, 2009 Share Posted June 18, 2009 Ik rijd sinds een week een kia cee'd sporty wagon 1.4 en heb in deze eerste week al 1700 km afgelegd tot alle tevredenheid, wat mij echter verbaasd is dat er geen verklikker in zit als ik mijn verlichting laat branden. Zit dit er echt niet op ? zie ik iets over het hoofd ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
djeed Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Hoi rkia, De verlichting bij mij gaat automatisch uit op het moment dat de sleutel uit het contact is gehaald, en het portier van de bestuurder wordt geopend. In dit geval is er dus geen verklikker nodig Groetjes, Edwin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted June 19, 2009 Share Posted June 19, 2009 Afhankelijk van de versie is de SW uitgerust met coming-home. Dit wil zeggen dat de lampen blijven branden en na een verloop van tijd, bij mijn SW 45 seconden vanzelf uitgaan. In het donker op de oprit is dit reuze handig. Kijk eens in naar welke versie je hebt in het specificatieboekje of op http://www.kia.nl/~/media/Files/Upload/NL/Prijzen/Kia%20cee%20d%20Sporty%20Wagon%20prijslijst%20mei2009.ashx Vanaf de X-ecutive versie is coming home standaard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
halbie Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Hoi Alle, Inderdaad gaat ook bij mijn 1,6 CVTT SW de lampen uit zodra je het contact uitzet, een verklikker is dan overbodig. Wat wel een leuke eigenschap is al je bij de bijrijders kant de auto in gaat omdat je bijvoorbeeld iets wil pakken en je steekt dan de sleutels in het contact. De lampen (als je die gewoon aan hebt staan middels de draaischakkelaar) gaan aan als je dan de auto weer uitgaat en doet deze op slot blijven de lampen branden. Aan de bestuurderszijde zit een soort van schakkeling die de lamp/contactslot verhouding weet. Ik heb zelf al 2x meegemaakt dat ik even wat ging rommelen met de radio en daardoor mijn lampen aan stonden toe ik de auto verliet aan de bijrijders zijde. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
brouwer2001 Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 hoi, zelf rijd ik een rio uit 2003 en deze auto werkt ook zonder lichtverklikker. sleutel uit het slot beteknd licht uit ook al staat je schakelaar gewoon aan. groet ronald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 Tsja en dan ga ik toch even 'roet' in het eten gooien. Mijn Rio heeft w Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts