Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 12 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hierbij stel ik ff mijn Kia Pro_Ceed voor.Het is een 1.6 CRDI EX versie. Ondertussen aan gewijzigd : Ramen laten verduisteren. Kia logo in de handgreep achteraan weg. Achterruitenwisser weg. Het half leder intereur van een sport gestoken. 17" velgen. Een kort antenneke van Citro
Laatste antwoord door PetervanAmen, -
Welke olie in CRDi?
door Leon- 12 antwoorden
- 4,9k weergaven
Ik heb nu 3500 km gereden met m'n Cee'd 1.6 CRDi, het oliepeil staat nu precies tussen min en max, dus ongeveer een 1/2 litertje eruit. Ik wilde dit bijvullen dus zojuist naar m'n dealer gebeld welke olie erin moet. Ik kreeg de verkoper aan de lijn, hij ging het even navragen, en belde terug met antwoord 15W40 full syntheet. Ik vroeg: weet je dat zeker want volgens mij is 15w40 altijd minerale olie, bedoel je niet 5W40? Antwoord was: nee, ik heb het aan de aftersales manager gevraagd en die zei heel duidelijk 15W40 full syntheet. Mijn vraag dus: bestaat dit wel? Of weet er iemand welk type olie er vanuit de fabriek in een CRDI wordt gedaan, want ik wil wel hetzelfde soo…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 7 antwoorden
- 2,1k weergaven
Enkele weken geleden hebben wij een Proceed besteld. Nu duiken de nieuwprijzen o.a. van de Proceed met duizend en meer Euro naar beneden. Zie Kia.nl. The power to surprise. Dat verlagen van nieuwprijzen gebeurde enkele jaren geleden ook met de Prius, vanwege de verandering van de BPM. Wij zijn toen achteraf gecompenseerd door Toyota. Heeft een van jullie tijdens de bestelprocedure een prijsverlaging meegemaakt? Wat zijn jullie ervaringen? De leverancier zegt dat zij compenseert afhankelijk van wat er op de factuur staat die van Kia (fabriek?) komt. En die moet nog binnenkomen. Ik houd jullie op de hoogte.
Laatste antwoord door Colombe, -
- 2 antwoorden
- 1,5k weergaven
enjoy
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
en de winnaar is?
Laatste antwoord door Pro ceedboy, -
- 0 antwoorden
- 1,1k weergaven
geniet
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Met groeten uit Belgie de kia iwhite
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Zo, mij zojuist even voorgesteld in het voorsteltopic en nu gelijk al een vraag. Ik heb dus een Cee'd 1.6 CRDi 90 pk sinds enkele weken. Vanaf de eerste dag vinden we hem wat moeilijk schakelen en dan vooral de achteruit. Zeker als ie koud is en je wil in achteruit schakelen is dit bijna niet te doen. Soms moet je eerst wel 2 of 3 keer je koppeling loslaten en opnieuw indrukken voordat ie in achteruit gaat. Ook terugschakelen naar tweede of eerste gaat moeizaam als ie koud is, als ie warm is gaat het allemaal wat soepeler. Zijn er hier nog mensen die deze ervaring delen? Er staat nu nog maar 3000 km op, dus ik wil niet gelijk terug gaan naar de garage om erover te klage…
Laatste antwoord door Leon, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Ik heb een Kia Pro'C_eed Challenge en daar zit helaas geen USB poort aan de radio. De kwaliteit van de CD speler laat te wensen over (zelfs bij Merk cd's kan hij na een paar nummers, of na 'zappen' de cd niet meer lezen) en ik wil daarom een USB poort aansluiten, kabel vastmaken aan een USB stick oid met muziek. Heeft iemand enig idee of de standaard radio ook al is hij zonder USB poort hetzelfde is als die met de USB poort in de console? Dan ga ik hem een keer loshalen en kijken hoe ik een USB kabel aansluit, of laat de dealer dit doen.
Laatste antwoord door RML, -
cruise control
door dirkx- 5 antwoorden
- 1,8k weergaven
Is het mogelijk om cruisecontrol te monteren op een ceed uit 2007 1.4 cvvt-x-tra. groetjes Toon
Laatste antwoord door RML, -
- 9 antwoorden
- 2,1k weergaven
Klopt het dat bij de C-eed S Wagon ISG 1.4. de Michelin banden die standaard geleverd worden met 195-65-R15-H op stalen velg. Dat het door de ISG niet mogelijk is om er iets bredere banden (zelfde velg) 205-60-R-15-H onder te zetten
Led verlichting
door HotKia- 18 antwoorden
- 3,5k weergaven
hoi, Ik wil op mijn nieuwe Pro Cee'd Led verlichting aanbrengen aan de koplampen (Audi style). Heeft iemand enig idee hoe zonder al te veel ellende het koplampglas kan worden verwijderd?
Laatste antwoord door Matt, -
- 5 antwoorden
- 1,5k weergaven
Hoi, Met welke bouten (op welke plekken) moet ik rekening houden als ik de koplampunits van de Pro Cee'd wil demonteren?
Laatste antwoord door HotKia, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik rij sinds een week in een Pro Cee'd. Naar alle tevredenheid tot nu toe. Ik heb echter 1 vraag: Wanneer ik de Climate Control op automatisch zet, gaat altijd de Airco ook aan. Het maakt niet uit op welke temperatuur ik instel. In het instructie boek staat vermeld dat dit altijd mogelijk is omdat de sensor vochtige lucht detecteert. Na verloop van tijd moet de airco dan uitgaan. Bij mij gebeurt dit echter niet. Ik heb ook al op een wat langere rit de blower vol aan gezet met luchtrecirculatie. De airco blijft steeds meekomen wanneer ik de climate control op vol automatisch zet. Iemand enig idee wat hier de verklaring voor is? Gr,
Laatste antwoord door El-Rio-Grande, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Ik kwam deze week een knopje tegen wat ik niet thuis kan brengen. Het lijkt op een knopje voor voorruitverwarming, maar de proceed wordt volgens mij niet geleverd met voorruitverwarming. Wanneer ik het knopje indruk hoor ik trouwens een relais schakelen. Het knopje zit naast de knop voor ESP. Bij mijn linker knie. Voorbeeld: http://members.home.nl/martinheeren/proceed/knopnaastesp.jpg Iemand een idee?
Laatste antwoord door dinges1981, -
Nieuw familie lid
door Alex VB- 1 volger
- 11 antwoorden
- 1,9k weergaven
Eindelijk de kogel is door de kerk en het dak is eraf gevlogen.. De afgelopen weken samen met vrouwlief wezen kijken voor een opvolger voor haar verongelukte auto. Na veel merken buiten KIA te hebben bezocht was deze week de keus gevallen op 3 auto's. Nl de Nissan Note 1.5DCI tekan, KIA Soul Plug 1.6 benzine en de KIA cee'd 1.6 Crdi executive. Om tot een goede beslissing te komen met 2 van de 3 een testrit gemaakt om tot een definitieve keuze te komen. Waarom maar 2 van de 3 testrijden? Simpel! We hebben al een cee'd SW 1.6 CRDI 115pk en deze verschilt niet erg veel van de "gewone" cee'd. Na deze 2 testritten bleven er 2 auto's over. En het zal niemand verbazen dat he…
- 2 antwoorden
- 1,8k weergaven
Via mijn werk ga ik een Kia C'eed wagon rijden (de 1.6 diesel). Echter is mijn vraag heeft iemand ervaring met het rijden met een caravan?
Laatste antwoord door reddevil74, -
- 11 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik speel met het idee om een leuk navigatie+dvd+eigenlijk alles systeem in te bouwen in mijn Kia Pro'Ceed. Alleen valt het me op dat de radio iets 'bol' staat in het dashboard. Zijn er al mensen met een andere radio (niet af-fabriek), en hoe staat dit in het dashboard? Ik wil niet een platte plaat inbouwen die totaal niet staat namelijk.
Laatste antwoord door barkiecar, -
- 4 antwoorden
- 1,8k weergaven
Na anderhalf jaar en 30000 km zeer tevreden gereden kreeg ik opeens lawaai en moeilijk rijden voor mijn kiezen. Bij de dealer bleek mijn koppeling eruit te liggen. Ik kreeg meteen het (voorzichtige) verwijt dat ik met mijn voet op de koppelingspedaal rijd. Ik rij al 30 jaar met verschillende merken en nooit dit soort problemen gehad. De monteur reageerde hier niet echt op. Ik heb een soortgelijke melding ook bij de Rio gezien en ben dus benieuwd of meer mensen dit probleem met de ceed hebben. Ik was in ieder geval stomverbaasd toen ik dit hoorde.
Laatste antwoord door scorpioshuma, -
Kia cee'd BTCS
door ata10- 1 antwoord
- 1,4k weergaven
Kia will enter the 2009 Belgium Touring Car Series with the hot looking cee'd BTCS - 440hp from a 2.0L engine: More pictures: Kia cee'd BTCS . .
Laatste antwoord door kia-man, -
- 2 antwoorden
- 1,7k weergaven
Sinds 13 juni rij ik ceed sw. De auto is perfect maar na een maand had ik een knetterde geluid achter me radio. Dag voor me vakantie hebben ze me bedrading vast gezet. Maar dat was niet vodoende na een paar dagen kwam het weer terug. twee weken geleden hebben ze me radio vervangen. En na week was het er weer. Ik reed naar huis haalde me contactsleutel eruit en ik hoorde een soort vin achter me radio. en ik dacht wat is dat. De volgende ochtend rij ik de snelweg op bij een overgang van nieuw en oud asfalt was het knetterde geluid er weer. Het geluid komt opzetten bij ongeveer 80km per uur. Aankomende dinsdag weer een afspraak.
Laatste antwoord door Pro_Cee'd JB, -
- 4 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hoi Allemaal, Ik wil graag een lpg installatie in de auto laten zetten. CEED SW 1.6. Ik belde hier de dealer over en hij vertelde me dat KIA Nederland het de dealers verboden heeft om dit nog langer te doen. Er zijn namelijk problemen met de klepzettingen. Heeft iemand hier al ervaringen mee? Ik ben hier toch wel teleurgesteld over.
Laatste antwoord door raantje, -
Foto's
door Gast sandor- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Ik heb foto's ge-upload van een Kia Cee'd 1.6 CRDi-VGT X-ecutive. De kleur is pewter beige. Ik heb praktisch dezelfde, alleen heb ik de X-tra uitvoering, dat is zonder mistlampen. Het is motorisch de dikste versie met 115 PK. Hij rijdt fantastisch, en heeft een dijk van een motor (veel koppel!!).
- 18 antwoorden
- 9,2k weergaven
Is er iemand bekend of er een cruise control voor de ceed te krijgen is die niet zo idioot veel kost als die bij de dealers zelf. Bijna 700euro is de reden dat ik het niet direct heb aangeschaft. Zou het eigenlijk wel willen. Dennisceed kia ceed sporty wagon 1.4 all star zwart metallic
Laatste antwoord door Kiatech, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Hey! Kia cee'd has been chosen as the most reliable and quality built car in the C-car segment by French L'Automobile magazine. It topped rivals such as Toyota Auris, VW Golf, BMW 1-Series, Audi A3 and others!! Check out for some more news: Kia cee'd quality award