HotKia Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Ik rij sinds een week in een Pro Cee'd. Naar alle tevredenheid tot nu toe. Ik heb echter 1 vraag: Wanneer ik de Climate Control op automatisch zet, gaat altijd de Airco ook aan. Het maakt niet uit op welke temperatuur ik instel. In het instructie boek staat vermeld dat dit altijd mogelijk is omdat de sensor vochtige lucht detecteert. Na verloop van tijd moet de airco dan uitgaan. Bij mij gebeurt dit echter niet. Ik heb ook al op een wat langere rit de blower vol aan gezet met luchtrecirculatie. De airco blijft steeds meekomen wanneer ik de climate control op vol automatisch zet. Iemand enig idee wat hier de verklaring voor is? Gr, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rideru Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Bedoel je dat airco voortdurend in bedrijf is of alleen dat het lampje van de airco blijft branden. Dat laatste lijkt mij normaal. De airco is dan standby en springt aan wanneer nodig. Of de airco aan of uit is kan ik bij mijn Cee'd SW niet horen, zien of voelen. Maar ik heb hem nog maar kort en de buitentemperatuur is nog laag. Ik meen in mijn instructieboekje gelezen te hebben dat alleen in de laagste temperatuur de airco continu blijft draaien. Dus bij hogere temperaturen zou die af en toe uit moeten gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted March 17, 2009 Share Posted March 17, 2009 Als ik mij niet vergis, dan draait de airco continue, bij het gebruik van Climate Control (zolang de waarde van de gekozen temperatuur niet is bereikt). De Airco koelt de lucht af. De lucht word daarna (eventueel) verwarmd tot een gewenste (ingestelde) waarde en komt daarna in de cabine van de auto terecht. Bij een auto met airco (zoals mijn eigen) slaat de airco om de zoveel tijd even kort af. Hoe dat precies zit bij een auto met Climate Control, durf ik niet te zeggen. Mochten er mensen zijn die hier meer verstand van hebben: Correct me if I'm wrong. Over de werking van Airco is onlangs ook een topic geweest: http://www.kiaclub.nl/carens/1006-werking-airco-bij-lage-buitentemperaturen.html#post10904 Groeten, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts