RML Posted October 7, 2008 Share Posted October 7, 2008 Ik speel met het idee om een leuk navigatie+dvd+eigenlijk alles systeem in te bouwen in mijn Kia Pro'Ceed. Alleen valt het me op dat de radio iets 'bol' staat in het dashboard. Zijn er al mensen met een andere radio (niet af-fabriek), en hoe staat dit in het dashboard? Ik wil niet een platte plaat inbouwen die totaal niet staat namelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RML Posted October 8, 2008 Author Share Posted October 8, 2008 Op de website bij Pioneer een foto gevonden: Persoonlijk vind ik het niet mooi, omdat het niet mooi aansluit op het dashboard. De standaard radio zit met een mooie bolling en dat mist welke andere radio dan ook. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Volgensmij passen de meeste dubbel-DIN radio's gewoon.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted October 8, 2008 Share Posted October 8, 2008 Volgensmij passen de meeste dubbel-DIN radio's gewoon.. Fysiek passen ja, maar wat hij bedoeld is dat het qua looks niet past. Het dashboard is helemaal afgerond en dan een platte radio erin is niet echt mooi. Dat het dashboard aan de onderkant iets meer naar binnen valt zou mss nog op te lossen zijn door de radio iets schuin te plaatsen, maar de bolling is denk ik moeilijk op te vangen. Neem anders eens contact op met een goede ICE verkoper/inbouwer of kijk eens op bijv showyoursound voor ideeen. Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
willem1 Posted October 9, 2008 Share Posted October 9, 2008 Heb zelf een Pioneer Avic HD1BT maar net wat je zegt, superstrak 2xDIN En past wel mooi in het dashboard maar wel alles rechttoe rechtaan Peter nodigt ons uit in Oss voor de meeting op 18 oktober a.s. Hebben ze daar bij Carstyling geen mogelijkheid? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tazteam Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Dit probleem zie je steeds meer bij de moderne auto's. Vroeger had men een 1 din aansluitingsvak voor de radio, geheel in de vorm van het dashbord en uitgaande van een strakke rechte radio. Tegenwoordig worden fabriek-af gemonteerde en volledig geintergreerde radio's ingebouwd. Vaak is de kwaliteit niet wat iemand er van verwacht en gaat op zoek naar iets anders. Komen ze weer terug bij af, de rechte hoekige radio die niet meer in het moderne dashbord oogt. Je kan immers ook niet van elke electronica fabrikant verwachten om voor elk type auto/dashbord een passende radio te ontwerpen, en het liefst ook nog 1 waar men ook nog verschillende uitvoeringen kan/wil hebben, dit gaat onbetaalbaar worden. Praten we nog niet over de kleur van dash, de kleur van scherm, knopjes enz enz. Zoals de foto is bijgevoegd van Pioneer, ziet dit er nog redelijk uit, sommige dashbords worden er niet mooier op met een dubbel din. Wordt alleen nog de keuze: een standaard volledig geintergreerd systeem welke netjes aansluit, of een beter toestel maar dan een stuk minder mooier dashbord. Philip Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RML Posted October 12, 2008 Author Share Posted October 12, 2008 Ik ga nog even afzien van een audio upgrade, ook door de kosten niet alleen door het uiterlijk, maar een goed systeem met leuke boxen (geen Halfords bass box achterin voor mij ) komt al snel op 2000 euro (DVD/Navigatie etc). En dan heb ik nog niet top of the bill. Ik woon in een flat zonder afgesloten garage (groot parkeerterrein), en voor de veiligheid heb ik dus liever de standaard audio, dan slaap ik beter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted October 12, 2008 Share Posted October 12, 2008 Voor 180 euro heb je een leuk TomTom pakket bij de Mediamarkt met het kaartenpakket voor heel Europa. Blijf je dichter bij huis, dan heb je voor 160 euro een systeem met enkel de Benelux. Wij gebruiken deze systemen vaak voor klanten die een navigatiesysteem willen, maar geen zin of geld hebben voor een ge?ntegreerd systeem. Ook occassionkopers met een navigatiewens "krijgen" dit systeem mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RML Posted November 3, 2008 Author Share Posted November 3, 2008 Ik heb ook een 'soort van TomTom' erbij hoor, maar ging mij gewoon om de luxe. Heb in mijn vorige auto ook ingebouwde navigatie gehad. Toen zat hij er al in (2e hands). Nu kon ik kiezen, extra bijtelling of TomTom. Tja, makkelijke keuze TomTom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CaVeY^ Posted January 12, 2009 Share Posted January 12, 2009 Vergeet ook nietdat je een touchscreen hebt he op de avic700, Bedoel dat kan niet Bol staan. Ik zelf wil m ook in me pro ceed vind m echt mooi. bij de media markt in almere hangt hij als demo, ennuh zou me aardig mee vermaken mocht het erin zitten Alleen Het aansluiten en gps evt op het dak zal wat klussen zijn denk ik maar dan heb je ook dat mooie haaienvinnetje op je dak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
keycowboy Posted February 18, 2009 Share Posted February 18, 2009 Weet iemand hoe de bestaande radio te demonteren? Is het allemaal klemwerk of moet er ook worden geschroefd om de radio eruit te krijgen? Hoor het graag van iemand, bedankt alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barkiecar Posted February 28, 2009 Share Posted February 28, 2009 Hallo, Het Kenwood topmodel kun je in Engeland al kopen beneden de 1000 euro (vanwege de lage koers) Ik heb het model 8220 BT (navigatie, bluetooth, dvd, achteruitrijcamera etc) en ga het binnenkort inbouwen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts