Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Allemaal,

Ik wil graag een lpg installatie in de auto laten zetten. CEED SW 1.6. Ik belde hier de dealer over en hij vertelde me dat KIA Nederland het de dealers verboden heeft om dit nog langer te doen. Er zijn namelijk problemen met de klepzettingen. Heeft iemand hier al ervaringen mee?

Ik ben hier toch wel teleurgesteld over.

Posted

Hoi,

Vandaag heb ik gasfx gebeld en zij vertelde me dat er nieuwe ontwikkelingen waren omtrend de ceed 1.4 en 1.6. Waarschijnlijk is de installatie morgen 4 juni weer leverbaar.

Mijn dealer heeft hier navraag gedaan bij kia en zij vertelden dat het nogwel een jaar kan duren.

Lekker communicatie dus.

Al met al is dit een domper op een verder perfect rijdende auto. Daarnaast is de link in het bovenstaande antwoord ook niet prettig om te lezen. Ik ben erg aan het twijfelen gebracht. :?:?

• 8 months later...
Posted

Dat LPG verhaal is voor mij de reden om mijn Cerato 1.6 LX Airco op G3-LPG na 93000 km in te ruilen voor een Cee'd 1.6 CRDi-VGT X-tra van juni 2007 met 46000 km op de teller. Volgens mijn dealer zijn er zijn inderdaad problemen met de klepzettingen. Hij wilde best een Cee'd op LPG leveren op individueel verzoek, maar waarschuwde direct voor de extra kosten die dat met zich mee zou brengen. Bovendien vind ik het verbruik van Kia op LPG zwaar tegenvallen. Ik reed gemiddeld 1:10 met de Cerato.

Met mijn Cee'd rij ik nu gemiddeld (met veel stadsverkeer) 1:17,5. Dat levert mij bij veel snelwegkilometers volgens de boordcomputer een gemiddelde op van 1:20.

Kortom, geef mij maar diesel ipv LPG.

Nog twee dingen, ik rijd 30000 km per jaar en mijn dealer is garage Weesepoel in Ten Boer.

Sandor,:flowers:

Posted

Hoi,

LPG op de ceed 1.6 en 1.4 absoluut af te raden. De motor is niet geschikt voor LPG, het brandstof voordeel vertaald zich langzaam in een nadeel door veel onderhoudskosten. De motor moet tussen de 25000 km en 50000 km totaal gereviseerd worden. Dit betekend ongeveer