Jump to content

Recommended Posts

Posted

hoi,

Ik wil op mijn nieuwe Pro Cee'd Led verlichting aanbrengen aan de koplampen (Audi style). Heeft iemand enig idee hoe zonder al te veel ellende het koplampglas kan worden verwijderd?

Posted

Ik heb op diverse fora gelezen dat de complete unit in een verwarmde oven gelegd dient te worden.

Er wordt over verschillende temperaturen gesproken, vari

Posted

Ik ben niet zeker of ze helemaal uit moeten, of enkel gedimd indien de koplampen aangaan. Bij Audi gaan de LED's trouwens ook uit, of worden gedimd bij het gebruiken van de richtingaanwijzers.

Dit kan wel met een relais-constructie ineengestoken worden, maar sommige kits in de handel hebben deze sturingsdozen inbegrepen. Dit zal dan wel het verschil maken tussen zo'n strip van pakweg 50

Posted (edited)
Ik heb op diverse fora gelezen dat de complete unit in een verwarmde oven gelegd dient te worden.

Er wordt over verschillende temperaturen gesproken, vari

Edited by HotKia
Posted (edited)

Hier een deel van de discussie op het politieforum:

6.19. DAGRIJLICHT (Reglement nr. 87) [13]

6.19.1. Aanwezigheid

Verplicht op motorvoertuigen. Verboden op aanhangwagens.

6.19.2. Aantal

Twee.

6.19.3. Opstelling

Geen bijzondere bepalingen.

6.19.4. Plaats

6.19.4.1. In de breedte: het punt van het zichtbare vlak in de richting van de referentieas dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan 400 mm van het punt van de grootste breedte van het voertuig bevinden.

De binnenranden van de zichtbare vlakken in de richting van de referentieas liggen ten minste 600 mm uit elkaar.

Deze afstand mag tot 400 mm worden verminderd als de totale breedte van het voertuig minder dan 1300 mm bedraagt.

6.19.4.2. In de hoogte: boven het wegdek, ten minste 250 mm en ten hoogste 1500 mm.

6.19.4.3. In de lengte: aan de voorkant van het voertuig. Aan dit voorschrift wordt geacht te zijn voldaan wanneer het direct uitgestraalde of indirect via de achteruitkijkspiegels en/of andere weerkaatsende oppervlakken van het voertuig weerkaatste licht de bestuurder niet hindert.

6.19.5. Geometrische zichtbaarheid

Horizontaal: 20

Edited by Tazteam
Posted
Hier een deel van de discussie op het politieforum:

Meer info:

klikkerdeklik

ok bedankt voor de info.... zal toch eens op de audis letten.... mijn vraag blijft dan ook: hoe regel ik het makkelijkst het uitschakelen van de leds wanneer de normale verlichting aangaat?

Posted

Je moet op de een of andere manier de leds zo schakelen met de knop van het licht, dat stand "uit" dus aan is voor de LED-s. Daarvoor zou je moeten kijken hoe de rest van de verlichting is geschakelt, dan moet het wel te doen zijn denk ik.

Posted

Ik heb volgens mij ook Audi's gezien waarbij die LED golf in de koplampen blijven branden, ook als het dimlicht aan is. Zal er de komende periode wat meer op letten en indien mogelijk eens een foto schieten.

Groeten,

Peter

Posted
Ik heb volgens mij ook Audi's gezien waarbij die LED golf in de koplampen blijven branden, ook als het dimlicht aan is. Zal er de komende periode wat meer op letten en indien mogelijk eens een foto schieten.

Groeten,

Peter

Er zijn idd voor Audi diverse koplampunits voor de aftermarket.

Alles is er wel in voorzien, dus ook de dagrijlampen, maar als de schakeling ontbreekt in de auto, dan wordt het toch weer anders aangesloten dan de bedoeling is.

En omdat de aftermarket lampunits origineel gelijken, is er voor de buitenstaander geen verschil te zien, vandaar dat je Audi's ziet rijden waar de verlichting niet conform de wetgeving is aangesloten.

Posted
ok bedankt voor de info.... zal toch eens op de audis letten.... mijn vraag blijft dan ook: hoe regel ik het makkelijkst het uitschakelen van de leds wanneer de normale verlichting aangaat?

Door in de stroomkring van je gewone lichten een relais op te nemen. Je kan er dan voor zorgen dat wanneer de lichte uit staan er spanning op je leds staat, op het moment dat je de gewone lichten aan doet zal het relais bekrachtigt worden en omschakelen zodat er geen spanning meer op je leds staat.

Posted

De "Belgische" Audi's hebben inderdaad de dagverlichting steeds aan, ook met ingeschakelde mistvoorlichten of koplichten.

Misschien een andere wetgeving => moet ik eens nakijken.

Groeten,

Alex

Posted

Vanmorgen zag ik toevallig een Nederlandse Audi rijden met dagrijverlichting aan (rijtje knap felle LED's) welke zelfs uit gingen bij gebruik van de richtingaanwijzer. Tenminste.. de verlichting aan de kant waar de richting aangegeven werd ging uit...

Ik vind het er maar apart uit zien...

Posted

koplamp in de oven leggen zou ik niet doen je reflector raakt daar ook door beschadigt en als het toch lukt blijf je met vocht in de koplamp zitten want je krijgt het niet meer goed dicht.

ik zou gewoon klap strips nemen en dan gewoon een schakelaar er tussen zetten

want je weet nooit wat de politie doet.

ik heb zelf dat mijn knipperlichten mee branden met mijn verlichting heel zwak

amerikaans uitvoering maar de politie doet daar al moeilijk over.

• 2 weeks later...
Posted

Zeer netjes.

Misschien een leuke tip:

Zet even op dit forum HOE je te werk bent gedaan.

Misschien dat andere forumleden er ook iets mee kunnen.

Philip

Posted
Zeer netjes.

Misschien een leuke tip:

Zet even op dit forum HOE je te werk bent gedaan.

Misschien dat andere forumleden er ook iets mee kunnen.

Philip

mee eens, misschien met foto ('s). Ziet er erg mooi uit.