Alex VB Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Eindelijk de kogel is door de kerk en het dak is eraf gevlogen.. De afgelopen weken samen met vrouwlief wezen kijken voor een opvolger voor haar verongelukte auto. Na veel merken buiten KIA te hebben bezocht was deze week de keus gevallen op 3 auto's. Nl de Nissan Note 1.5DCI tekan, KIA Soul Plug 1.6 benzine en de KIA cee'd 1.6 Crdi executive. Om tot een goede beslissing te komen met 2 van de 3 een testrit gemaakt om tot een definitieve keuze te komen. Waarom maar 2 van de 3 testrijden? Simpel! We hebben al een cee'd SW 1.6 CRDI 115pk en deze verschilt niet erg veel van de "gewone" cee'd. Na deze 2 testritten bleven er 2 auto's over. En het zal niemand verbazen dat het de SOUL en cee'd zijn geworden waaruit de keus uiteindelijk gemaakt diende te worden. Na veel wikken en wegen, de plussen en minnen is de keus uiteindelijk geworden: Deze mooie auto: De cee'd 1.6 Crdi executive die we vandaag gekocht hebben heeft dezelfde kleur als die op deze 3 foto's. Heeft lm-velgen, mistlampen en nog wat extra's die vergelijkbaar zijn met de cee'd SW die we nu al hebben met uitzondering van de cruise-control, tpms en inklapbare sleutel. Omdat dit een stock-wagen is wordt deze volgende week zaterdag al geleverd en kan mijn vrouw de Belgische en Nederlandse wegen weer onveilig maken. Natuurlijk kan men deze wagen live bewonderen op zaterdag 25 April. Dus nog ff wachten totdat er 2 cee'ds bij ons voor de deur staan. Quote
El-Rio-Grande Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Hoi Alex, Goede, fraaie keuze! Zal een lastige keuze zijn geweest, de keuze tussen de Soul en de Cee'D... Of niet? Ik wens jullie alvast v Quote
kia-man Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!!! Quote
Tazteam Posted February 25, 2009 Posted February 25, 2009 Proficiat met je nieuwe ride. We gaan hem zeker bewonderen op 25 April. Tot die tijd.........houdt hem heel:devil2: Philip Quote
Alex VB Posted February 26, 2009 Author Posted February 26, 2009 Hoi Alex,Goede, fraaie keuze! Zal een lastige keuze zijn geweest, de keuze tussen de Soul en de Cee'D... Of niet? Ik wens jullie alvast v Quote
Guest sandor Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 Gefeliciteerd met deze Cee'd. Volgens mij heeft mijn Cee'd 1.6 CRDI X-tra exact dezelfde kleur, nl. pewter beige. Veel rijplezier toegewenst. Sandor Quote
Arckoo Posted February 26, 2009 Posted February 26, 2009 ... daarbij heeft voor ons - lees vrouw - de SOUL iets meer minnetjes dan de cee'd... Zoals wat dan? Daar ben ik wel benieuwd naar In ieder geval gefeliciteerd en inderdaad veel rijplezier gewenst! Enne.. is het verstandig om een andere route te kiezen (lees: met een grote boog omheen rijden) als ik je vrouw zie rijden? Quote
Alex VB Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Zoals wat dan? Daar ben ik wel benieuwd naar In ieder geval gefeliciteerd en inderdaad veel rijplezier gewenst! Enne.. is het verstandig om een andere route te kiezen (lees: met een grote boog omheen rijden) als ik je vrouw zie rijden? Vrouw vond het uiterlijk niet helemaal bij haar passen. De Soul heeft een mooie smoel maar een lelijk achterwerk. Daarbij heeft de motor toch wat moeite met het gewicht van de auto. De Soul is nl iets zwaarder dan een cee'd (SW). Daarbij vindt zij de cee'd iets meer een zakelijkere uitstraling hebben en dat vindt zij ook een plus van de cee'd Ik ben er heel simpel in.. Het is haar auto en zij moet er in willen rijden. Al had ze voor een andere auto gekozen, het is haar keus.. En je hoeft geen angst te hebben voor mijn vrouw qua rijstijl. Veel mannen hebben alleen moeite met het feit dat zij OOK graag het gaspedaal iets verder intrapt dan "toegestaan" Quote
Alex VB Posted February 27, 2009 Author Posted February 27, 2009 Gefeliciteerd met deze Cee'd. Volgens mij heeft mijn Cee'd 1.6 CRDI X-tra exact dezelfde kleur, nl. pewter beige. Veel rijplezier toegewenst.Sandor Yep is precies dezelfde kleur.. Vind hem persoonlijk niet echt lelijk, maar ik vond de black pearl uitvoering iets stoerder.. Quote
Arckoo Posted March 7, 2009 Posted March 7, 2009 Vrouw vond het uiterlijk niet helemaal bij haar passen. De Soul heeft een mooie smoel maar een lelijk achterwerk. Daarbij heeft de motor toch wat moeite met het gewicht van de auto. De Soul is nl iets zwaarder dan een cee'd (SW). Daarbij vindt zij de cee'd iets meer een zakelijkere uitstraling hebben en dat vindt zij ook een plus van de cee'd Dat zijn duidelijke argumenten ja En je hoeft geen angst te hebben voor mijn vrouw qua rijstijl. Veel mannen hebben alleen moeite met het feit dat zij OOK graag het gaspedaal iets verder intrapt dan "toegestaan" Hahaha... tja... ego-kwestie he! Zelf heb ik juist meer moeite met vrouwen die rijden als een... vrouw!! Quote
Administrators Jheroen Posted March 8, 2009 Administrators Posted March 8, 2009 Alex, nu ben ik eens benieuwd wat het prijsverschil is tussen NL en BE. Mijn vrouw rijdt een picanto uit 2005 maar ja met de kleine erbij en alle extra spullen wordt het toch wel vol in de picanto..... Laat eens weten! Quote
Alex VB Posted March 8, 2009 Author Posted March 8, 2009 Alex, nu ben ik eens benieuwd wat het prijsverschil is tussen NL en BE. Mijn vrouw rijdt een picanto uit 2005 maar ja met de kleine erbij en alle extra spullen wordt het toch wel vol in de picanto.....Laat eens weten! Prijsverschil is niet echt makkelijk uit te rekenen. 1 van de redenen is dat er hier in Belgi Quote
Recommended Posts