Jump to content

cruise control achteraf

dennisceed

Recommended Posts

Is er iemand bekend of er een cruise control voor de ceed te krijgen is die niet zo idioot veel kost als die bij de dealers zelf. Bijna 700euro is de reden dat ik het niet direct heb aangeschaft. Zou het eigenlijk wel willen.

Dennisceed kia ceed sporty wagon 1.4 all star zwart metallic

@Ton,

is dit een originele KIA CC ?

Lijkt me kras dat je daar zoveel problemen mee zou hebben.

@dennis

Goedkoop is vaak duurkoop.....

Als je er problemen mee krijgt wijst de ene partij naar de andere en ben jij altijd de l*l.

Kijk je leverancier nog eens lief aan voor evt. korting.

Gooi desnoods je schoonmoeder in de strijd :-))))))))

Wij hebben m ook niet aangeschaft ivm. de forse prijs.

Ik heb al op diverse plaatsen gevraagd en het goedkoopste kom ik uit op ong. 550 euro.

dit is dan ook een goldcruise zelfde als ook door kia in 1.4 en 1.6 wordt ingebouwd.

Het probleem is alleen dat je met je algemene garantie komt te zitten hoe moet dat dan?

daarom heb ik me erbij neergelegd en laat m zo hoe ie is.

Kia cee'd 1.4 executive

Je kunt je ook afvragen of CC wel zo zinvol is.

Ik heb het nu zo'n 20 jr op mijn auto's gehad en echt zelden gebruikt.

In het midden en westen van het land heb je er amper wat aan vanwege de drukte van het verkeer.

Bij ouderen is CC gebruik in mijn ogen zelfs zeer onverstandig ivm met mogelijke zaken zoals beroerte, hartaanval en meer.

Een lichte rechter voet en voor uit kijken levert waarschijnlijk een zelfde brandstofbesparing op als het daarom gaat.

Of een CC nut heeft? Google er maar eens op los...

Ik gebruik mijn CC voor meer dan 80% van de ritten. Maar moet er wel bij aanmerken dat ik geen race-eend ben. 130km op CC is hard zat. Als je ziet hoeveel ik met deze snelheid op de linkerbaan rijd..!?

Achteraf inbouwen moet geen probleem opleveren eigenlijk en op de prijs moet je niet besparen..

Maar ja, ik heb makelijk praten.. Die van mij zit er af-fabriek op..:)

Achteraf een CC inbouwen, dat idee had ik ook, blijft bijna net zo duur als via de dealer. 550,00 EUR zoals eerder genoemd kwam ik zelf ook op. Ik heb er vanaf gezien omdat ik veelal rondom Amsterdam rij, dan kun je hem toch niet gebruiken. En tegenwoordig op de A2 al helemaal niet meer met al die werkzaamheden en auto's die niet constante snelheden rijden :(.

Nuttig vind ik het alleen als je lekker op vakantie gaat, door Frankrijk of Duitsland komt het goed van pas.

Tsja je kan kiezen voor een aftermarket-cruise controll. Je betaald dan ongeveer een derde van de prijs excl. montage, alleen moet er worden geboort in je dashboard om het te verwerken, en uiteraard is het minder mooi als een originele hendel voor de CC. Informeer eens bij automaterialenzaken zoals Brezan of een lokaal bedrijf voor de prijzen en evt de inbouw.

Tsja je kan kiezen voor een aftermarket-cruise controll. Je betaald dan ongeveer een derde van de prijs excl. montage, alleen moet er worden geboort in je dashboard om het te verwerken, en uiteraard is het minder mooi als een originele hendel voor de CC. Informeer eens bij automaterialenzaken zoals Brezan of een lokaal bedrijf voor de prijzen en evt de inbouw.

Valt wel mee hoor, in mijn vader zijn Sportage is ook een cruise control af-fabriek ingebouwd. Maar dat is ook gewoon een hendeltje aan het stuur wat elke andere leverancier kan leveren. Dus daar zat geen verschil.

Verder zijn de prijzen van de dealer voor de C'eed cruise control best wel realistisch met de aftermarket inbouw. Dat is juist het probleem. Sommige modellen hebben wel een mooie stuur integratie, maar mijn type (de Challenge) heeft dat zo en zo niet.

Of een CC nut heeft? Google er maar eens op los...

Daar kan ik op googelen tot ik een ons weeg, maar in het westen van Nederland heb je er helemaal niks aan.

Rondom Arnhem Nijmegen Eindhoven Maastricht idem dito

Bij jou in de buurt misschien wel..... :-)

Daar kan ik op googelen tot ik een ons weeg, maar in het westen van Nederland heb je er helemaal niks aan.

Rondom Arnhem Nijmegen Eindhoven Maastricht idem dito

Bij jou in de buurt misschien wel..... :-)

Eens ff kijken.. Ik rijdt dagelijks Naar maastricht ivm mijn Werk (Woon er maar 15 minuten rijden vanaf). CC te gebruiken zonder moeite. Voor mijn werk moet ik ook regelmatig naar Eindhoven. Oirschot, Best, Brussel, Antwerpen, Balen, Olen, Keulen, Aken, Mainz, Breda, Den Bosch, Amsterdam enz.. Ik gebruik voor 80% mijn Cruiscontrol.

Zoals ik al eerder schreef, het ligt ook aan je rijstijl. Met de CC ingesteld op max 125km/h haal ik veel, heel veel mensen in op de linkerbaan.

En voor de rest vind ik deze discussie niet de moeite waard. Het wordt toch een welles-nietes verhaal..

@El-Rio-Grande,

Ik klaag helemaal niks maar constateer slechts,

Dennis' vraag is beantwoord alleen Dennis meldt zichzelf helaas niet meer zodat we niet weten waar en waarom Dennis de CC wil gebruiken en of 550 eu dan wel een optie voor hem is, da's al.

Misschien een nieuw draadje over zin van CC?? :-)

@Dennis

http://www.idee-systems.nl/cruise_control.html (geen prijzen)

http://www.loo-systemen.eu/DreamHC/Pagina34.html Eu 525, ceed zit in het programma

Verder kan het zo zijn dat de bedrading er al ligt maar dat zou een Kia techneut moeten bevestigen.

komt die dan! Was wat vaak afwezig.

Mijn idee voor een CC komt voort uit het feit dat ik constateer dat mijn auto erg lastig zuinig te rijden is. Als je denk gas te geven bij 80 km.h zit je zo van 6 lr/100 km op 10 lr/100 km terwijl je nauwelijks sneller gaat. Dit treed dus ook vaak op als je zonder de verbruiksmeter te controleren rijdt. Mijn veronderstelling is dat indien dit door electronica wordt afgeregeld dit beter moet gaan.

Echter 550 E is veel geld in mijn peus was dit 250 E. Een korte berekening : stel dat stel 1 lr/100 km zuiniger uitkomt dan ben je bij de huidige brandstofprijs zomaar 40000 km verder. Dit is dan zonder garantie dat je die 1 lr er werkelijk uithaalt. Heeft iemand met dit laatste ervaring?

• 2 weeks later...

Hallo Dennis,

De prijs klopt. Als ik voor mijn Cee'd CRDi een CC wil aanschaffen dan kost dat € 669,-.

Als ik dan ook nog de ervaringen lees van Oldtimerton, dan wordt ik huiverig.

Ik verbruik op dit moment 5,7 (1:17,5) ltr/km met mijn Cee'd.

Of ik dan echt zoveel opschiet met een CC is maar de vraag.

Als iemand praktijkervaring heeft met de combinatie 1.6 CRDi/CC dan houd ik me aanbevolen.

Sandor,:shifty:

Hallo Dennis,

De prijs klopt. Als ik voor mijn Cee'd CRDi een CC wil aanschaffen dan kost dat € 669,-.

Als ik dan ook nog de ervaringen lees van Oldtimerton, dan wordt ik huiverig.

Ik verbruik op dit moment 5,7 (1:17,5) ltr/km met mijn Cee'd.

Of ik dan echt zoveel opschiet met een CC is maar de vraag.

Als iemand praktijkervaring heeft met de combinatie 1.6 CRDi/CC dan houd ik me aanbevolen.

Sandor,:shifty:

Zie mijn vorige postings Sandor.

Mijn CC is dan af-fabriek ingebouwd, maar ik wil en kan niet meer zonder. Buiten het minder verbruik bij gebruik van een CC is het rijgenot (voor mij)ook erg belangrijk. Zekers het feit dat ik lange stukken rijd.

Groet,

Alex

Edited by Alex VB

Hallo,

Ik bouw regelmatig de John Gold sets in in verschillende Kia`s. Bij elke set zit een aparte inbouwkit voor het juiste type Kia. Belangrijk is wel dat je na inbouw de cruise goed inleert en afregelt. Mijn ervaring is dat je bij elk type Kia een zeer strak regelende cruise kan krijgen, dus als de cruise schommelt of accelereerd/decelereerd bij het inschakelen is hij gewoon niet goed afgesteld.

En als je de bediening met het pookje op de stuurkolom (cm 25) lastig vind: er is een afstandbedieningssetje leverbaar (cm-ir) die je op het stuut monteert. Kost natuurlijk wel wat extra maar dan zie je tenminste wat je doet.

De cm 25 is niet altijd zo te plaatsen dat ie goed zichtbaar is: te laag is wel zichtbaar maar dan stoot je er snel met je knie tegenaan als je in/uitstapt en te hoog zit ie precies achter de spaak van je stuur.

Groeten, Kiatech

post-530-1297852778,03_thumb.jpg

post-530-1297852778,1_thumb.jpg

Edited by Kiatech