Jump to content

Recommended Posts

Posted

Wie heeft er ervaring met trekkracht Cee'd SW ISG 1.4 met caravan erachter met een totaalgewicht van 1200 kg?

De 109 pk onder de kap, heeft ie daar moeite mee?:cool2:

Posted

Om "comfortabel" met 1200 kilo achter je auto te rijden heb je eigenlijk meer dan 200 nm koppel nodig. Die pk`s zeggen niet zo veel.

Los van het comfort zal de 1.4 de caravan ook wel trekken, maar gewoon niet van harte... Het is in ieder geval toegestaan 1200 te trekken met deze auto, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Posted

Ga naar , caravantrekker.nl :idea:

dan, Berekening --- bereken auto/caravan combinatie.

Dan krijg je ook het advies in welke versnelling/snelheid je een bergpas onder x procent steiging kan nemen met jou auto!

Dit alles kun je uit printen en je vakantie routen plannen! :-P

succes, Paul64

Posted

Het max.koppel ligt bij deze motor op een hoog toerental wat dus niet confortabel is om te trekken.

Het mooiste is om een max. koppel te hebben tussen de 2500-3500 toeren.

Bij de Ceed 1400 ligt dat bij de 5200 toeren, dus weinig trekkracht onderin.

• 4 months later...
Posted

Ben met een vouwwagen max 750 Kg naar Italie geweest met 1.4 ISG SW. Het ging maar hield niet over, met caravan zou ik niet aanraden, gezien gewicht en luchtweerstand

• 2 weeks later...
Posted
Ben met een vouwwagen max 750 Kg naar Italie geweest met 1.4 ISG SW. Het ging maar hield niet over, met caravan zou ik niet aanraden, gezien gewicht en luchtweerstand

Idem ik heb met een aanhanger van 400 kg gereden met mijn 1.4. Op snelheid gaat het goed maar onderin is het hangen en wurgen. Dit met name als je op gang wilt komen als de weg helt. Aan de andere kant is 1150 km uit Frankrijk met aanhanger in precies 12 h best heel goed. Wat ook hier weer opvalt is dat het gebruik van deze 1.4. Of je nu je best doet zuinig te zijn of je mishandeld de auto 7,4-7,8 lr/100 km is het resultaat.