Alex VB Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Hallo, FF een vraag mbt in mijn onderwerp genoemde functie. Op mijn cee'd SW heb ik als functie "comming-home" nu is het handig als het ook mogelijk is om de leaving home functie te hebben. Weet iemand van jullie of dit mogelijk is en ken je dan ook iemand die dat kan aanzetten? Volgens de garage waar ik mijn auto gekocht heb is dat niet mogelijk. Alvast bedankt voor jullie antwoord. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted August 29, 2008 Share Posted August 29, 2008 Hoi Alex, Toch ff 'promoten' maar zie het draadje over de Kia Meeting in Oss... ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat een Coming Home functie inhoud... Dus laat staan een Leaving Home functie.. wat bedoel je er precies mee??? Mijn auto heeft een ODO functie.. ook al zoiets waarvan ik het nut niet snap en ook niet snap wat het doet... en veel technische snufjes zijn juist kinderspel voor mij... Groetjes, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted August 30, 2008 Author Share Posted August 30, 2008 Hoi Peter, Ik zal het ff proberen uit te leggen in simpel "Jip en Janneke" taal. Comming home betekent dat als ik uitstap en het licht aan laat staan deze na een aantal seconden vanzelf uitgaat. Bij mijn auto is dit standaard aan. Leaving home is daar en tegen het tegenovergestelde. Het licht gaat aan zodra je de auto met de afstandsbediening opent. Mijns inziens moet het mogelijk zijn die via de boordcomputer/diagnose ingang aan te zetten. Deze functie is tegenwoordig bij bijvoorbeeld Mercedes-Benz standaard. Maar, Omdat mijn dealer waar ik de auto gekocht heb de kennis niet heeft hierover, zegt hij natuurlijk in zijn onwetendheid dat het niet kan. Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is met wat ik bedoel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
El-Rio-Grande Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 Hoi Alex, Ik snap nu zeker wat je bedoelt. Als ik het goed heb heeft o.a. Volvo een dergelijk systeem, dat wanneer de sleutel in het contact geplaatst word, standaard het dimlicht inschakeld. Zo vergeet je dus nooit je verlichting. Of hetgeen jij zoekt verkrijgbaar is of in te schakelen is weet ik zo niet. In principe is het een programmering lijkt mij, maar als die niet in de software van de computer aanwezig is, moet die erin gemaakt worden... van Computers weet ik netaan hoe ik een simpel programma kan schrijven, en hoe ik een website met Java e.d. kan bouwen. Maar een boordcomputer is wat dat betreft toch echt andere koek. Ik ben benieuwd of het je gaat lukken. Laat je het me weten? Groet, Peter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RML Posted August 30, 2008 Share Posted August 30, 2008 ... Nee dat is niet waar hij op doelt. Bij Mercedes gaan de dimlichten en de mistlampen aan zodra je de centrale vergrendeling erop zet of eraf haalt. Dat wil inhouden dat je op donkere plekken niet op je muil gaat bij het van de auto af- of naartoe lopen. Ik weet niet precies of je daarvoor je lichten aan of uit moet laten, dus vergeef mij Dit is volgens mij puur softwarematig en zou dus beide kanten op moeten werken. Alleen deze software aanpassing moet wel door iemand gemaakt worden, als de huidige dealer niet weet hoe het moet of wat het is dan zou ik gewoon even een rondje in de provincie rijden naar andere dealers. Het kan uiteraard bij Kia ook dat het niet software matig werkt, maar via een soort timer gaat icm de sleutel uit het contact halen = lampen uit na 15 sec. o.i.d.. Dus via de afstandbediening 'openen' zou volledig langs dat systeem gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bdd Posted May 12, 2009 Share Posted May 12, 2009 Bij meeste autos gaat je binnenverlichting aan zodra je de auto ontgrendelt. Met beetje hobbyen kan je de stroom hiervandaan halen en doorzetten naar je buitenverlichting. Voila, leaving home! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted May 13, 2009 Author Share Posted May 13, 2009 Het idee is leuk bedacht. Maar net als de coming-home-functie moet dit ook softwarematig aan- of uitgezet kunnen worden. Het is niet echt een must have maar wel handig om te hebben. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
snackey Posted February 13, 2010 Share Posted February 13, 2010 Is dit iets? Daylightrunning http://www.daylightrunning.de/html/kia.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts