Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Fluitent Geluid bij zwaar optrekken.

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sins een 2-3 dagen terug heb ik last van een fluitje in mijn motor ergens :|. Als ik optrek in 1ste gaat hij ineens heel hard fluiten, En in 2de ook, Enkel als ik VOL gas geef dus goed sportief optrek en rond de 2500 en 3500 krijg ik dan een piepend geluid van de motor, Kan het niet echt verwoorden. En nee het zijn niet de banden :P

Kia Pro ceed 08/2008

Iemand enig idee ?

Geplaatst

Je rijdt diesel toch?

Heb je dit geluid ook als je stil staat en gewoon gas geeft?

Het klinkt als de turbo. Ik heb daarover ook al een melding gemaakt naar de dealer, maar deze zei dat dat normaal is. Volgens klopt dit niet want een turbo moet je zo weinig mogelijk horen.

Geplaatst

Heb ik nog niet getest, Ik dacht eerst ook aan turbo, Had altijd al wel zo klein fluitend geluidje maar ik dacht als dat normaal was, Maar dit gaat er echt wel over, Mensen gaan zelfs kijken naar je als je optrekt want dit is wel niet normaal.

Geplaatst

Ik heb helaas hetzelfde probleem.. Ik heb al diverse bronnen geraadpleegd en zij zeggen dat de slangen/darmen lek kunnen zijn en je daardoor dit geluid hoort..

Ik ben nu zelf aan het twijfelen om een andere garage op te zoeken voor een 2e onderzoek cq advies..

Geplaatst

Echt een heel heel hoge toon, Fluit dus wel degelijk, Precies 2 metalen die harder en harder tegen elkaar schuren.

Geplaatst
Echt een heel heel hoge toon, Fluit dus wel degelijk, Precies 2 metalen die harder en harder tegen elkaar schuren.

ga er dan maar vanuit dat de lager in je turbo kapot is. Eventueel is de lucht inlaat buis op je turbo los halen en voelen hoeveel speling er op het asje zit en of de schoepjes krassen hebben getrokken in het turbohuis

Geplaatst

Klinkt als een lekke turboslang. Je hebt 7 jaar garantie, dus ik zou zeggen, ga even terug naar de dealer!

Geplaatst
Klinkt als een lekke turboslang. Je hebt 7 jaar garantie, dus ik zou zeggen, ga even terug naar de dealer!

een lekke turbo slang klinkt meer als een opgeblazen stofzuiger.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...