Jump to content

LPG op proceed

barkiecar

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb lpg laten inbouwen (Gas FX/Vialle) in mijn proceed 1.4 en tot nu toe (14000km) bevalt het mij prima. Bij rustig gebruik 1 op 11 en als je gewoon niet je best doet 1 op 10.

Nu las ik in het onderhoudsschema (dat net op internet is te vinden) dat de kleppen bij 15.000 km gecontroleerd moeten worden. Dat lijkt me prima. Als ze echter gesteld moeten worden gaat dat 300 euro kosten. Dat lijkt me minder leuk.

Heeft iemand al ervaring met lpg op een proceed?

Is het stellen van de kleppen zo tijdrovend?

Welliswaar heb je 150.000km garantie maar als dat zoveel extra onderhoud vergt dan gaat de lol er wel snal af.

300 euro voor kleppen stellen lijkt mij wel erg duur. Heeft de C'eed, net als de meeste andere moderne motoren, geen hydraulische klepstoters ?

Alex

Het schijnen een soort busjes te zijn en de nokkenassen zouden dan los moeten.

Dat zou de prijs kunnen verklaren.

Ik denk erover om dat Flashlube maar te installeren. Dat is dan goedkoper dan kleppen stellen.

Heeft een van de lezers het ook op zijn cee'd/procee'd?

Niek

de ceed heeft geen hydraulische kleppen.

werk zelf bij een kia dealer en ja we moeten ze controleren

anders krijg je verbrande kleppen omdat gas hogere temp heeft als benzine.

het klopt het is duur maar het is wel behoudt voor je auto.

Fijn om een reactie van een echte monteur te kunnen lezen. Ik heb met mijn garage contact gehad en men bevestigd de volledige garantie zoals bij e verkoop is afgesproken. Op de plg installatie zelf is de garantie drie jaar.

Onderhoud moet nu eenmaal gebeuren en dat is verder geen punt, allen jammer dat het kleppen stellen relatief ingewikkeld is.

Ik zou me kunnen voorstellen dat je zoiets zelf doet na de garantieperiode uiteraard.

Is het ingewikkeld of alleen tijdrovend?

Graag zou ik wat technische details hierover vernemen. Ik heb eens een compleet blok van een Triumph Spitfire gereviseerd (nokkenas, tuimelaars, zuigers, lagers etc. en het ding loopt na 2500 km nog steeds perfect), en ben niet snel bang iets iets los te schroeven maar weet ook dat je van sommige dingen echt moet afblijven.

Barkiecar

• 2 months later...

Hallo,

Je werkt bij een Kia dealer lees ik. Nu heb ik problemen met de stuurbekrachtiging die aan blijft als het contact uit is. Vandaag mee naar de dealer geweest. Een of andere unit is vervangen.

Resultaat: Ruitenwissers voor en achter doen niets meer.

Morgen hopen dat de dealer de auto wil halen en een ruilwagen wil afgeven.

Het vreemde was dat ik via de kiaservice alleen een auto kon krijgen als het regende. Als het droog was moest ik maar in mijn eigen auto rijden. Echt waar verteld.

Als het nu morgenvroeg regent als ik naar mijn werk moet danmag ik weer bellen voor een ruilauto........... Ik weet niet of ik nu blij of verdrietig moet zijn als het morgen regent.

Ik heb het nog even per email naar Kia Nederland gestuurd. Ben benieuwd welke reactie ik krijg.

Hoi 16V, dat de ceed geen hydraulische kleppen heeft is anno 2009 nogal bizar (is ook niet zo volgens mij)

Mij is verteld, en heb dat ook op forums gelezen dat de hydrauliek maar een beperkte speling op kan vangen (warm koud) en dat als de speling buiten DIE toleranties vallen de boel idd gesteld moet worden.

Bedoel je dat soms ?

Lexus schijnt het ook te hebben.

Het staat?/stond iig op de "voordelen van rijden op gas" op de Kia site okt 2008 toen er een actie was voor het rijden op gas met een Sportage.

Die 2-3x 300 eu kleppenstellen ( tot ca 100.000km in vier jaar), de ellende die je kan verwachten, en geen reserve wiel hebben mij doen besluiten gewoon op benzine te gaan rijden na 20jr Amerikaans op gas.

Het voordeel w.b. moneta was te weinig..

Zoek maar eens op het Sportage forum op gas.

grtz

Frank

• 7 months later...

Inmiddels heb ik 40000 km gereden en zijn de kleppen gesteld. Na een hoop gedoe heeft de importeur toch deze kosten voor zijn rekening genomen.(Was net even boven de 400 euro)

Nu ontstaat er weer een volgende discussie over LPG garantie en garantie op de kop. Het lijkt er op dat Kia tijdens de wedstrijd de regels aan het veranderen is.

Omdat ik er nog niet definitief uit ben kan ik nog geen nadere uitspraken hierover doen maar ik houd u op de hoogte.

Als er meer mensen zijn die dergelijke problemen tegenkomen dan zou ik graag van uw ervaringen willen weten.

Inmiddels heb ik 40000 km gereden en zijn de kleppen gesteld. Na een hoop gedoe heeft de importeur toch deze kosten voor zijn rekening genomen.(Was net even boven de 400 euro)

Nu ontstaat er weer een volgende discussie over LPG garantie en garantie op de kop. Het lijkt er op dat Kia tijdens de wedstrijd de regels aan het veranderen is.

Omdat ik er nog niet definitief uit ben kan ik nog geen nadere uitspraken hierover doen maar ik houd u op de hoogte.

Als er meer mensen zijn die dergelijke problemen tegenkomen dan zou ik graag van uw ervaringen willen weten.

ik ben bang dat je op dit forum nog steeds de enige pro'ceed op lpg bent