Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Garantie Kia Cee'd Koppeling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb mijn verhaal al getikt onder een ander onderwerp.

Nu is het zo dat de koppeling van mijn ceed 1.6 crdi slipt.

Volgens de dealer valt dit niet onder de garantie.

Lijkt mij onzin, gezien de garantie periode van 7 jaar en 150.000 km niet is overschreden. Nog geen 2 jaar en 68.000 km.

Los hieravan mag je toch wel verwachten dat een kopeling er minstens 150.000 km in blijft zitten zonder problemen.

De dealer zei al dat de koppeling verpest zou zijn, altijd makkelijk gezegd dit soort dingen. 356.000 km met 1 koppeling is mij niet onbekend.

Heeft iemand ook last gehad met zijn koppeling en Kia...

Geplaatst

dat zou zomaar kunnen, als denkt wat de aandrijflijn is, meestal gebruiken ze het wordt voor de aandrijfassen en diffrincieel en tussenbak enz.

maar of dit ook voor de koppeling wordt gebruikt!!!!!

Los daarvan hoor een koppeling gewoon een auto leven mee te gaan..

Geplaatst

Koppelingsplaat is een slijtage onderdeel en behoord dus niet onder de garantie..... Tenzij de drukcilinder oid lek is en de plaat daardoor slipt....

Net hoe 'creatief' de dealer is met het claimen. Normaal is een dealer hier wel voor de pore... gewoon beetje vet op de plaat doen en ook de drukgroep en lager vervangen en in claim vermelden dat druklager lek geraakt is en dat daardoor de plaat slipt..... niets aan de hand dan.

Maar nogmaals puur de plaat is een slijtage onderdeel en feitelijk dus geen garantie (zelfde geld voor remblokken)

Geplaatst

nee dus, koppeling is slijtage deel. Anders zou je mensen krijgen die 5000km lang met de poot half op het pedaal rijden en dan elke 5000km gratis een nieuwe koppeling krijgen...

Geplaatst

ik heb jaren lang bij toyota gewerkt, maar als een kppeling zo vlug versleten was, werd hij gewoon onder garantie vervangen.

koppeling is natuurlijk wel een slijtage onderdeel, maar zo vlug versleten!! is wel heel vlug

Geplaatst

dat ligt dus ook aan de dealer, en hoe creatief hij is. Als de klant bv de hele tent bij elkaar schreeuwt ofzo, dan zou ik als dealer ook niet zo heel veel moeite voor zo'n klant doen.

Geplaatst

Een week voor mijn vakantie kreeg ik mijn nieuwe Ceed. In de Franse alpen rook je de koppelingsplaten regelmatig maar dat was met vier grote mensen in het wagentje, heel steile wegen en volop bagage. Je kunt je zo voorstellen dat er ergens een hoekje koppelingsmateriaal zit dat kennelijk iets uitsteekt en weg slijt. Jammer genoeg is onze dealer failliet en kon ik dus mijn opmerkingen nergens kwijt. Daarnaast heb ik in ons vlakke Nederland geen last van koppelingsproblemen.

Gisteravond stond ik echter met een volle auto in de file om uit een twee verdiepingen diepe parkeergarage omhoog te rijden en kwam er een bekend branderig luchtje naar binnen. ........

Ik rij inmiddels 33 jaar auto en heb 26 jaar jaarlijks 45.000 kilometer gereden maar dit heb ik nog niet meegemaakt.

Het is een prettige auto maar als KIA dit een "slijtage onderdeel" noemt is het rijplezier snel over. U hoort nog van mij en hopelijk met goed nieuws!

Geplaatst

Die ceed komt er erg goed vanaf in Duitse tests

Die koppelings problemen zouden er dus niet mogen zijn.

Lijkt mij toch een gevalletje garantie.....

Geplaatst

Mijns inziens ook een gevalletje garantie. Het is van de zotte dat een kopeling al na 68.000km stuk is.. Hier kan ook de dealer niet omheen..

Al contact gehad met KIA NL over deze kwestie? Zo niet, meteen doen.

Geplaatst
Mijns inziens ook een gevalletje garantie. Het is van de zotte dat een kopeling al na 68.000km stuk is.. Hier kan ook de dealer niet omheen..

Al contact gehad met KIA NL over deze kwestie? Zo niet, meteen doen.

Wij hebben bij een vrachtwagen een koppeling moeten vervangen na 7000km.. Jij kent iemands rijstijl niet maar je hebt er een flinke dosis koppeling pedaal ridders bij zitten.. Zoals ik al eerder zei: je hebt er mensen bij die continu tijdens het rijden hun voet op de koppeling pedaal hebben zitten, zonder het te merken trap je hem klein stukje in en slipt hij vrijwel continu zachtjes door.. Vinden jullie echt dat de importeur dat moet betalen???

Geplaatst

Om kort door de bocht te gaan. JA. Ik vind dat de importeur dit dient te betalen.

Waarom ik dat vind? Vanwege je goede wil.. Je kan wel het principe van de omgekeerde bewijslast toepassen, maar dan ben je als bedrijf verkeerd bezig. KIA is de belastingdienst niet.

Spieter heeft na 68k een versleten/kapotte koppeling en je moet er altijd vanuit gaan dat deze bestuurder een normale goed aangeleerde rijstijl heeft. Zeker als hij aangeeft bij een vorige auto een kopeling pas vervangen te hebben naar meer dan 300k. Mij leert dat dat Spieter een normale rijstijl heeft.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...