snackey Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Ik rijd een Pro Ceed en heb veel last van statische elektriciteit. Elke keer als ik uitstap en de deur aanraak krijg ik een schokje. Bijna altijd rubberen zolen onder de schoenen. Zou de combinatie met het matje de oorzaak kunnen zijn, of de bekleding?. Heeft iemand een dergelijke ervaring? Quote
Rcee'd SW Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Snackey, Ik heb er met mijn Cee'd SW ook wel last van. Maar met mijn vorige Focus ook. Ik denk dat het niet specifiek voor is voor deze modellen. Quote
lausbub Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Ik rijd een Pro Ceed en heb veel last van statische elektriciteit. Elke keer als ik uitstap en de deur aanraak krijg ik een schokje. Bijna altijd rubberen zolen onder de schoenen.Zou de combinatie met het matje de oorzaak kunnen zijn, of de bekleding?. Heeft iemand een dergelijke ervaring? ik heb wel de oplossing ( doe ik altijd en heb er nooit meer last van) voor dat je uitstapt ( dus voordat je je voet op de grond zet) eerst de deur vast houden of a stijl. deze vast houden en dan uitstappen. dan heb je de auto al met de aarde in contact gemaakt., je kan nu gewoon verder uitstappen en alles los laten. ik heb er geen last meer van. en ligt niet aan de auto maar aan het weer, en hoeveel elektriciteit er in de lucht zit. gr marcel Quote
Guest Jantje Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 je hebt daar ook van die "mooie" rubberen stripjes voor die je onder je auto kan laten monteren. Quote
Woeper Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Ik heb daar met vlagen ook last van , dit had ik o.a. al met de Peugeot 307 SW, Kia Cee'd SW, Hyundai I20 en nu met onze Kia Venga, en het gekke is dat mijn vrouw (ten minste dat zegt ze) geen last van heeft. Maar de tips hier ga toch eens proberen , hopelijk help het, want zelf wordt ik er een beetje gek van . Quote
lausbub Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 je hebt daar ook van die "mooie" rubberen stripjes voor die je onder je auto kan laten monteren. dan moet je niet eentje hebben met ijzer erin, dit kan een bijgeluid opleveren. en je moet hem precies op een ijzer deel van de auto doen en niet op een rubber opgehangen deel bijv. sub frame. Quote
rednAS77 Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Zelf heb ik er ook last van. Niet alleen bij mijn SW maar ook bij andere auto's. Heb er in tussen mee leren leven. Wel werkt onderstaande wel. ik heb wel de oplossing ( doe ik altijd en heb er nooit meer last van)voor dat je uitstapt ( dus voordat je je voet op de grond zet) eerst de deur vast houden of a stijl. deze vast houden en dan uitstappen. dan heb je de auto al met de aarde in contact gemaakt., je kan nu gewoon verder uitstappen en alles los laten. ik heb er geen last meer van. en ligt niet aan de auto maar aan het weer, en hoeveel elektriciteit er in de lucht zit. gr marcel Quote
Leon Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 ik heb wel de oplossing ( doe ik altijd en heb er nooit meer last van)voor dat je uitstapt ( dus voordat je je voet op de grond zet) eerst de deur vast houden of a stijl. deze vast houden en dan uitstappen. dan heb je de auto al met de aarde in contact gemaakt., je kan nu gewoon verder uitstappen en alles los laten. ik heb er geen last meer van. en ligt niet aan de auto maar aan het weer, en hoeveel elektriciteit er in de lucht zit. gr marcel Even voor de duidelijkheid: je moet wel een metalen deel van de auto vasthouden, dus bijv de bovenkant van de deur Quote
bigwade Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 Grappig dat dat hier weer eens ter sprake komt. Ik heb er echt jaren last van gehad met veel auto's tot dat het ongemerkt weg was. Ik denk dat het ook veel te maken heeft met kleding en schoeisel. Anders zou ik het niet kunnen verklaren. Heb er al JAREN geen last meer van.. Quote
Guest Jantje Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 ik heb er zelf ook nooit last van. Mijn ouders wel heel veel. Ik heb bij hun dan ook zon rubberen strip gemonteerd. Quote
bigwade Posted April 24, 2010 Posted April 24, 2010 ik heb er zelf ook nooit last van. Mijn ouders wel heel veel.Ik heb bij hun dan ook zon rubberen strip gemonteerd. Zo'n retro ding wat achter de wagen hangt ? Helpt dat ? Quote
Url Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Mijn vader hangt altijd zo rubberen strip onder de auto, toen die er nog niet hing hadden we soms wel last van schokjes als je de auto vastpakte, daarna nooit geen last meer. Ook bijna het eerste wat ik onder mijn auto heb gehangen is zo stripje . Quote
De Mier Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Statische electriciteit bouw jezelf in de auto op. Vooral als er nylon in de stoelen is verwerkt en je met je achterwerk zit te draaien op de stoelen, dan wordt je namelijk electrisch geladen, gelijk een kam die je door je haren haalt. Meestal krijg je de schokjes als je niet iets goed vastpakt, dan voel je de schokjes, maar pak je gelijk met de volle hand, dan voel je deze al niet meer. Soms kan je in het duister de vonkjes zien overslaan. Gr De Mier Quote
snowy12 Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 volgens mij is het belangrijk welke zolen er onder je schoenen zitten. heb er zelf het meest last van als je van die lekkere zachte zolen hebt. met leer niet. als je zolen namelijk isoleren kan de statische electriciteit niet van je wegvloeien de aarde in. Quote
bigwade Posted April 25, 2010 Posted April 25, 2010 Tip van een citroen forum: "Spuit je autobekleding (matten enz) in met wasverzachter, 1 deel wasverzachter op 5 delen water, laten drogen en er er is een grote kans dat je er geen last meer van hebt." Quote
Smart Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Tip van een citroen forum:"Spuit je autobekleding (matten enz) in met wasverzachter, 1 deel wasverzachter op 5 delen water, laten drogen en er er is een grote kans dat je er geen last meer van hebt." Ach, kijk nou! Klazien uut Zalk is ook weer gearriveerd! Quote
bigwade Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 Ach, kijk nou! Klazien uut Zalk is ook weer gearriveerd! Die is dood.. Probeer het maar, baat het niet dan ruikt het iig lekker fris, HAHAHAHA! Hoor graag of het werkt. Quote
snackey Posted April 26, 2010 Author Posted April 26, 2010 Die is dood..Probeer het maar, baat het niet dan ruikt het iig lekker fris, HAHAHAHA! Hoor graag of het werkt. Word ik hier gef...... ? Auto ruikt steeds lekker nieuw, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Quote
bigwade Posted April 26, 2010 Posted April 26, 2010 (edited) Word ik hier gef...... ? Nee hoor, google maar eens op statische elektriciteit. Dan kom je vanzelf (ooit) op het Citro Edited April 26, 2010 by bigwade typo Quote
KC-JanvdSluis Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Ik rijd een Pro Ceed en heb veel last van statische elektriciteit. Elke keer als ik uitstap en de deur aanraak krijg ik een schokje. Bijna altijd rubberen zolen onder de schoenen.Zou de combinatie met het matje de oorzaak kunnen zijn, of de bekleding?. Heeft iemand een dergelijke ervaring? Dit heeft niets met de auto zelf te maken. Afhankelijk van je kleding kan je door de eigen beweging statisch worden opgeladen. Vooral in de winter als de luchtvochtigheid erg laag is en de lucht dus erg droog is dit het ergst. Met name als je schoen hebt die heel goed electrisch isoleren krijg je een schok als je na het uitstappen de deur beetpakt om dicht te doen. Dit is dan je eigen statische lading die ontlaat. Vooral kleding met nylon e.d. laden je lekker op. Maar ja, 's winters in de auto met een zwembroek staat ook niet echt charmant, toch ? Quote
bigwade Posted May 4, 2010 Posted May 4, 2010 Ik zou ZOOOOOOOOO graag eens horen van de "lasthebbers" of de wasverzachter-truc (vorige pagina) helpt of een broodje aap is. Laat het ons weten ! Quote
Recommended Posts