Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
771 topics in dit forum
-
- 3 antwoorden
- 2,8k weergaven
Mijn Cee'd SW 1.6 CVVT is nu 3 jaar oud precies. Twee jaar geleden kreeg ik problemen met de achterklep die -vooral bij koud weer- halverwege blijft hangen. Erg gevaarlijk ivm je hoofd stoten als je in de kofferbak wilt zijn. Beide veren zijn toen door KIA vervangen. Maar dit probleem blijft. Je went er wel aan, maar het hoort niet. Toen mijn zoon gisteren in de kofferbak moest zijn, had hij niet in de gaten dat de klep blijft hangen. Gevolg: een flink bloedende hoofdwond!!! Vandaag naar de dealer geweest. Verklaring: door de kou is de olie dikker. Ik nam hier geen genoegen mee en vroeg om een oplossing. Ik krijg nu nieuwe veren, maar: het zijn wel precies dezelfde. Volge…
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 13 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo allemaal, Ik wil binnenkort 16 inch velgen op mijn Ceed SW leggen en deze wilde ik via internet bestellen, alleen weet ik niet welke breedte en ET-waarde ik het beste kan nemen. Volgens steekmaat.nl heeft de Ceed een ET waarde van 40. De banden maat gaat 205/55R16 worden. De onderstaande opties heb ik: 6,5x16 ET 38 6,5x16 ET 45 7x16 ET 48 Wie kan me helpen? Wat kan ik het beste kiezen of maken deze ET-waarden en velgbreedtes niet zo veel uit.
Laatste antwoord door mlkk, -
- 43 antwoorden
- 7,9k weergaven
Hallo, We mogen een nieuwe leaseauto uitzoeken. Ik wil graag een ruime auto leasen, met (het liefst) 20 % bijtelling. Ik heb vanmiddag proefgereden in een kia ceed sporty wagon, 1.4 cvvt 90 pk, omdat de 1.6 geen 20 % bijtelling heeft. Tot de 100 km/u gaat het prima, maar daarboven is het vermogen ver te zoeken. Ik moet dan op de snelweg bij het inhalen echt terug naar mijn 4 of wat snelheid te krijgen. Aan de ene kant denk ik, ach in nl mag je toch maar 120, en binnen de bebouwde komt gaat het prima. Aan de andere kant wil ik wel redelijk vlot over de snelweg kunnen bewegen, en ga ik ook 2 x per jaar op wintersport en wil ik ook in duitsland wel lekker door kunnen rijd…
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 26 antwoorden
- 5,6k weergaven
Tijdens de -temperaturen van de afgelopen dagen lijkt alles een beetje meer te kraken in de mijn Pro_Ceed. Ik denk geluiden te horen, die ik bij hogere temperaturen niet waarneem. Heeft iemand hier een logische verklaring voor? Fantaseer zelf over vastgevroren rubber of materiaalkrimp door lage temperatuur???
Laatste antwoord door Audioot, -
- 10 antwoorden
- 2k weergaven
Hallo Kia leden Ik kreeg gisteren van mijn dealer te horen dat mijn bestelde auto is kwijt geraakt. Ik ben vol verbazing dat je een auto kwijt kan raken. Heeft iemand dit al eerder meegemaakt?? Grt Cootje
Laatste antwoord door jovader, -
- 7 antwoorden
- 4,2k weergaven
Goedemiddag forum genoten, Ik ga mijn luchtfilter van mijn Yamaha TDM vervangen voor een van K&N . Deze zijn van katoen en gaan bijna levens lang mee! 10 jaar garantie en je kunt er mee door rijden tot er wel 2mm vuil op zit Met een speciale reiniging set kun je hem net zo vaak schoon maken als je wil en rijden maar! Bij de TDM/TRX club is er veel ervaring mee! En nu wil ik dit in de toekomst ook bij mijn Kia Cee
Laatste antwoord door w00Dy, -
- 6 antwoorden
- 3,5k weergaven
Heeft iemand ervaring met het vervangen van het glas van een achterlicht. Op internet vind ik losse kappen maar hoe moet je dat dan vervangen. Bij de dealer meldde men mij dat ik hele lamp compleet moet vervangen maar waarom zijn dan de kapjes alleen ook te verkrijgen? Bedankt voor informatie.
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 17 antwoorden
- 5,4k weergaven
Het viel mij vandaag op dat als ik me gas los laat, de auto bleef rijden. Normaal valt je auto uit als hij bijna stil valt. Maar nee, in zijn 1,2,3,4 bleef bij keurig rond de 10/15km per uur rijden. Viel me wel op dat het gebeurt als me auto koud is. Ging vandaag weg bij een klant, auto stond er denk 3 uur in de kou. Toen kwam ik er achter. Later thuis geweest en na een uur weer weg gegaan en weer dit probleem. Na 45min rijden en met de motor aan even 10 min stil gestaan, rij ik weg, weer het probleem. Auto valt niet uit en hobbeld rustig 10km per uur verder. Pas na was KM rijden viel hij zelf uit als ik het gas los liet en geen koppeling indruk. Meerdere dit gehad? …
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 8 antwoorden
- 2,8k weergaven
Na inbouw van een parrot gaat bij een gesprek de snelheids meter naar 0. Dealer heb ik al gemailt maar ik nu bijna geen tijd om auto weg tebrengen. Ik los het nu op door of de cruise op de vaste snelheid te zetten. Er zit er 1tje in met 3 vooringestelde snelheden. Of de boordcomputer aan zetten van de radio zie ik de gps sneheid. Maar is dit een bekend probleem of ben ik weer de enige
Laatste antwoord door simba, -
- 14 antwoorden
- 4,2k weergaven
In mijn nieuwe (2 weken) oude Kia Cee'd zijn gisteren plotseling de achterluidsprekers uitgevallen. Ik heb niets aan de instelling veranderd, ook niet te hard gezet. Ging even boodschappen doen, kwam daarna terug bij de auto startte de motor en het geluid van de installatie klonk ineens heel iel. Daarna heb ik met de fader en de balans wat geprobeerd en merkte dat de beide achterdeur luidsprekers geen geluid meer gaven. Ik heb een bluetoothradio (Kia) zonder navigatie. Is iemand bekend met deze storing? Nu dus een afspraak maken bij de dealer om het na te laten kijken, ik was net zo in m'n nopjes met het "volle" geluid.
Laatste antwoord door rvroijen, -
- 4 antwoorden
- 1,9k weergaven
In mijn Cee'd SW van eind 2009 (facelift model) zit er vanuit de fabriek een handsfree bluetooth set. - Deze werkt niet echt perfect vind ik, de persoon die gebeld wordt verstaat jezelf zeer slecht, ikzelf hoor de beller perfect. - Nu is het zo dat mijn vrouw een andere gsm heeft, een Nokia C6, en het lukt niet om deze te koppelen. Wanneer ik de gsm naar bluetooth apparaten laat zoeken, vindt hij de Kia niet. (terwijl de vorige gsm en de mijne ook Nokia en een Samsung probleemloos te koppelen waren).
Laatste antwoord door jovader, -
- 15 antwoorden
- 3,2k weergaven
Dit bericht ontving ik onlangs van mijn dealer: Hallo heer Snackey, Ongeveer medio juni 2010 is er een complete update beschikbaar voor uw auto. Wij hebben een aantekening hiervan gemaakt en melden u dit z.s.m.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 23 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hallo allemaal, Eindelijk even tijd om jullie te informeren. Zoals gemeld, toen ik me voorstelde op dit forum, hebben mijn ex-vriendin en ik een personen/bagage verplaatsapparaat gekocht in de vorm van een Cee'd SW 1.6 CRDi 115 X-ecutive. Deze hebben we afgelopen vrijdag 3 december op kunnen halen bij de dealer in Woerden. Nadat de benodigde papieren rompslomp was afgewikkeld en we nog wat uitleg kregen over de diverse knopjes hebben we het eerste ritje, met een volle tank, naar huis gemaakt. We hadden die middag nog een ritje naar Emmerich gepland, maar omdat het weer er niet beter op werd hebben we dat maar een weekje uitgesteld ondanks het gegeven dat er wi…
Laatste antwoord door D'olde grieze, -
Gepimpte Cee'd in Essen! 1 2
door Smart- 26 antwoorden
- 4,8k weergaven
Ja, vandaag in het hol van de leeuw, bij de Essen Motorshow (Dld.), een getunede Kia Cee'd ontdekt tussen al dat Duitse tuninggeweld. Motorkap en dak is uitgevoerd met folieprint in de look 'geborsteld alu'.
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 26 antwoorden
- 22,1k weergaven
Hallo, Ik zit te denken om een nieuwe ceed SW aan te schaffen. Ivm het trekken van een paardentrailer, zat ik te denken aan de 2.0 crdi Deze mag 1500 kg trekken ipv 1400 voor de 1.6 crdi. Weet iemand of deze 2.0 crdi een distributie ketting of riem heeft? Ik dacht dat cd 1.6 crdi een ketting heeft, maar over de 2.0 crdi kan ik niets vinden. Heeft iemand ook enig idee wat het verbruik is van die 2.0 crdi? mvg rudi
Laatste antwoord door Jantje.2, -
- 9 antwoorden
- 3,6k weergaven
Hallo iedereen, Ik zou graag wat meer vlaamse Kia Pro Cee'd rijders aantrekken (omdat dit meer binnen mijn regio is) Daarom ben ik bezig met online een groep te maken. Via dit forum hoop ik dat er veel mensen die al een Pro Cee'd hebben en uit Belgi
Laatste antwoord door Private, -
Olie verversen
door Arista- 11 antwoorden
- 3,3k weergaven
Na 2 weken geleden mijn eerste onderhoud gehad te hebben met de cee'd SW (20.000km) is het euvel van de temperatuursensor eindelijk ook opgelost geraakt (3x voor binnen geweest en er bleek corrosie op de canbus stekker van de sensor te zitten zodat deze de verkeerde waarde aangaf). Maar zoals ik hier al ergens antwoorde vond ik het vreemd dat de olie na klein onderhoud bijna 1cm boven max staat. Ik heb dan ook op aanraden van een paar mensen hier op het forum toch maar even terug gebeld naar de garage en ik mocht direct teruggaan om het probleem te laten oplossen. Eens daar haalde ze een machine er bij om de olie via de pijlstokbuis er uit te zuigen en jawel nu staat …
Laatste antwoord door Arista, -
- 6 antwoorden
- 1,9k weergaven
Iemand ook zoveel problemen met sensoren? C
Laatste antwoord door kiadxa3, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoe kan ik op een makkelijke manier mijn achterbumper van c'eed sw demonteren ivm plaatsen parkeersensoren
Laatste antwoord door dikkie, -
- 11 antwoorden
- 3,2k weergaven
Mijn mooie nieuwe SW nu 3 weken in gebruik, hij bevalt prima maar de ingebouwde "carkit" via het multimediasysteem functioneert slecht. Ik ben via de telefoon niet of slecht verstaanbaar, andersom trouwens geen problemen. Iemand ook een dergelijke ervaring? De microfoon zit boven je hoofd maar ook recht omhoog praten (levensgevaarlijk) geeft geen verbetering. Ik hoor graag suggesties!
Laatste antwoord door DMvT, -
- 7 antwoorden
- 4,1k weergaven
Ik heb, net zoals op mijn vorige auto (een Peugeot 307SW) op mijn nieuwe Kia Cee'd SW automatische verlichting. Ik vind alleen dat de verlichting in bepaalde gevallen, zoals slecht, regenachtig weer of schemer bij de Cee'd vrij laat aanspringt. De dashboardverlichting brandt op de automatische stand wel en dat doet mij regelmatig vermoeden dat de buitenverlichting ook brandt, terwijl dat helemaal niet zo is. Zou het aan te passen zijn dat de verlichting sneller aanspringt in de automatische stand? Het moet me wel van het hart dat de regensensoren voor de ruitenwissers een stuk beter werken dan bij de Peugeot.
Laatste antwoord door Rob D, -
- 41 antwoorden
- 6k weergaven
Hallo, Ik weet dat dit al eerder een discussie is geweest, het verwijderen van bestickering, logo's etc. ( wel / geen voorstander, schaamte etc). Bij mijn vorige auto heb ik het nl laten doen, omdat ik het mooier vind dus geen schaamte voor KIA maar omdat ik het mooier vind. Mijn vraag is heeft er al iemand het KIA logo verwijderd op de achterklep van zijn cee'd sw. Mijn is verteld dat achter het middelste logo ( KIA) 2 gaatjes zitten. Zo ja kan hiervan dan ook een foto geplaatst worden. grtz Marc
Laatste antwoord door gstar, -
Daar gaat ie dan!
door bluff- 5 antwoorden
- 1,7k weergaven
Na een dagje Apenheul, geparkeerd tussen twee andere Cee'd's (een rode en een andere zuigergrijze), wilde onze auto nog maar 3 seconden starten waarna hij /zij de pijp aan maarten gaf. Diverse keren geprobeerd met een oorverdovende stilte tot gevolg. Hierop de Kia Internationale Wegenhulp ingeschakeld waarna eerst een monteur kwam die 1,2,3 niets kon vinden. Hierop kwam er een autoambulance die de auto naar Koops in Apeldoorn bracht. Hier stond een Kia Picanto klaar (had een beetje op een nieuwe Sportage gehoopt ), waar me mee naar huis zijn gegaan. Momenteel wachten we nog steeds op een diagnose. Tot nu toe netjes geholpen en maken hopelijk vandaag weer een ritje naar …
Laatste antwoord door leeuw, -
- 14 antwoorden
- 3,1k weergaven
Heb opnieuw contact gehad met dealer( Kerres in Sittard) losse CD worden niet verkocht, alleen per set
Laatste antwoord door simba, -
- 7 antwoorden
- 3,2k weergaven
In onze Cee
Laatste antwoord door Jantje.2,