skoubidoe Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Heeft iemand ervaring met het vervangen van het glas van een achterlicht. Op internet vind ik losse kappen maar hoe moet je dat dan vervangen. Bij de dealer meldde men mij dat ik hele lamp compleet moet vervangen maar waarom zijn dan de kapjes alleen ook te verkrijgen? Bedankt voor informatie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Nomaliter zijn de kapjes van voor- en achterlichten waterdicht verlijmd met het lamphuis. De dealer zal jou graag een compleet achterlicht willen verkopen, aangezien het compleet vervangen van het achterlicht goedkoper zal zijn dan de oude kap te vervangen door een nieuwe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Het kan ook best zijn dat de kia importeur de kappen niet los levert natuurlijk. Kijk naar mercedes bedrijfswagens, mercedes levert alleen complete achterlichten en via TRP en dergelijke kan je losse kapjes krijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NonkelSimon Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Losse kappen zijn niet appart te verkrijgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
skoubidoe Posted December 29, 2010 Author Share Posted December 29, 2010 Als je via google zoekt vind ik gelijk 10 firma's die zulke plastieken losse kappen verkopen. Ook bij ons in de autoshop kunnen ze die bestellen (is dan niet origineel van KIA maar wel garantie op juistheid). Weet alleen niet hoe je dat dan kan vervangen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Als je via google zoekt vind ik gelijk 10 firma's die zulke plastieken losse kappen verkopen. Ook bij ons in de autoshop kunnen ze die bestellen (is dan niet origineel van KIA maar wel garantie op juistheid). Weet alleen niet hoe je dat dan kan vervangen. Laat dat laatste nu zijn meest prangende vraag zijn....! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OutOfFocus Posted December 29, 2010 Share Posted December 29, 2010 Heeft iemand ervaring met het vervangen van het glas van een achterlicht. Op internet vind ik losse kappen maar hoe moet je dat dan vervangen. Bij de dealer meldde men mij dat ik hele lamp compleet moet vervangen maar waarom zijn dan de kapjes alleen ook te verkrijgen?Bedankt voor informatie. Ik neem aan dat je weet hoe een achterlicht unit uit de carrosserie te halen is. Ik heb het zelf gedaan (bij m'n SW) voor het aansluiten van de signaaldraad voor de achteruitrijcamera. Voor zover ik weet is van de beide achterlicht delen het glas niet apart te vervangen. Je kunt natuurlijk ook eens bij de onderdelenlijn kijken voor een compleet 2e hands achterlicht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts