Jump to content

Hebben jullie dat nu ook???

netreg

Recommended Posts

Tijdens de -temperaturen van de afgelopen dagen lijkt alles een beetje meer te kraken in de mijn Pro_Ceed.

Ik denk geluiden te horen, die ik bij hogere temperaturen niet waarneem.

Heeft iemand hier een logische verklaring voor? Fantaseer zelf over vastgevroren rubber of materiaalkrimp door lage temperatuur???

In de auto is veel hard plastic verwerkt, waardoor met deze koude temperaturen het materiaal kan kraken. Volgens mij ook heel normaal, tenzij er onderdelen gaan afvallen.......

Ik heb dat ook een beetje. Het is af en toe net alsof er iets schuift in de kofferbak (bij drempels en bochten). En natuurlijk een trillende binnenspiegel van tijd tot tijd (tikkie ertegen en het is dan voor de ritduur verholpen).

Als aanvulling vind ik dat de auto slecht ontwasemd.

Ik heb dat ook een beetje. Het is af en toe net alsof er iets schuift in de kofferbak (bij drempels en bochten). En natuurlijk een trillende binnenspiegel van tijd tot tijd (tikkie ertegen en het is dan voor de ritduur verholpen).

Als aanvulling vind ik dat de auto slecht ontwasemd.

Precies hetzelfde geluid!

Ontwasemen werkt nog redelijk met airco, kan altijd beter.

Wel, vergeleken met mijn vorige (Mitsubishi Space Star) heeft de kou inderdaad meer vat op de auto. Het lijkt wel of er een paar blokken "piepschuim" achterin liggen. Ik denk dat de kunststof bagagebakken achterin de oorzaak zijn. Ontwaseming daarentegen is 100% beter in de cee'd ;)

Marcel

• 3 weeks later...

Mijn C'eed SW heeft veel meer last van dit soort kou perikelen dan mijn voorgaande auto's (2x Honda, 2x Mazda). Blijkbaar zijn de gebruikte materialen toch "minder" van kwaliteit. Een van de problemen is het slecht openen van de achterklep. De gasveren blijven hangen. Schijnt een bekend C'eed probleem te zijn. Nog nooit eerder last van gehad bij andere auto's.

Dat is echt geen Kia kwaal hoor. Met dit weer hebben daar echt veel meer merken last van. In dit geval kun je het beter een gasverenkwaal noemen.

Wanneer ik nu met deze temperaturen de achterklep van mijn bus niet een zetje nageef naar boven, dan hang ik daar ook in met mijn kruin. :?

Heb ook al gehad dat benzineklepje niet opende: vastgevroren :( da's lastig hoor.

En ik vond m al niet zuinig (7.8/100), met de kou van de laaste maand gestegen naar: 8l/100 km en dat is dus een gemiddelde, vanochtend 42 l getankt na 430 km te hebben gereden ... had ik niet verwacht bij aanschaf deze zomer ...

Heb ook al gehad dat benzineklepje niet opende: vastgevroren :( da's lastig hoor.

En ik vond m al niet zuinig (7.8/100), met de kou van de laaste maand gestegen naar: 8l/100 km en dat is dus een gemiddelde, vanochtend 42 l getankt na 430 km te hebben gereden ... had ik niet verwacht bij aanschaf deze zomer ...

En hoe krijg je die dan open? Zie mij al staan bij het pomstation op het laatste druppeltje benzine :oops:

Met de aansteker verwarmen zoals bij een vastgevroren slot lijkt me geen optie...

En hoe krijg je die dan open? Zie mij al staan bij het pomstation op het laatste druppeltje benzine :oops:

Met de aansteker verwarmen zoals bij een vastgevroren slot lijkt me geen optie...

nee... het was het veermechanisme waardoor normaal het klepje licht openspringt dat vastzat. Maar ja, zodra je de hendel bij de voorstoel loslaat, zat dat klepje dus weer op slot... Uiteindelijk iets onder die hendel geschoven om deze permanent omhoog te duwen, zodat ik met de hand klepje kon opentrekken... want mijn armen zijn niet zo lang :mrgreen:

Waar is die tijd toch gebleven dat er nog pompbediendes waren.

Gelukkig dat er niet te veel service stations zijn. Met de druk in de Cee'd vulopening betekent dat altijd 5 - 10 liter minder in de tank.

Bediende stopt met tanken als hij afslaat.