netreg Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Tijdens de -temperaturen van de afgelopen dagen lijkt alles een beetje meer te kraken in de mijn Pro_Ceed. Ik denk geluiden te horen, die ik bij hogere temperaturen niet waarneem. Heeft iemand hier een logische verklaring voor? Fantaseer zelf over vastgevroren rubber of materiaalkrimp door lage temperatuur??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KiaVenga12 Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Heel normaal. Kou maakt alles stug zodat het meer kraakt. De uitdrukking is niet voor niets; "het vriest dat het kraakt" ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 In de auto is veel hard plastic verwerkt, waardoor met deze koude temperaturen het materiaal kan kraken. Volgens mij ook heel normaal, tenzij er onderdelen gaan afvallen....... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted December 6, 2010 Share Posted December 6, 2010 Ik heb dat ook een beetje. Het is af en toe net alsof er iets schuift in de kofferbak (bij drempels en bochten). En natuurlijk een trillende binnenspiegel van tijd tot tijd (tikkie ertegen en het is dan voor de ritduur verholpen). Als aanvulling vind ik dat de auto slecht ontwasemd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netreg Posted December 7, 2010 Author Share Posted December 7, 2010 Ik heb dat ook een beetje. Het is af en toe net alsof er iets schuift in de kofferbak (bij drempels en bochten). En natuurlijk een trillende binnenspiegel van tijd tot tijd (tikkie ertegen en het is dan voor de ritduur verholpen).Als aanvulling vind ik dat de auto slecht ontwasemd. Precies hetzelfde geluid! Ontwasemen werkt nog redelijk met airco, kan altijd beter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audioot Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Wel, vergeleken met mijn vorige (Mitsubishi Space Star) heeft de kou inderdaad meer vat op de auto. Het lijkt wel of er een paar blokken "piepschuim" achterin liggen. Ik denk dat de kunststof bagagebakken achterin de oorzaak zijn. Ontwaseming daarentegen is 100% beter in de cee'd Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bob Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 die van mijn heeft wel meer dorst bij dit koude weer:? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peterrrrr Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 Is vrij normaal dat je auto meer verbruikt met deze kou ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 @Off-topic: Peterrrrr gefeliciteerd met je 1000ste bericht! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 7, 2010 Share Posted December 7, 2010 @Off-topic:Peterrrrr gefeliciteerd met je 1000ste bericht! Daar hebben we dit topic voor..... http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3373 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alf68 Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Mijn C'eed SW heeft veel meer last van dit soort kou perikelen dan mijn voorgaande auto's (2x Honda, 2x Mazda). Blijkbaar zijn de gebruikte materialen toch "minder" van kwaliteit. Een van de problemen is het slecht openen van de achterklep. De gasveren blijven hangen. Schijnt een bekend C'eed probleem te zijn. Nog nooit eerder last van gehad bij andere auto's. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 @Alf68, huiswerk..... http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=24749&postcount=1 http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=24302&postcount=1 Als je op het linkje achter "Discussie" klikt, krijg je de hele discussie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Til Burger Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Klopt helemaal, die van mij zijn al eens vervangen, maar het helpt niets. Bij dit koude weer gaan ze niet voldoende omhoog. Als je nit oppast, zit je er met je tgezicht tegenaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted December 27, 2010 Share Posted December 27, 2010 Dat is echt geen Kia kwaal hoor. Met dit weer hebben daar echt veel meer merken last van. In dit geval kun je het beter een gasverenkwaal noemen. Wanneer ik nu met deze temperaturen de achterklep van mijn bus niet een zetje nageef naar boven, dan hang ik daar ook in met mijn kruin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audioot Posted December 28, 2010 Share Posted December 28, 2010 Heb ook al gehad dat benzineklepje niet opende: vastgevroren da's lastig hoor. En ik vond m al niet zuinig (7.8/100), met de kou van de laaste maand gestegen naar: 8l/100 km en dat is dus een gemiddelde, vanochtend 42 l getankt na 430 km te hebben gereden ... had ik niet verwacht bij aanschaf deze zomer ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
netreg Posted January 3, 2011 Author Share Posted January 3, 2011 Heb ook al gehad dat benzineklepje niet opende: vastgevroren da's lastig hoor. En ik vond m al niet zuinig (7.8/100), met de kou van de laaste maand gestegen naar: 8l/100 km en dat is dus een gemiddelde, vanochtend 42 l getankt na 430 km te hebben gereden ... had ik niet verwacht bij aanschaf deze zomer ... En hoe krijg je die dan open? Zie mij al staan bij het pomstation op het laatste druppeltje benzine Met de aansteker verwarmen zoals bij een vastgevroren slot lijkt me geen optie... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 boterhamzakje of wat groter met warm water er even tegen aan houden, klaar.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
w00Dy Posted January 4, 2011 Share Posted January 4, 2011 Geen last van gekraak, hoog verbruik is wat anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audioot Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 En hoe krijg je die dan open? Zie mij al staan bij het pomstation op het laatste druppeltje benzine Met de aansteker verwarmen zoals bij een vastgevroren slot lijkt me geen optie... nee... het was het veermechanisme waardoor normaal het klepje licht openspringt dat vastzat. Maar ja, zodra je de hendel bij de voorstoel loslaat, zat dat klepje dus weer op slot... Uiteindelijk iets onder die hendel geschoven om deze permanent omhoog te duwen, zodat ik met de hand klepje kon opentrekken... want mijn armen zijn niet zo lang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Waar is die tijd toch gebleven dat er nog pompbediendes waren. Nu betaal je je blauw en geen hulpje te zien als je ze echt nodig hebt. Lijkt het blauw op straat wel:mrgreen: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rednAS77 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Waar is die tijd toch gebleven dat er nog pompbediendes waren. Gelukkig dat er niet te veel service stations zijn. Met de druk in de Cee'd vulopening betekent dat altijd 5 - 10 liter minder in de tank. Bediende stopt met tanken als hij afslaat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Dat doe ik ook, anders kan je geen betrouwbare berekenig maken betreft het verbruik van de auto. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Ik moet eerlijk zeggen dat mijn kia zowel deze als de vorige winter geen rare kraakjes heeft gekregen. Helaas nu wel 1x een lege accu ondanks dat hij maar 1 dag stil gestaan had. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micle Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Nu kleine 400km gereden en ook nog geen piepje of kraakje gehoord. (behalve de piep van de bandenspanningscontrolesysteem wat een scrabbel woord) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted January 5, 2011 Share Posted January 5, 2011 Ook goed voor galgje micle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts