Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
- 14 antwoorden
- 2,6k weergaven
Nu ga ik jullie eens slimmer maken; Werking lifters Kofferdeksel Description Op sommige cee
Laatste antwoord door Preston, -
- 1 antwoord
- 2,6k weergaven
hallo , Ben sinds 3 dagen eigenaar van een Cee'd SW All stars 2008 en heb een vraag over de usb aansluiting. Wat ik ook probeer ik kan geen mp3's afspelen vanaf een usb stick,heb usb stick al geformatteerd naar fat16,fat32 en Ntfs De radio speelt wel Mp3's af via de cd speler. Heb een stick van 8Gb,4gb en 512 mb geprobeerd Heeft een van jullie een idee wat ik verkeerd doe? Vr Grt Gerwin
Laatste antwoord door bigwade, -
DPF filter
door stor- 0 antwoorden
- 2k weergaven
In mijn handleiding , onderhoudsboekje staat vermeld dat het emissiesysteem van de wagen valt onder een aangepaste garantieregeling met vewijzing naar het garantieboekje. Daar wordt er evenwel niets over gezegd buiten de aangepaste garantie van Accu , Audio , ... Bij lange ritten automatische regeneratie weinig tot geen problemen Verder vind ik de gebruiksinfo ivm de roetfilter onduidelijk : Bij korte ritten zegt men : Wanneer het controlelampje motormanagement knippert kan dit ophouden door meer dan 60 km/h of gedurende langere tijd ( 25min) in een hogere dan 2° versnelling tss de 15400 en 2000 tr/min te rijden dan moet het lampje doven na de regeneratie. Nu wel…
Laatste antwoord door stor, -
Hoi, Ben er nog niet helmaal uit met KIA, weet iemand waarom er zulke vreemde verschillen zijn in ondershouds intervallen. In meeste landen lijkt 20000 normaal te zijn ipv 15000 die in nederland gebruikt wordt. 2 x ~250 voor niet veel meer als olie verversen en ~450 euro voor grote beurt is ook weer veel duurder als de motorisch identieke Hyundai i30 1.6 CDRi 20000km ~250euro kleine beurt , 40000 ~450 euro grote beurt. Bij een diesel is klein onderhoud feitelijk olie verversen. (long life olie kost minder dan 100 euro bij "kwikfit" achtigen. Als ik dit vergelijk met bv een Skoda Octavia TDI zie ik kosten kleine beurt 20000km ~130 euro en grote beurt ~260 euro. De helf…
- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi, Vraag heeft iemand al nieuwe ruitenwissers geplaatst en zo ja hoe duur waren deze. Ik lees nl in de onderhoudstarieven een prijs van 91 euro. Ik vind dit zelf nogal aan de hoge kant. Marc a better way of life@marillion.com
Laatste antwoord door dikkie, -
Skibox op Cee'd SW 1 2 3
door Peterrrrr- 53 antwoorden
- 15k weergaven
Iemand ervaring met een skibox op de Cee'd SW ? Heb vandaag een klant gehad die met een groite skibox zijn klep niet open krijgt. Iemand hier een oplossing voor ?
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
Het schijnt dat ik een Cee'd SW FL heb. Is het werkelijk zo simpel dat dit Face Lift betekent? Of heeft dit een diepere betekenis? Niet zo heel interessant, maar toch.
Laatste antwoord door bluff, -
- 46 antwoorden
- 5,1k weergaven
hallo, Sinds vandaag in het bezit van een cee'd 5-deurs 1.4 X-tra. Op een miscommunicatie na (kenteken vergeten aan te vragen) hebben we verder een positieve aflevering gehad van onze wagen. We zijn uiteraard nog niet tegen problemen aangelopen, als er iemand wat te melden heeft dan hoor ik dat graag natuurlijk. Auto rijdt lekker, schakelt prima en met mijn pioneer radio/bluetooth/navigatie in mijn nopjes. Nog niet alles uitgeprobeerd maar tot nu, werkt alles perfect. Ik hoop dat dit de eerste jaren zo blijft en dat we niet te veel terug moeten naar de dealer. michael
Laatste antwoord door Mikey69, -
- 10 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi Heb net boekjes doorgebladerd van mijn kia maar kan niets vinden over dakdragers. Welke aansluiting heeft een kia. Ik wil ze nml via marktplaats kopen om eens te kijken of ik een skikoffer iets vind . Heb nu een aanhangwagen staan maar geen trekhaak meer. Maar ik heb geen flauw idee welke aansluiting ik moet hebben voor een kia ceed 5drs hatchback. Er zitten sleuven in het dak ervoor. Iemand een idee of kunnen er universele op. Kan elk merk of niet. Thankx
Laatste antwoord door rednAS77, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Hoi Ik ben sinds kort eigenaar van een Cee'd uit 2007 (een vroege uitvoering dus) en vroeg me af of er eigenaren zijn die een iPhone 3GS op de standaard radio hebben aangesloten. Ik weet dat het met het standaard USB kabeltje van de computer niet gaat, en ik heb van de KIA dealer een speciale kabel gekregen die voor de iPod/iPhone zou zijn, maar die past niet op de aansluitingen samen (usb en aux zitten anders ten opzichte van elkaar) de dealer had ook nog een kabeltje (van een navigatie) waar de usb/aux aansluitingen wel op de goede plek zaten, maar daar reageerde de iPhone net zo op als op het computerkabeltje.
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 24 antwoorden
- 6k weergaven
Hoi, ik rij sinds 2 juni de Cee'd SW 2009 en tot nu toe geen enkel probleem, enkel een storing met mijn radio (denk ik) Ik vroeg me af of jullie ook problemen hebben het beluisteren van MP3 cd's. Na ongeveer 30 min /45 min stopt de mp3 speler ermee en schakelt hij over op de radio. in het scherm staat dan "Disc error" Ik heb de mp3 cd beluisterd en geen problemen ondervonden. Zou het kunnen zijn dat de radio niet goed is ? Het is erg irritant om na 30 min alweer de radio te horen terwijl er 100+ mp3 files op het ceedeetje staan
Laatste antwoord door MarcoSt, -
- 24 antwoorden
- 5,7k weergaven
Wie weet wat de eerste kleine beurt kost bij de dealer? Zijn dit vaste tarieven? Het gaat om een 1.4 benzine 90pk 2010 Moet je ook precies na 12 maanden die beurt laten uitvoeren? dit ivm mijn lage tellerstand van 8500 km of mag dat ook een paar maanden later ivm de fabrieksgarantie en pechhulp.
Laatste antwoord door Richard Limburg, -
Xenon in Pro Ceed 1 2
door Tripzor- 27 antwoorden
- 6,7k weergaven
Hey Allemaal, Heeft iemand al ervaring met Xenon in zijn Kia ? Ik ga morgen 8000k Xenon steken van het Merk Pilot. Degelijk merk. Weet iemand of een Ceed een Canbus systeem heeft ? Ik vermoed van niet. Ik ben echt wel benieuwd of dat een beetje gaat staan op mijn Pro ceed . Alles alles morgen werkt naar behoren zullen foto's volgen
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 37 antwoorden
- 6,9k weergaven
Hallo mede kia rijders, kan iemand me zeggen hoe nauwkeurig de boordcomputer is met het rijbereik? Klopt het ook dat als die zegt nog 300 dat je nog drie honderd kunt rijden. want als ik dan om mijn meter kijk dan denk ik nou neeee.. dat komt niet goed.
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
hedgren editie
door stor- 2 antwoorden
- 2k weergaven
Ik heb een ceed SW 1.6 CRDI "HEDGREN" editie aangeschaft wordt deze ook in Nederland aangeboden ? dit is de EX uitvoering met volgende packs erbij : Speciale uitrusting cee
- 9 antwoorden
- 2,7k weergaven
Ik heb sinds augustus een ceed sw, na deze vorstperiode is de gehele voorruit gekrast, via diverse andere forums is dit verm. ontstaan door zand of ander schuurmiddel op de voorruit en misschien slechtse ruitenwissers, wie van u weet of dit onder de bekende 7 jaar garantie valt, heeft dit probleem ook of heeft een passende oplossing voor dit probleem. met dank voor alle serieuze meldingen merktech kia ceed sw 1.6 32.10 km
Laatste antwoord door zwafra, -
- 34 antwoorden
- 4,7k weergaven
Afgelopen week kwamen wij erachter dat ons Cee'd (+/- half jaar oud), witte uitslag heeft onderaan de zijkanten op de onderste rand onderaan de deuren. Op deze bijgevoegde foto heb ik deze plekken proberen aan te duiden met gele cirkels. Voor de duidelijkheid dit is niet onze eigen auto Het lijkt net dat er een soort van bleekmiddel erover heen is gekomen zeg maar het is gewoon wit. Ook na het wassen blijft het zitten en zit aan beide kanten van de auto. Vind het heel vreemd hebben het namelijk nog nooit eerder met een auto gehad. Iemand idee wat het is, wat er aan gedaan kan worden en of het normaal is?
Laatste antwoord door patten, -
Roest op de koffer
door Arista- 15 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hey, Vandaag was het koud maar de zon was aan het schijnen hier in de kempen dus leuk weer om de wagen nog eens iets grondiger te wassen dan de voorbije maanden mogelijk was met dat vriesweer. Alles liep lekker tot ik bij de achterklep aankwam , daar zag ik een soort van steenslag achtig ding op mijn achterklep of het nu steenslag is daar twijfel ik aan want het staat bol en er is geen putje, ook zie je er een roestige kleur onder. Direct paniek natuurlijk. Morgen eerst na mijn werk naar de KIA dealer en daar eens horen maar wat als de garantie zo iets niet dekt? Moet de ganse koffer herspoten worden voor zulks klein dingetje? Ik had al opzoekwerk gedaan via google e…
Levering auto
door Cootje- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo Kia leden:grin: En ja hoor daar is ie dan Gisteren mijn Kia Ceed SW1.6 benzine Piston Grey opgehaald Ik had een Machine Silver besteld maar er is iets fout gegaan maar ik vind deze kleur ook erg mooi En wat schetst mijn verbazing ik heb het model 2011 gekregen Dat is dus met een 6-bak, achteruitrij-camera en ISG systeem extra Dus het lange wachten heeft toch nog tot een goed doel geleid Het sportpakket is erg fraai en ik zal van het weekend foto's maken en dan bij mijn profiel plaatsen. De auto rijd erg prettig en is behoorlijk stil (proefrit was een 1.4 benzine) Grt Cootje:grin:
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
http://www.autoweek.nl/autonieuws/15662/Gefacelifte-Kia-Pro_Ceed-heeft-prijs
Laatste antwoord door Remko .me, -
- 0 antwoorden
- 1,3k weergaven
Sinds een week heb ik als ik de navigatie start eerst een keuze knop om de taal te selecteren. Voorheen kreeg ik alleen de knop accepteren en dan kon ik gaan navigeren maar nu moet ik dus elke keer als ik de navigatie start de nederlandse taal selecteren, en dan moet hij deze eerst gaan laden en daarna moet ik nog op accepteren drukken. Het is allemaal wel te overzien maar het is raar dat dit zomaar veranderd is en ik kan ook geen oorzaak vinden waardoor dit veranderd is. De standaard taal staa al op nederlands dus radio en mp3 en overige menu's zijn gewoon in het nederlands Hebben meer mensen hier last van of last van gehad en heeft er iemand misschien een oplossin…
Laatste antwoord door gstar, -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
Hallo allemaal, Hebben sinds juli 2010 de nieuwe Ceed SW 1.6 CRD, en zijn er super blij mee. Maar de navigatie heeft nog wel eens vastloopproblemen, volgens mij heb ik wel de meest recente firmware erop. Laatste 1 1/2 week loopt de nav regelmatig vast, zelfs als de auto een hele poos heeft uit gestaan, nu heb ik het sterke vermoeden dat het probleem bij mijn mobiel ligt. Wanneer ik op de mobiel (Nokia E75) de bleutooth inschakel loopt de nav vast, wel geluid maar scherm slaat vast. De mobiel had ik al sinds de KIA, maar dit probleem begint nu ineens. Al bij de garage geweest, maar moeten dit nog verder uitzoeken. Dit probleem bij meerdere bekend? Groetjes Aaldert
Laatste antwoord door aena1963, -
vocht in kia cee d sw
door mex- 11 antwoorden
- 3,6k weergaven
beste mensen Ik heb veel vocht in mijn auto, elke morgen zijn mijn ramen helemaal nat aan de binnenkant. Hebben meer mensen hier last van ? En zijn er mensen die tips hebben om hier vanaf te komen. BVD
Laatste antwoord door bigwade, -
achterklep Ceed SW 1 2
door KIACeed2008- 36 antwoorden
- 8,8k weergaven
Bij koud weer gaat de achterklep slechts een klein stukje open, en moet je hem handmatig verder omhoog duwen. Op het forum zijn hier ook foto's van te vinden.. Zijn er meer mensen met dit probleem ? En hoe kan dit worden opgelost ? De gasveren van de achterklep zijn reeds een keer vervangen, maar ja uiteraard hebben ook deze nieuwe gasveren hetzelfde probleem...
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 3 antwoorden
- 2,7k weergaven
Mijn Cee'd SW 1.6 CVVT is nu 3 jaar oud precies. Twee jaar geleden kreeg ik problemen met de achterklep die -vooral bij koud weer- halverwege blijft hangen. Erg gevaarlijk ivm je hoofd stoten als je in de kofferbak wilt zijn. Beide veren zijn toen door KIA vervangen. Maar dit probleem blijft. Je went er wel aan, maar het hoort niet. Toen mijn zoon gisteren in de kofferbak moest zijn, had hij niet in de gaten dat de klep blijft hangen. Gevolg: een flink bloedende hoofdwond!!! Vandaag naar de dealer geweest. Verklaring: door de kou is de olie dikker. Ik nam hier geen genoegen mee en vroeg om een oplossing. Ik krijg nu nieuwe veren, maar: het zijn wel precies dezelfde. Volge…
Laatste antwoord door Alex VB,