Jump to content

iphone in een cee'd van 2007 ?

kozmikdj

Recommended Posts

Hoi

Ik ben sinds kort eigenaar van een Cee'd uit 2007 (een vroege uitvoering dus)

en vroeg me af of er eigenaren zijn die een iPhone 3GS op de standaard radio hebben aangesloten.

Ik weet dat het met het standaard USB kabeltje van de computer niet gaat, en ik heb van de KIA dealer een speciale kabel gekregen die voor de iPod/iPhone zou zijn, maar die past niet op de aansluitingen samen (usb en aux zitten anders ten opzichte van elkaar)

de dealer had ook nog een kabeltje (van een navigatie) waar de usb/aux aansluitingen wel op de goede plek zaten, maar daar reageerde de iPhone net zo op als op het computerkabeltje.

Er zijn 3 type stekkertjes in omloop. Als je iOS4.0 of hoger hebt werk dit niet. en is de enige goede oplossing een jackplug.

dat zal hem zijn dan. (iOS 4.2)

heb een mooie iPhone houder met ipodaansluiting doorvoer, dan valt het me tegen dat ik zo'n domme jackplug zou moeten gebruiken.

had in mn vorige auto een alpine met ipod aansluiting en dat was gewoon de iPhone in de houder zetten en de radio begon mn mp3s te spelen.

maar es kijken wat er aan alternatieve radio's te krijgen is dan.

USB stick gebruik ik ook al, bij gebrek aan beter. maar daar gaat het nu niet over. als de kans bestaat dat het beter kan, doe ik dat. (want een carkit moet er toch nog komen, dus moet toch bij de radio)

vandaar dat ik dus wil weten of het bij recente modellen wel goed werkt (dan ga ik es neuzen bij dealers/sloperijen)

Model 2010 zelfde resultaat. Ik krijg een nette melding dat het apparaat niet geoptimaliseerd is voor mijn IPhone (4). Met een Ipod doet ie het prima, dus het ligt aan de IPhone/IOS versie. Je kunt dus ook gewoon een goedkoop 2ehands ipodje kopen, kun je net zo syncen als je IPhone. IS een stuk makkelijker dan de dealers en slopers afgaan....

Overigens krijg ik de melding ook in mijn andere auto (Nissan).