Roderik Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Afgelopen week kwamen wij erachter dat ons Cee'd (+/- half jaar oud), witte uitslag heeft onderaan de zijkanten op de onderste rand onderaan de deuren. Op deze bijgevoegde foto heb ik deze plekken proberen aan te duiden met gele cirkels. Voor de duidelijkheid dit is niet onze eigen auto Het lijkt net dat er een soort van bleekmiddel erover heen is gekomen zeg maar het is gewoon wit. Ook na het wassen blijft het zitten en zit aan beide kanten van de auto. Vind het heel vreemd hebben het namelijk nog nooit eerder met een auto gehad. Iemand idee wat het is, wat er aan gedaan kan worden en of het normaal is? Quote
Venga1 Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 waarom maak je niet even een foto van de plek? Dan kan je meer laten zien als een algemene foto met gele cirkels Quote
Alex VB Posted October 8, 2010 Posted October 8, 2010 Inderdaad.. Een foto van wat het betreft doet beter van zich spreken.. ga eens voor jezelf na waar je de afgelopen dagen bent geweest en denk eens na over de situatie. Waren er werkzaamheden, etc. Quote
DeOS Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Volgens komt dit door de extra coating oid die door de garage is aangebracht. Zelf heb ik op de door jou aangegeven plekken ook iets doffere plekken. Kan me herinneren dat dit door een behandeling kwam die de garage had gedaan. Quote
Remko .me Posted October 9, 2010 Posted October 9, 2010 Heb ik ook last van bij mijn venga.. van die witte plekken. Heb jij toevallig ook dat hobbelige aan de onderkant? Daartussen komt vuil, zand enzo.. kwestie van goed poetsen zegt de garage, bij mij is het er echter nooit afgegaan, binnenkort maar weer is de garage bezoeken. Quote
Roderik Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 Heb ik ook last van bij mijn venga.. van die witte plekken.Heb jij toevallig ook dat hobbelige aan de onderkant? Juist daar zit het ook precies op die plek waar het Hobbelige zit, daarop op de dorpel zit dat witte dus niet niet op de deur zelf. Het lijkt net een soort. Heb nog geen foto kunnen maken omdat de auto niet bij mij thuis staat. Quote
Roderik Posted October 10, 2010 Author Posted October 10, 2010 is het geen tectyl Slaat tectyl ook wit uit dan? Quote
HobbyRobby Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Roderik, wat is de kleur van jouw auto? Quote
bigwade Posted October 10, 2010 Posted October 10, 2010 Dames, heren... Zonder gedetailleerde foto's heeft dit echt geen zin.. Quote
DeOS Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 Mocht Roderik geen foto's kunnen maken, dan wil ik vanmiddag wel even wat posten ter illustratie. Denk namelijk dat ik dezelfde plekken heb als ik de posities zo zie. Quote
HobbyRobby Posted October 11, 2010 Posted October 11, 2010 He Deos, rijd jij wel eens voor het station van Groningen langs? Zag daar laatst een SW, volgens mij blauw, ..-GG.. Quote
Roderik Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 Mocht Roderik geen foto's kunnen maken. Dat gaat hem de eerste week niet worden, dus mocht je een foto hebben. Dan zou dat mooi zijn natuurlijk Quote
DeOS Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 He Deos, rijd jij wel eens voor het station van Groningen langs? Zag daar laatst een SW, volgens mij blauw, ..-GG.. Ik rij daar idd wel eens langs. Mensen afzetten....ophalen....je kent het wel Kan dus zijn dat je me hebt gespot! Bij deze de foto's, het was al donker toen ik thuis kwam dus ze zijn niet optimaal. Maar er is iid geval goed te zien wat er bedoeld wordt met de witte uitslag volgens mij. Quote
bigwade Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Dat lijken me eerder lijmresten van tape. Ga es effe wat poetsen bij 1 van die dingen en kijk eens wat het wordt.. Quote
Rob D Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Het lijken wel beschadigingen of iets wat er langs geschuurd heeft. Quote
gstar Posted October 12, 2010 Posted October 12, 2010 Ik rij daar idd wel eens langs. Mensen afzetten....ophalen....je kent het wel Kan dus zijn dat je me hebt gespot! Nou das ook lekker zeg hebben we een hele lijst van 7 pagina's met gespotte cee'd's (http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5041) waarbij we elkaar nog niet 1 keer gespot hebben . komt het terloops tersprake in een ander draadje en is het meteen raak Grtz. Gstar Quote
Roderik Posted October 12, 2010 Author Posted October 12, 2010 Exact hetzelfde, nij jou valt het extra op door je kleur (donker) wij hebben een lichte grijze dus het valt iets minder op. Ook precies zo van beneden naar boven. Bij ons aan beide kanten op meerdere plekken ook de een wat meer als de andere Quote
Alex VB Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Vraag! Gaan jullie met de wagen door de wasstraat? Quote
HobbyRobby Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Nou das ook lekker zeg hebben we een hele lijst van 7 pagina's met gespotte cee'd's (http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5041) waarbij we elkaar nog niet 1 keer gespot hebben . komt het terloops tersprake in een ander draadje en is het meteen raak Grtz. Gstar En deze had ik nu uitgerekend niet gemeld.... Hij had mij ook niet gespot (heb nog geknipperd met de koplampen) Quote
DeOS Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Vraag! Gaan jullie met de wagen door de wasstraat? Nope.....ik weet dat er bij oplevering een opmerking over deze plekken is geweest door mijn dealer. Was Quote
Alex VB Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Het kan een residu zijn van de oh zo geweldige Waxoyl behandeling of een residu van een waxbehandeling. Quote
lausbub Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Slaat tectyl ook wit uit dan? je hebt ook blanke tectyl . dit wordt / werdt in de deuren gespoten, maar weet niet of Kia dit nog doet. maar dit slaat niet echt wit uit . beetje geel wit Quote
DeOS Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 Ik heb toch maar even contact opgenomen met mijn dealer om duidelijkheid te krijgen. Al dat gegis over wat het kan zijn schieten we ook niet veel mee op. Zijn reactie: "Wat je ziet op de dorpel is de waxbehandeling (vettige wax) die in de fabriek gedaan is om corrosie te voorkomen.Dat wordt bij de scharnieren van de deuren en binnenkant van de carrosseriedelen ingespoten en "druipt" er langzamerhand uit over de dorpels. De waxoyl lakbehandeling heeft hier niets mee te maken, want daarmee is de lak behandeld." Hij bood trouwens netjes aan om het voor ons weg te poetsen . Quote
OutOfFocus Posted October 13, 2010 Posted October 13, 2010 (edited) Het lijken wel beschadigingen of iets wat er langs geschuurd heeft. Blokken van een hefbrug? Het lijken diepe krassen op de foto's Edited October 18, 2010 by OutOfFocus Quote
Recommended Posts