JSA Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Wie weet wat de eerste kleine beurt kost bij de dealer? Zijn dit vaste tarieven? Het gaat om een 1.4 benzine 90pk 2010 Moet je ook precies na 12 maanden die beurt laten uitvoeren? dit ivm mijn lage tellerstand van 8500 km of mag dat ook een paar maanden later ivm de fabrieksgarantie en pechhulp. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jantje.2 Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Ongeveer 197 euro volgens mij. Er staan vaste prijzen voor inderdaad. Meld je anders ook aan voor mijnkia.nl, daar kan je alles terug vinden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Kijk anders ook eens op http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=5607 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 Deze is directer http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=54136&postcount=54 of deze http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=54137&postcount=55 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BL1987 Posted February 2, 2011 Share Posted February 2, 2011 (edited) het is gewoon wat als eerste komt ik ga deze ochtend voor mijn beurt heb 14980KM op de teller staan en de mijne komt uit april 2010 1.4 90pk kosten zijn standaart. Gr. Barry Edited February 7, 2011 by BL1987 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Dan ben je veel te vroeg, je hoeft pas na 20000 of een jaar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rednAS77 Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Dan ben je veel te vroeg, je hoeft pas na 20000 of een jaar. Waarschijnlijk had hij de beurt al gepland staan, aangezien ik bij mijn dealer niet een dag of 2 van te voren een beurtje kan plannen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Wie weet wat de eerste kleine beurt kost bij de dealer? Zijn dit vaste tarieven? Het gaat om een 1.4 benzine 90pk 2010 Moet je ook precies na 12 maanden die beurt laten uitvoeren? dit ivm mijn lage tellerstand van 8500 km of mag dat ook een paar maanden later ivm de fabrieksgarantie en pechhulp. @JSA Kleine beurt, wat eerst komt 15000 km of na ca. 1 kalenderjaar. Mijn 15000beurt voor 1.4 Ceed (90pk) was ca. 150 euro, beetje afhankelijk van jouw dealer (vooraf vragen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Limburg Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 @JSAKleine beurt, wat eerst komt 15000 km of na ca. 1 kalenderjaar. Mijn 15000beurt voor 1.4 Ceed (90pk) was ca. 150 euro, beetje afhankelijk van jouw dealer (vooraf vragen) Zie de nieuwe lijst van onder houd in de kia club! Daar staat dat de 1.4 en de 1.6 een interval hebben van 20K voor eerste kleine beurt, daarna 40K. Heb deze vraag ook aan de dealer gesteld daar ik mijn 15K beurt ook gepland heb staan. hier de lijst voor de Cee'd: cee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BL1987 Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Dan ben je veel te vroeg, je hoeft pas na 20000 of een jaar. Te vroeg kijk jij je boekje maar is goed na voordat je begint te reageren. Of leesmijn bericht is goed heb geen Diesel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Te vroeg kijk jij je boekje maar is goed na voordat je begint te reageren. Of leesmijn bericht is goed heb geen Diesel In je boekje staan (nog) andere dingen als dat er inmiddels afgesproken zijn. Hierover zijn diverse discussies gevoerd met KIA motors NL in verband met de afwijkingen ten opzichte van omringende landen. Zie de eerdere berichten hier van diverse mensen, zoals bigwade. In het duidelijke overzicht van Twinky staat het volgende voor de Benzine 1.4 van april 2010. cee Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 t' is 20K of 1 jr voor de Benzine, je was dus te vroeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BL1987 Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 J t' is 20K of 1 jr voor de Benzine, je was dus te vroeg Ja als je onderhouds prijzen en intervallen heb van 2011 daar staan idd de nieuwe standen op maar van 2010 stonden toch echt 15.000 en 30.000 de beurt. Maarja wat maakt het uit het moet toch gebeuren. En de dealer heeft deze km stand geaccepteerd anders hadden ze vast wat gezegt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 En de dealer heeft deze km stand geaccepteerd anders hadden ze vast wat gezegt. Helaas is nog niet iedere dealer op de hoogte van de nieuwe afspraken. Daarnaast zou IK me als dealer ook niet in de portemonnee laten treffen door een klant te vertellen dat hij later maar eens terug moet komen (Vanuit service naar de klant zou het echter wel zo netjes zijn !!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Iedere NL dealer is daar wel degelijk van op de hoogte. Of ze hebben (bewust) zitten slapen bij de dealer bijeenkomsten die Kia M NL heeft georganiseerd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
patten Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Damn... De mijne is natuurlijk net van 06-2009.... Ik heb nog een aantal km voor dat ie weer voor de beurt moet maar tzt zal ik ook eens navragen. Ik neem aan dat over 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ger.w. Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Damn... De mijne is natuurlijk net van 06-2009....Ik heb nog een aantal km voor dat ie weer voor de beurt moet maar tzt zal ik ook eens navragen. Ik neem aan dat over 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kristofke8 Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 M'n eerste klein onderhoud viel dan nog goed mee van m'n Carens III, als ik kijk volgens de tabel. Het was maar 150€ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HobbyRobby Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Te vroeg kijk jij je boekje maar is goed na voordat je begint te reageren. Of leesmijn bericht is goed heb geen Diesel Zie de andere reacties. De onderhoudstermijnen zijn al diverse keren op dit forum aan de orde geweest. Maar te vroeg is natuurlijk niet erg... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Limburg Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ik heb netjes antwoord gekregen van mijn dealer, en ja die zei: "De onderhoudsintervallen zijn inderdaad een groot punt van discussie geweest bij Kia en de kia-rijders, dit heb je ongetwijfeld ook op het forum kunnen lezen. Per 01-02-2011 heeft Kia een duidelijke richtlijn aangenomen voor de intervallen. De onderhoudsintervallen voor de Cee'd benzine zijn nu op 20000 / 1 Jaar gezet. Dit houdt dus in 1x per 20000 km of 1 Jaar, wat je het eerste bereikt. In het geval van jullie cee'd mag je dus tot 20000 km doorrijden of tot juli 2011. Je mag dus doorrijden tot de 20000 km of juli. Zullen we de afspraak van 28-02 dan laten vervallen ? Met vriendelijke groet, " En ja die heb ik dus laten vervallen. en doe hem dan netjes bij de 20K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ik heb netjes antwoord gekregen van mijn dealer, en ja die zei:"De onderhoudsintervallen zijn inderdaad een groot punt van discussie geweest bij Kia en de kia-rijders, dit heb je ongetwijfeld ook op het forum kunnen lezen. " En ja die heb ik dus laten vervallen. en doe hem dan netjes bij de 20K Ah, dit is dus een forum lezende dealer ? Zouden er meer moeten doen...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Ah, dit is dus een forum lezende dealer ? Zouden er meer moeten doen...... Ja ja, je moet ze zoeken met een kaarsje, maar ze zijn er wel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Limburg Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Ah, dit is dus een forum lezende dealer ? Zouden er meer moeten doen...... Ja super toch!! zo blijft hij goed op de hoogte en weet meteen wat er speelt!! Om eerlijk te zijn, ik rij 2 andere dealers voor bij om hier te komen. En vind het de moeite waard om te doen!!:clap::clap: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigwade Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Laat em zich maar eens bekend maken...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard Limburg Posted February 12, 2011 Share Posted February 12, 2011 Laat em zich maar eens bekend maken...... Ik ken hem met zijn gewone naam, en hij de mijne, alleen hij weet mijn forum naam en ik niet die van hem! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts