Jump to content

vocht in kia cee d sw

mex

Recommended Posts

Mex, ik denk dat ik weet waar het aan ligt.

In jou auto zit een airco. Waar?

En die staat altijd aan. Waar?

Wanneer jij naar huis rijdt dan staat de airco aan. Waar?

De laatste 10 kilometer voordat je thuis komt staat da airco ook aan. Waar?

Vier keer waar? Lees dan verder.

Het voordeel van een airco is dat hij de lucht geweldig droog maakt tijdens het rijden, maar wanneer jij de wagen stalt dan zit daar onder jou dashboard een 'enorme klomp ijs' (niet letterlijk lezen), die voor een enorme condensatie zorgt tijdens stilstand.

Ik heb gemerkt dat in onze nieuwe Cee'd SW de airco spontaan aangaat wanneer ik de luchtstroom op ontwasemen van de voorruit zet. Het gevolg? Een paar uur later wegrijden met een natte voorruit.:roll:

Wanneer ik nu de luchtstroom op ontwasemen zet druk ik direct de airco uit en de voorruit blijft schoon wanneer de wagen stil heeft gestaan.

Wanneer het echt baggerweer is en je stapt met zijn allen nat in dan is de airco DE manier om de boel schoon en droog te krijgen, maar vergeet niet om de boel uit te zetten 10 kilometer voordat je aankomt. Tenzij je genoegen neemt met die vochtaantrekkende ijsklomp in het dashboard.:wink:

Vergeet ook niet dat een airco vooral NIET gratis zijn werk doet. Automatisch of niet, dat ding kost een vermogen aan brandstof...

Wat Birdfeedertje beschrijft klopt inderdaad. In principe zet ik ook altijd de airco uit na het starten van de auto. Alleen als ik het noodzakelijk vind zet ik hem weer aan tijdens het rijden (bijv. bij regenachtig weer &zo). Ik let er dan ook op dat ik de airco uitzet 5-10 minuten voordat ik op mijn bestemming ben. Doe ik dat niet dan heb ik het inderdaad enkele malen gehad dat de auto van binnenuit aan het condenseren is.

Ik heb dus geen problemen zolang ik de airco tijdig uitzet.

Zelf heb ik de airco uitgezet voor de ontwasem stand. Indien nodig zet ik hem dan wel aan.

Contact aan, ventilator uit, draaiknop op ontwasemingsstand, dan aircoknop ingedrukt houden en binnen 3 seconden 5x op de recirculatieknop drukken, lampje knippert 3 keer.

Contact aan, ventilator uit, draaiknop op ontwasemingsstand, dan aircoknop ingedrukt houden en binnen 3 seconden 5x op de recirculatieknop drukken, lampje knippert 3 keer.

Wist ff niet meer hoe uit te zetten, dus net ff gedaan thnx

Om het probleem voor dit moment zo snel mogelijk op te lossen even bij de gamma of iets dergelijks een vochtvanger halen0
:roll:

Deze valt echt onder die 99% Jantje.2

Zet nooit een vochtvanger in de auto!!! Wanneer je dit wel doet dan treedt de Wet van Murphy in werking en zit je met een enorme vieze plek in de bekleding omdat je het volle bakje hebt omgestoten. :cry:

En natuurlijk in het bezit van de standaard airco? Want volgens mij werkt het niet als men Climate Control hebt.. Of toch?

Ja die kun je ook de nek omdraaien, heb ik dus ook direct gedaan.....

Of dat met die knupskes zo werkt weet ik niet, maar in de SP3 heb je iig keuzes....

:roll:

Deze valt echt onder die 99% Jantje.2

Zet nooit een vochtvanger in de auto!!! Wanneer je dit wel doet dan treedt de Wet van Murphy in werking en zit je met een enorme vieze plek in de bekleding omdat je het volle bakje hebt omgestoten. :cry:

:-)