stor Posted February 28, 2011 Posted February 28, 2011 In mijn handleiding , onderhoudsboekje staat vermeld dat het emissiesysteem van de wagen valt onder een aangepaste garantieregeling met vewijzing naar het garantieboekje. Daar wordt er evenwel niets over gezegd buiten de aangepaste garantie van Accu , Audio , ... Bij lange ritten automatische regeneratie weinig tot geen problemen Verder vind ik de gebruiksinfo ivm de roetfilter onduidelijk : Bij korte ritten zegt men : Wanneer het controlelampje motormanagement knippert kan dit ophouden door meer dan 60 km/h of gedurende langere tijd ( 25min) in een hogere dan 2° versnelling tss de 15400 en 2000 tr/min te rijden dan moet het lampje doven na de regeneratie. Nu welke info geeft dit lampje eigenlijk ?? Tijdens een regeneratie krijg je geen melding op het dashboard maar als je oplet kan je het merken aan de wagen en oa zien aan het plots stijgend verbruik op de dispay. ALs het lampje brandt is dit dan de eerste poging om aan te zetten tot een regeneratie omdat de filter vol dreigt te geraken of belangrijker is dit een melding dat de vorige pogingen faalden (niet volledig werden afgerond door bv te korte rijtijd , te lage snelheid; toerental , koude motor) Bij dit laatste is het dan wel crusiaal om de regeneratie te voltooien om niet in werkplaats van de dealer te eindigen met een dure verstopte filter die dan mss niet onder garantie dreigt te vallen . En niet vergeten te gebruiken met de zogenaamde LOW SAPS olie : ACEA met waarde C2 C3 ; olie met een laag gehalte aan fosfor en zwavel Het roet kan men verbranden maar de asresten niet door oa foute oliekeuze met problemen tot gevolg op termijn Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.