Jump to content

stor

Leden
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

11 Goed

About stor

  • Rank
    Junior Lid
  1. stor

    Achtervering ceed sw

    blijkbaar wordt deze verzwaarde set niet geleverd in Belgie maar alleen in nederland waar meer caravans rondrijden , de oplossing van niveau plus is mss ook een optie om de wagen weer horizontaal te krijgen al denk ik dat je er een veel kortere en stuggere veerwerking hebt ,
  2. kleine update na 20 maanden Wagen heeft eerste onderhoud gehad , loopt goed geen problemen , verbruik tja als je gas geeft gaat het verbruik rap omhoog ... verder is er een stiksel van de zetel losgekomen dit werd onder garantie verholpen anders zeker geen klagen , al veel rijplezier mee gehad
  3. stor

    navi instellingen

    tevens ook de cookies wissen hé
  4. stor

    Achtervering ceed sw

    en welk rijcomfort geven die sterkere veren in onbeladen toestand ?
  5. stor

    koppel 90pk vs 110 pk

    oké bedankt ik ga eens neuzen bij APEC wat betreft turbo problemen : die zouden dan alleen bij de 115 pk versie geweest zijn en daarna opgelost met een andere turbo ? Ik ga nog eens verder info inwinnen en ondertussen verder rijden
  6. Na het lezen van meerdere topics over chiptuning , enkele vragen Ik heb een CRDI 90 pk versie van 2011, kan men die naar de originele 115 pk versie brengen door aanpassing van de originele software ? (Behoud van garantie ?) Volgens mij zijn beide modellen qua motor ,overbrenging, remmen verder identiek ? Of zijn er verschillen ? Op tuningsites kan je zowel de 90 pk / 235NM en de 115 pk / 255 NM pk versie upgraden Denk dat er toch nog een verschil in (veiligheids)marge zit tussen het tunen van een versie met een laagste vermogen naar een hoger tov het tunen van de zwaardere versie naar een nog zwaardere versie (140 pk/ 300Nm ) De motor kan dit vermogen en koppel wel aan maar de koppeling en versnellingsbak ? Wat mij opviel in de koppelkromme : bij de 90 pk / 235 NM versie gaat het max koppel peilsnel naar beneden na 2500 Tr/min bij de 115 /255 NM versie behoud deze zijn max koppel tot dik 3000 tr/min om dan meer geleidelijk af te zwakken Een meer verspreid koppel is voor mij meer van belang dan topvermogen en een tractorkoppel bij 1300 tr/min om dan te stoppen bij 2000 tr/min Maar bijna nergens toont men de verschillen met een grafiek op de diverse sites Iemand bevindingen hierover
  7. IK ga morgen eens checken voor mijn polis mijn makelaar ( http://www.erard.org/ ) heeft enkele maatschappijen vergeleken .voor mijn KIA Cee'd ik betaal geen 1000 € BA en omnium . Mijn dealer vertelde wel om te checken of de maatschappij beperkingen oplegde qua erkenning bij dealer en carrosserie Maar bij mijn verzekering ( dacht ING ) zijn er geen beperkingen Verder heb ik liever een makelaar die ik persoonlijk ken en kan bellen dan in verbinding te komen met één of andere dame uit een call center met muziekjes , druk 1 voor ...; zeker na een ongeval kan je dit missen Voor garantie na ongeval : mijn garage is eveneens carrosserie welke gemakkelijker is bij een schadegeval Plaatsing van bv een radiator moet gebeuren door een erkende kia dealer om garantie te krijgen ; dit wil zeggen als je naar een andere carrosserie gaat voor plaatwerk de auto heen en weer moet worden gebracht voor carrosserie herstelling en voor technische herstelling aan motoronderdelen . Nadeel ken niet echt de kwaliteit van het geleverde carrosserie werk Voor herstelde onderdelen heb je ook maar 2 jaar garantie dacht ik gelezen te hebben Wil je totaal geen franchise hebben bij je omnium dan betaal je wel veel extra voor mss wel afhankelijk van je schadeverleden verder is er ook nog verschil tss omnium aan catalogus prijs of factuurprijs welke toch soms 10 tot 30 % kan schelen op oa het autosalon Succes met de papiermolen voor je nieuwe wagen
  8. stor

    DPF filter

    In mijn handleiding , onderhoudsboekje staat vermeld dat het emissiesysteem van de wagen valt onder een aangepaste garantieregeling met vewijzing naar het garantieboekje. Daar wordt er evenwel niets over gezegd buiten de aangepaste garantie van Accu , Audio , ... Bij lange ritten automatische regeneratie weinig tot geen problemen Verder vind ik de gebruiksinfo ivm de roetfilter onduidelijk : Bij korte ritten zegt men : Wanneer het controlelampje motormanagement knippert kan dit ophouden door meer dan 60 km/h of gedurende langere tijd ( 25min) in een hogere dan 2° versnelling tss de 15400 en 2000 tr/min te rijden dan moet het lampje doven na de regeneratie. Nu welke info geeft dit lampje eigenlijk ?? Tijdens een regeneratie krijg je geen melding op het dashboard maar als je oplet kan je het merken aan de wagen en oa zien aan het plots stijgend verbruik op de dispay. ALs het lampje brandt is dit dan de eerste poging om aan te zetten tot een regeneratie omdat de filter vol dreigt te geraken of belangrijker is dit een melding dat de vorige pogingen faalden (niet volledig werden afgerond door bv te korte rijtijd , te lage snelheid; toerental , koude motor) Bij dit laatste is het dan wel crusiaal om de regeneratie te voltooien om niet in werkplaats van de dealer te eindigen met een dure verstopte filter die dan mss niet onder garantie dreigt te vallen . En niet vergeten te gebruiken met de zogenaamde LOW SAPS olie : ACEA met waarde C2 C3 ; olie met een laag gehalte aan fosfor en zwavel Het roet kan men verbranden maar de asresten niet door oa foute oliekeuze met problemen tot gevolg op termijn
  9. stor

    ceed weetjes

    In mijn zoektocht naar wat info over de ceed kwam ik toch enkele foto's en weetjes tegen die voor mij nog niet bekend waren maar voor andere wss geen echt nieuws. Bij de beginproductie in eerste instantie denkt men 100.000 exemplaren op jaarbasis te kunnen verkopen, maar als ook de 3-deurs (december) versie en de Wagon (augustus/september) in de showrooms staan, moeten dat er 150.000 zijn. De prijzen: die zijn zondermeer scherp, waarmee Kia de concurrentie structureel onderbiedt. Kia kan dit doen omdat de C’eed in een moderne, zeer efficiente fabriek gebouwd wordt. Weliswaar met goedkoop Slowaaks personeel, maar ook sterk geautomatiseerd waardoor de bouw van een C’eed slechts 16 uur in beslag neemt en elke werknemer op jaarbasis 100 auto’s kan bouwen. Ter vergelijking: Volkswagen heeft 50 uur nodig om een Golf in elkaar te zetten en elke werknemer heeft na een jaar werken niet meer dan 20 auto’s ‘af’. Ze hebben de auto in Duitsland in een nieuw designcentrum ontworpen, gebruiken deels dezelfde (kwaliteits)toeleveranciers als VW en bouwen hem in een splinternieuwe fabriek in Slowakije. Voor design moet Peter Schreyer Kia gaan helpen. Schreyder was chef van de designafdeling bij Volkswagen en stapt nu over naar Kia. De 53-jarige Schreyer was van 1994 tot 2002 verantwoordelijk voor het design bij Audi. Een paar maanden geleden liep ook Len Hunt, de topman van de Amerikaanse divisie van Volkswagen over naar Kia
  10. of toch niet ga eens luisteren welke olie er af fabriek wordt opgedaan
  11. idd goed tegen steenslag kijk bij spatlappen eens naar de montage ervan zodat geen schade aan de wielkast ontstaat door de bevestiging ervan (roestvorming), dit is in de winter een verzamelplaats voor zoutresten ea bij mijn vorige wagen werden mijn spatlappen opgegeten tss de wielrollen op de keuring
  12. Volgende wil ik nog toevoegen aan dit int. topic * alles wordt meer en meer europees geregeld qua garantievoorwaarden en onderhoudsvoorschriften wat uiteindelijk transparanter is voor de consument en dealer * Daar tegenover staat dat de constucteur op termijn probeert om de niet erkende garages te laten verdwijnen en zo een groter monopolie te hebben * de vermelde intervallen worden ook gebruikt als reclamemiddel, of dit ten gunste is van de wagen ? * de gegeven intervallen zijn maximum aantal km in GUNSTIGE rijomstandigheden ( dit kan wel degelijk veel schelen tss landen in europa ) Deze norm zou je kunnen vergelijken met bv het opgegeven verbruik : niet echt realistisch * een merk betaald verschillende bedragen aan milieubelasting op hun aangeboden auto's (afhankelijk van land tot land ) , dit proberen ze te drukken door oa recycleerbaar materiaal te gebruiken en milieuvriendelijk te zijn door de onderhoudsintervallen( te hoog ) te leggen Er moet een middenweg zijn veel onderhouden zijn idd nutteloos maar sommige intervallen zijn gewoon veel te lang , brengen extra kosten mee zorgen voor slechtere prestaties , verbruik ... Dit moet een dealer bekijken per voertuig , type chauffeur en mag in mijn ogen niet afhangen van een onderhoudssschema , maar men moet zich houden aan allerlei regels van de constucteurs , overheid, ... Een dealer kan iets aanbevelen uit winstoogpunt maar evenzeer om een tevreden klant te hebben , men wilt er alles uit halen om zo goedkoop mogelijk te rijden : extern LOW budget onderhoud laten doen en dan maximale service verwachten bij garantieproblemen Lijkt me geen goede basis voor goede dealer klant relatie. Mijn dealer stelde voor om na de inrijperiode ong 1500 km de olie te verversen en daarna de voorgeschreven fabrieksnormen te volgen , vroeger was dit gebruikelijk nu bijna niet meer van toepassing ; ik had hierbij ook eerder twijfels maar ik volg hem daarin
  13. Lijkt me leuk om de bevindingen van mijn nieuwe wagen bij te houden hier als info en eigen back up Gaat dus over een KIA ceed SW "HEDGREN" editie CRDI 1.6 Piston Grey dit is de EX uitvoering met volgende packs erbij : Speciale uitrusting ceed SW Hedgren: - Business Pack: - Cruise control - Elektrisch bediende ruiten achteraan - Bluetooth - iPod aansluitingskabel - Privacy ruiten achteraan - Metaalkleur - Navigation Pack: - Geintegreerd navigatiesysteem - Achteruitrijcamera - Set Hedgren designer tassen Na een tweetal weken de wagen mogen afhalen en dit week end de eerste testritten gedaan Moet zeggen dat de wagen mij al verschillende malen zeer + heeft weten te verrassen . Errst het kleur had hem alleen nog maar op foto gezien maar even mooi in het echt . Motor neemt echt vlot op dacht dat de 90 pk / 235 Nm een beetje mager zou zijn maar dit valt reuze mee, nu nog eens testen in beladen toestand en in de bergen dat zal wel nog een ander beeld geven doch niet direct behoefte aan de 110pk/ 260Nm Ben vooral blij dat de motor terug met ketting aangedreven wordt en 6 versnellingen heeft Verder maakt deze echt weinig motorlawaai als ik 2500 Tr/ min rijd aan een 135 komt er bijna geen motorgeluid boven . Rolgeluiden vind ik wat minder zeker op van de Belgische betonbanen maar kan mss deels ook aan de banden liggen , anders bevallen de Michelins zeker wel .Spijtig dat er geen normaal reservewiel in kan , ik ga dit eens bekijken als de extra kofferberging eruit is mss is er dan wel genoeg plaats toch wel handig op reis een gewoon reservewiel Eens wat op en afritten genomen en de wagen blijft toch goed strak de weg houden . Sturen moet ik wel wat aan wennen , stuurhuis is electronisch en werd voor aflevering nog gecalibreerd een directere feeling mis ik wat Vrij sportief afgeveerd maar dat zie ik eerder als een pluspunt . De zetels dacht ik komen uit een hoger afwerkingsniveau met meer zijdelingse steun en lendenregeling; vrij hard ( als je van een renault kom) maar je zit er lekker vast in. Remmen goed ,mr zullen we eens testen als alles een beetje ingereden is . ISG systeem is wat schrikken de eerste malen als je stilvalt maar werkt anders zonder haperen zelfs bij bijna vriestemperaturen als ik echt ecologisch wil zijn pak ik de fiets Audiosysteem en gps werken perfect geen haperingen met gps / gsm / usb , dit is bij sommige blijkbaar minder de datum van de nav. kaarten ga ik eens bekijken dacht 2010. Stereo doet ook goed zijn best . Toch wel leuk en handig al die knopjes en functies , blijft een beetje speelgoed voor mij toch Mag dus wel zeggen dat ik zeeer tevreden rondkar met de ceed Foto's ga ik straks posten
  14. stor

    Levertijd Ceed SW

    Wel eeuuuhh, ik had hem al voor hij geproduceerd werd neen is wel degelijk op 31/ 1 / 2011 besteld
×
×
  • Create New...