Jump to content

Radio / MP3 / Cd speler cee'd SW juni 2009

Recommended Posts

Posted

Hoi,

ik rij sinds 2 juni de Cee'd SW 2009 en tot nu toe geen enkel probleem, enkel een storing met mijn radio (denk ik)

Ik vroeg me af of jullie ook problemen hebben het beluisteren van MP3 cd's. Na ongeveer 30 min /45 min stopt de mp3 speler ermee en schakelt hij over op de radio. in het scherm staat dan "Disc error"

Ik heb de mp3 cd beluisterd en geen problemen ondervonden.

Zou het kunnen zijn dat de radio niet goed is ?

Het is erg irritant om na 30 min alweer de radio te horen terwijl er 100+ mp3 files op het ceedeetje staan

Posted

Ik gebruik in mijn pro_cee'd eigenlijk alleen maar een usb stick van 8 gigabye vol met mp3's, stukken handiger dan mp3 cd's wat ik in mijn vorige auto had. Wel een vervelend probleem, heb je het al met verschillende mp3 cd's uitgetest? Met verschillende inhoud, maar ook verschillende merken schijfjes? Bij mijn radio in de vorige auto werden sommige merken schijfjes niet goed gelezen.

Posted

Het bericht van Pieter kan ik onderschrijven. Ik heb daar ook last van gehad. Dit gebeurde vaak met schijfjes van Philips! Inmiddels overgestapt op het merk Platinum met CD

Posted

Ik denk dat de radio alleen mp 3 bestanden leest vanaf

een usb stick.

Vooral als er veel op staat kan de radio dit misschien niet verwerken.

Ik gebruik zonder problemen een usb stick.

Posted

Blijkbaar heeft de CD-speler er geen moeite mee om MP3 bestanden af te spelen, maar mogelijk wel moeite met het gebruikte merk CD-Rom. Sommige CD-spelers, net zoals DVD-spelers hebben daar last van. Vooral de duurdere lasers kunnen die maar moeilijk lezen. Gek genoeg kun je vaak met de goedkoopste DVD-speler alle gekopieerde DVD's, ongeacht merk, afspelen.

Posted

Bedankt voor al jullie reacties, voor wat betreft het merk ceedeetje is het inderdaad philips. ik zal eens iets anders proberen.

Ik kan helaas geen USB plaatsen anders had ik dat natuurlijk al getest.

Bedankt en jullie horen nog...

Posted

weet iemand trouwens ook welk merk radio de Cee'd standaard aanboord heeft ? Misschien dat de radio een nieuwe firmware moet krijgen ofzo...

Posted

Naast een ander merk CD's kun je ook nog proberen om je CD op een iets lagere snelheid te branden. Dit heeft vaak ook een positief effect op de leesbaarheid in de meeste spelers.

Posted
Naast een ander merk CD's kun je ook nog proberen om je CD op een iets lagere snelheid te branden. Dit heeft vaak ook een positief effect op de leesbaarheid in de meeste spelers.

Dat is heel juist opgemerkt. Geldt ook voor DVD's branden.

Posted

Hmm dan probeer ik dat ook nog even, zal gaan branden op 2 speed (duurt lekker lang maar misschien dat het dan wel werkt)

Posted

Bij het copieeren van muziek en branden op cd heb ik ook vaak

problemen gehad.

Ook al werdt dat door andere gedaan.

Mijn vorige auto had een cd wisselaar vaak broblemen.

Nu een usb poort en met het overzetten op een usb stick

weigerde hij vaak. ( de computer )

Copieer nu alleen nog org. cd`s op mijn usb stick.

Posted
Het kan ook zo zijn dat er 1 nummer niet goed is.

Dan geeft hij een error en gaat naar de tuner over ....

Helaas, alles nummers zijn normaal te spelen in andere cd-spelers

• 4 weeks later...
Posted

Ik heb ook problemen met mijn CD-speler.

Ik heb een Kia Cee'd van 2009 en een MP3 CD-RW draait hij niet.

Ik krijg dan een Error-bericht en de de radio schakelt dan automatisch over op de tuner...

Eigenaardig genoeg, gaat het hier ook over Philips-schijfjes... :?::?:

Posted
weet iemand trouwens ook welk merk radio de Cee'd standaard aanboord heeft ? Misschien dat de radio een nieuwe firmware moet krijgen ofzo...

Het is een radio van Siemens maar wel speciaal gemaakt voor Kia dus ga je niets van vinden qua firmware ofzo.....

Posted

Ik heb nog een bijhorende vraag:

Mijn Cee'd is een LX versie, dus zonder Ipod-aansluiting, maar wel met een AUX-ingang (ik vermoed aan de achterzijde).

De Ipod-aansluiting zit wel standaard op het EX-model, en was een optie op de LX, maar die zat er bij de mijne dus niet in.

Nu is de vraag of die Ipod-aansluiting makkelijk in te bouwen valt?

De dealer kon niet onmiddellijk op die vraag antwoorden, maar ging het wel onderzoeken.

Als dit niet echt makkelijk is, dan zoek ik wel een aftermarket radio (GPS) met Ipod-aansluiting. :)

• 10 months later...
Posted
niet mer dan 99 nummers branden en op een lage snelheid. probleem weg. zeer gevoelige laserkop in de sw

Zou het zin hebben dat je op een bericht reageerd bijna een jaar later.

Kijk eens naar de datum;):mrgreen:

Posted

Jazeker Micle.

het zou een (gedeeltelijke) oplossing voor dolfrichter en vast ook anderen kunnen zijn.

Posted
Zou het zin hebben dat je op een bericht reageerd bijna een jaar later.

Kijk eens naar de datum;):mrgreen:

Blijkbaar wel want jij reageert :-D

Posted
Jazeker Micle.

het zou een (gedeeltelijke) oplossing voor dolfrichter en vast ook anderen kunnen zijn.

Jij hebt gelijk bigwade, mijn excuus.

Blijkbaar wel want jij reageert :-D

Ik reageerde erop omdat ik dacht dat het nutteloos zou zijn. Ik lees namelijk alle berichten op het forum en niet die alleen mij intresseren

• 2 weeks later...
Posted

In onze Cee'd SW van feb. 2010 is de radio vanmorgen stuk gegaan. Wil niet meer aan, ook de USB ingang deed het niet meer. Dealer gaat er a.s donderdag naar kijken en evt. vervangen!

Posted

Vanmiddag naar de dealer geweest, het blijkt dat op deze Cee'd op de radio een terug roep actie zit.

Wacht tijd voor een nieuwe: 2 maand minimaal.

Was daarvan iets bekend hier?

Posted
Vanmiddag naar de dealer geweest, het blijkt dat op deze Cee'd op de radio een terug roep actie zit.

Wacht tijd voor een nieuwe: 2 maand minimaal.

Was daarvan iets bekend hier?

is dit ook met de radio in de 7uitvoering met navigatie?

• 2 weeks later...
Posted

Excuus voor mijn late reactie!

Dat weet ik niet, wij rijden een Cee'd sw 1.4 X-tra(2-2010). De cd radio/cd speler viel uit, terug naar de dealer en die meldde na controle dat het bij dit model ging om een terugroepactie.

In mijn vorige post schreef ik dat het 2 maanden wachtten zou zijn op een nieuwe, dat was dus overdreven. (Dealer zei dat het 2 maand duren zou)

Echter binnen 2 weken had ik een nieuw gemodificeerd model.