Tripzor Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 (aangepast) Hey Allemaal, Heeft iemand al ervaring met Xenon in zijn Kia ? Ik ga morgen 8000k Xenon steken van het Merk Pilot. Degelijk merk. Weet iemand of een Ceed een Canbus systeem heeft ? Ik vermoed van niet. Ik ben echt wel benieuwd of dat een beetje gaat staan op mijn Pro ceed . Alles alles morgen werkt naar behoren zullen foto's volgen 17 Januari, 2010 aangepast door Tripzor Quote
Smart Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Hey Allemaal,Heeft iemand al ervaring met Xenon in zijn Kia ? Ik ga morgen 8000k Xenon steken van het Merk Pilot. Degelijk merk. Weet iemand of een Ceed een Canbus systeem heeft ? Ik vermoed van niet. Ik ben echt wel benieuwd of dat een beetje gaat staan op mijn Pro ceed . Alles alles morgen werkt naar behoren zullen foto's volgen Er is genoeg over Xenon te vinden op dit forum. Gebruik anders eens de zoekfunctie! Ik heb trouwens enkele jaren geleden zelf Pilot H4 Bi-Xenon ingebouwd in mijn Hyundai Tucson. Dat is goed te doen. Het meeste werk zit in het boren van gaten in de afdekkapjes van de koplamp. Ik ben niet supertechnisch, maar dat moet zeker lukken. Quote
Alex VB Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Hey Allemaal,Heeft iemand al ervaring met Xenon in zijn Kia ? Ik ga morgen 8000k Xenon steken van het Merk Pilot. Degelijk merk. Weet iemand of een Ceed een Canbus systeem heeft ? Ik vermoed van niet. Ik ben echt wel benieuwd of dat een beetje gaat staan op mijn Pro ceed . Alles alles morgen werkt naar behoren zullen foto's volgen Als het goed is heeft de cee'd ongeacht de uitvoering ook een Canbus systeem.. Maar ondanks dat.. Houd je aub rekening met de wetgeving - ook in Belgi Quote
Smart Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Zo duur hoeft dat niet te worden als je tevreden bent met een aftermarket sproeisysteem die leverbaar is bij Pilot Xenon. Kijk maar eens op http://www.pilotxenon.com/ voor meer informatie. Je zult de bumper eraf moeten halen, om het systeem aan te sluiten op het waterreservoir van het ruitensproeiersysteem. Zie dus ook: http://www.pilotxenon.com/?id=59&title=Koplamp-reiniginginstallatie Quote
Alex VB Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Zo duur hoeft het niet te zijn.. dat klopt..Maar hier in Belgi Quote
Rick Horst Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 of je auto een canbus systeem heeft kom je snel achter. ff een lampje verwijderen uit bijv. achterlicht en dan kijken of display iets aan geeft.pilot is een erg goed merk. hoor ik veel goede verhalen over. het is wel omslachtig om in een nieuwere auto xenon in te bouwen. voornamelijk vanwege de automatische hoogteregeling. suc6 met het knutselen en laat ons niet te lang wachten op de foto's Quote
Relena Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Ben ook benieuwd naar de foto's. Groetjes, Relena Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Denk ook aan de code op de lampunit. In Nederland mag er in auto's vanaf BJ 2007 uitsluitend het type koplamp zitten dat in de code is aangegeven... Groetjes en succes met inbouwen.... Foto's.... GRAAG Quote
Alex VB Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Peter, Tot 01-10-2009 klopte je verhaal.. Op de site van Pilot staat volgend filmpje: [/url]Je krijgt dus nu geen bekeuring meer als je de verkeerde lamp in je koplamp-unit hebt. Quote
El-Rio-Grande Geplaatst 3 Januari, 2010 Geplaatst 3 Januari, 2010 Peter, ... Je krijgt dus nu geen bekeuring meer als je de verkeerde lamp in je koplamp-unit hebt. Je krijgt inderdaad geen boete meer omdat er dan een verkeerde lamp in de unit zit, maar wel dat ie verblindend licht geeft. (overigens dank voor het filmpje) Je moet dus inderdaad wel zorgen dat de lamp dan ook echt goed is afgesteld.. d Quote
Tripzor Geplaatst 3 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2010 Naja het prijs plaatje blijft redelijk laag bij mij, Ikzelf heb een vriend (NonkelSimon) Die zit hier ook op Kia Club en die zijn vader is de eigenaar van de Kia Garage in Merksplas en die helpt me zo met al die dingetjes, Koplamp verwijderen en alles erin steken van xenon en morge ga ik het laten afstellen bij hem in de garage, Ik ben nu 200 Euro kwijt aan deze verlichting, En dan binnen een jaar of 3 steek ik daar Automatishe hoogteregeling in en Koplamp sproeiers, Of ik haal mijn xenon eruit. Ik moet dan pas naar de keuring dus we zien dan nog wel. Quote
Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2010 (aangepast) Hier zijn de foto's dan, Ik zelf vind als je dit niet kan beoordelen op een foto, Dat beeld vervormd zo hard, Xenon moet je gewoon in het echt zien. Fotos staan op 1ste post 17 Januari, 2010 aangepast door Tripzor Quote
lausbub Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Hier zijn de foto's dan, Ik zelf vind als je dit niet kan beoordelen op een foto, Dat beeld vervorm zo hard, Xenon moet je gewoon in het echt zien. zie er wel dik uit, had ook xenon in mijn vorige auto , scheelt veel licht. hoeveel k heb je er nu in zitten??? Quote
Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2010 (aangepast) 8000k, Wel mooi blauw, Ik ben er zeer tevreden over. Mss iets iets teveel blauw maar ik ben er echt super tevreden over, Heb ze mooi laten afstellen en heb er niets op aan te merken, Mijn ouders vinden het zelfs mooi en die zijn nogal zwaar tegen het tunen van mijn auto, Al dat geld enz , Maar ze vinden het super mooi dus ik kan niet klagen Maar zoals ik al zij, Die foto's trekken eigenlijk op niets tegenover als je het in het echt ziet. Er zit niks anders op dan het op de meeting te laten zien he :D 10 Januari, 2010 aangepast door Tripzor Quote
Alex VB Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Ziet er beter uit dan verwacht.. Ik vind - dit is persoonlijk - inderdaad de "kleur" te blauw.. Je hebt gekozen voor 8000k? Persoonlijk zou ik kiezen voor de 6000k... Voor de rest niets dan lof.... Quote
Hasselt Geplaatst 10 Januari, 2010 Geplaatst 10 Januari, 2010 Ziet er inderdaad vet uit! Ikzelf steek er binnenkort ralley-lampen in voor meer licht, mag ook niet maar er heeft mij nog nog nooit iemand op aangesproken, zelfs niet op de autokeuring. Quote
Tripzor Geplaatst 10 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 10 Januari, 2010 Ziet er beter uit dan verwacht.. Ik vind - dit is persoonlijk - inderdaad de "kleur" te blauw.. Je hebt gekozen voor 8000k? Persoonlijk zou ik kiezen voor de 6000k...Voor de rest niets dan lof.... Ja ik heb zo ook die twijfels, Maar toch, Ik vind 8k heel mooi en ga er bij blijven Een maat van me gaat mss binnekort 6k steken en dan zie ik ineens het verschil Quote
Smart Geplaatst 11 Januari, 2010 Geplaatst 11 Januari, 2010 Ja ik heb zo ook die twijfels, Maar toch, Ik vind 8k heel mooi en ga er bij blijven Een maat van me gaat mss binnekort 6k steken en dan zie ik ineens het verschil Misschien zie je wel het licht........!! Quote
Dutchdragon Geplaatst 11 Januari, 2010 Geplaatst 11 Januari, 2010 Ik vind het super Tripzor, heb zelf ook Xenon in de sportage laten zetten 6000k bi-xenon. Zeg maar dat ik van voor alles heb laten vervangen op het knipperlicht na dan, de rest is allemaal Xenon. Enige gezeur wat je kan krijgen is als je aangehouden word, waarom je geen koplampsproeiers hebt. Maar ja boeiend. Ziet er goed uit. Greetz, Ursin Quote
Smart Geplaatst 11 Januari, 2010 Geplaatst 11 Januari, 2010 Is er ooit een test geweest m.b.t. koplampsproeiers? Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ze absoluut niet doen wat ze zouden moeten doen, namelijk de koplampen goed reinigen. Vaak zitten ze te dicht op de koplamp, waardoor een heel klein gebied wordt schoongemaakt. Het lijkt mij allemaal een wassen neus. Je geeft veel geld uit voor een onzinnig accessoire wat zijn doel totaal voorbij schiet! Ik snap ook werkelijk niet dat de Overheid zomaar klakkeloos deze koplampsproeiers verplicht stelt in combinatie met hoogteverstelling voor xenonverlichting. Maar ja, dat is mijn mening........ Quote
Alex VB Geplaatst 11 Januari, 2010 Geplaatst 11 Januari, 2010 Ook jouw mening is belangrijk Smart... Ik ben het wat dat aangaat met je eens. In Nederland hebben ze nog een tollerantie ingebouwd (Bij wat niet?) mbt het bouwjaar. Hier in Belgi Quote
lausbub Geplaatst 11 Januari, 2010 Geplaatst 11 Januari, 2010 Ja ik heb zo ook die twijfels, Maar toch, Ik vind 8k heel mooi en ga er bij blijven Een maat van me gaat mss binnekort 6k steken en dan zie ik ineens het verschil hou ons even op de hoogte en of foto's, welke mooier staat. gr, marcel Quote
Tripzor Geplaatst 11 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2010 Ik ga echt geen koplamp sproeiers steken, Ten eerste da is echt zo duur voor zoiets DOM, Hoogteregeling, Laat je koplampen afstellen en klaar. Vind het gewoon nogal dikke zeker, Als ik naar keuring moet steek ik gwn ff mijn Halogeen erin en afstellen en klaar, Wanneer ik terug ben steek ik mijn xenon erin, 30min voor te switchen en je bent klaar. Quote
Tripzor Geplaatst 17 Januari, 2010 Topic Starter Geplaatst 17 Januari, 2010 Heb foto's toegevoegd aan 1ste post, Heb deze met een beter foto toestel getrokken. Maar zoals jullie weten, Xenon moet je gewoon in het echt zien, Op foto's is het nog altijd anders dan in het echt. Grtz Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.