Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Antwoord op je vraag is dat het aantal streepjes niet zal veranderen. Er wordt verwacht dat je z.s.m. gaat tanken.

• 4 maanden later...
Geplaatst

LET OP! Toevallig een artikel in de Autoweek gelezen over het extra vol tanken van je auto!

Ik citeer:

"Veel auto's zijn voorzien van een ontluchtingsventiel dichtbij de vulopening. Dit ventiel kan met enige behendigheid met het vulpistool worden gemanipuleerd, waardoor extra lucht uit de tank kan ontsnappen en enkele extra liters kunnen worden getankt. Het is niet de bedoeling dat u dit trucje toepast. De koele brandstof die uit de ondergrondse tank van het tankstation komt, zal, zeker in de zomer, opwarmen en uitzetten. Wanneer de auto stilstaat, bijvoorbeeld in een file kort nadat u getankt hebt, zullen de luchtbellen in de tank die expansie opvangen. Wanneer die expansieruimte er niet is, zal de brandstof een uitweg zoeken. Bij de benzineauto perst die zich dan door een actieve-koolfilter, dat bedoeld is om uittredende benzinedampen te ontdoen van schadelijke stoffen. Daardoor beschadigt dat filter. Ook kan er lekkage optreden. Ongewenste effecten die kunnen worden voorkomen door gewoon met tanken te stoppen wanneer het vulpistool afslaat".

Geplaatst

Als KIA dat ontluchtingsventiel had was de info toepaselijk geweest. Zij hebben gekozen voor een ander systeem.

• 2 maanden later...
Geplaatst

afgelopen zomer begon ons benzinelampje in belgie te frankrijk te branden. het was nog 55 kilometer naar de eerste pomp in luxenburg. volgens de computer konden we nog 60 kilometer rijden met de tank. best wel een beetje zweten. maar we hebben het wel gehaald. de tank was zo leeg dat de boordcomputr aangaf dat hij leeg was. dus hij is redlijk nauwkeurig

Geplaatst
Welk systeem?

Sorry dat ik nu pas reageer.. Druk, druk, druk..;)

Dat ander systeem weet ik niet, maar het is 100% zeker geen ontluchtingsventiel..

Misschien is er een ontluchting omdat ze gekozen hebben voor het "honinggraat" systeem?

Misschien kan een (KIA) monteur ons verder helpen? Als deze het al weet.

• 3 weken later...
Geplaatst

Zelf heb ik het ook ooit eens getest, ik had nog 80 km te gaan volgens mijn boordcomputer en moest er nog 25km doen.

Ik had toen nog nooit getankt (buiten de eerste keer), dus ik dacht met 80km heb ik wel 50km reserve eer ik aan het tankstation ben.

Maar toen ik onder de 60km ofzo zat was met bereik opeens weg, er stonden streepjes "- - -"

Ik stond verder op een heuveltje, moest links een grotere baan op en dan was ik aan het tankstation. Net op dat moment geef ik gas en laat de motor het afweten!

Ik dacht dat meen je niet! Ik men auto naar achter laten rijden (vermits ik toch bergop stond) en aan de kant laten staan. Even naar het tankstation gegaan en daan 2 liter diesel gaan tanken in een bus. Toen ik terugkwam wou ik het toch nog even proberen of ik er toch niet zou geraken. Gelukkig starte hij en was de baan net even vrij. Dus toen kon ik het toch nog net halen!

Met andere woorden zat bij mij de teller wel in de buurt, maar als je bergop staat enzo komt hij volgens mij niet aan genoeg brandstof (indien het pijl zo laag is). Ik dacht eerst dat ik misschien zelf stilgevallen was, maar het was volgens mij eerder een combinatie van te weinig naft en bergop te staan.

Geplaatst
Het is sowieso niet erg verstandig om een diesel helemaal leeg te rijden ivm ontluchten!

Ja inderdaad, daar was ik me ook bewust van. Maar normaal kan ik met 6,5 liter 100 km gemakkelijk doen. Dus ik wist dat ik nog minstens rond de 5 liter over zou hebben. Maar het was wel een vreemde situatie.

Geplaatst
Het is sowieso niet erg verstandig om een diesel helemaal leeg te rijden ivm ontluchten!

De brandstofpomp hangt in de tank en wordt gekoeld door de opgepompte brandstof (diesel of benzine). Die pomp wordt electrisch aangedreven en blijft draaien zolang het contact aan is.

De motor van de pomp kan dus oververhit raken als de brandstof op is en dat geeft een veel lastiger probleem dan alleen het bijvullen van je brandstof...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...