Jump to content

krassen in vooruit

merktech

Recommended Posts

Ik heb sinds augustus een ceed sw, na deze vorstperiode is de gehele voorruit gekrast, via diverse andere forums is dit verm. ontstaan door zand of ander schuurmiddel op de voorruit en misschien slechtse ruitenwissers,

wie van u weet of dit onder de bekende 7 jaar garantie valt, heeft dit probleem ook of heeft een passende oplossing voor dit probleem.

met dank voor alle serieuze meldingen

merktech

kia ceed sw 1.6 32.10 km

Je kunt 2 dingen doen:

Als je krassen minimaal dun zijn kun je het via eventuele glass poliser wegkrijgen. Maar alleen bij hele lichte krassen.

Een andere mogelijkheid is via je verzekering een nieuwe ruit erin te laten zetten, 65 euro kost dit. Lijkt me het beste eigenlijk, die 65 euro te betalen.

Je krijgt geen garantie op je voorruit.

Een andere mogelijkheid is via je verzekering een nieuwe ruit erin te laten zetten, 65 euro kost dit. Lijkt me het beste eigenlijk, die 65 euro te betalen.

.

google maar eens op Carglass, heb zelf slechte ervaring met dat bedrijf gehad en ben niet de enige..

Met Autotaalglas (NWgein) heb ik een veel betere ervaring.

Vervangen kan ook via de Kia dealer MET garantie, iig met mijn Kia autoverzekering.

Je kunt wel een krabber gebruiken als je niet "heen en weer" krabt (alleen van je af dus) en tussen elke haal je krabber afveegt. Dan krijg je geen krassen van zand etc, maar een braampje ligt altijd op de loer. Ik ga ook voor de chemo!

Heb het bij een eerdere auto wel gehad. Ruit is toen onder garantie vervangen. Maar dat was vroeger... en een ander merk.

tijdens vorts geen krabber gebruiken.

alleen ontdooier en laten inwerken vervolgens wegvegen met een ruitenttrekker.

zelf gebruik ik geen krabber om dit dus te voorkomen zal maar een braamtje op zitten.

carglas gebruiken ook geen orginele ruiten of moet niet anders kunnen.

Kunststof krabbers zijn niet hard genoeg om krassen in je ruit te maken.

Alleen als je ruit vuil is (zand, stof) krijg je krassen van de verontreiniging.

Ik gebruik zelf een kunststof plamuurspaan (van de Gamma, 5 in een setje).

Dat plastic is hard genoeg om ijs te verwijderen en zacht genoeg om de buiging van de ruit te volgen. Werkt perfect.

Ik heb vandaag ook geconstateerd dat er bij mij ook diverse krassen op het voorraam zitten dat vind ik heel irritant zitten precies op ooghoogte

Het komt volgens mij doordat er zand of strooizout op de ruitenwissers zit en bij gebruik daarvan maken ze krassen...