Ceed 1
2006->2012
Alles over de Kia Ceed 1 vind je hier
770 topics in dit forum
-
boxen vervangen
door mr_pimp_- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
hallo;ik zit al tijdj in me hoofd om andere boxen te stekn wie heeft er ervaring mee hoe het moet?ik zou vn die pasklare paionner kopen met een ander roostertj op dat plakstieke wil ik uithalen gr.kevin
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 0 antwoorden
- 1,4k weergaven
En de winnaar is........ de kia pro ceed en dat voor een blad als VAG-week
Laatste antwoord door Jantje.2, -
Hoi Allemaal, Ik heb al gezocht via de zoek functie en ik heb niet echt een topic hierover gevonden dus het leek mij wel gepast om een topic hierover te openen. Wie heeft er allemaal al zijn audio getuned in zijn ceed of pro ceed ? Pioneer Avic 910BT 2x MTX Thunger 5500 Woofer (300 Watt RMS x2) 2x Hoedeplank Kicker K693 Speakers (90 Watt RMS x2) 1x Spectron SP-A1500D (400 Watt RMS x1) 1x Spectron SP-A4150 (75 Watt RMS x4) 1x Climax Condensator (1 Farad) Uploaden die Foto's!
Laatste antwoord door mondiaal, -
- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Hallo Kiarijders, Heb dit weekend een Kia Cee'd SW Brooklyn gekocht (en mijn Renault Megane Break hiervoor ingeruild). Over een week of 2 à 3 zal deze worden afgeleverd. Wat zijn specifieke punten waar in bij Kai op moet letten bij de aflevering ? - Heb al gelezen dat ik zeker ff moeten kijken naar de laatste navigatie updates !! (wat is momenteel de laatste firmware- en kaartversie ??) Verdere tips zijn welkom. Alvast hartelijk dank. Richard, een nieuwe Kia rijder
Laatste antwoord door patten, -
- 13 antwoorden
- 5,1k weergaven
rijd nu sinds oktober 2009 een ceed sw 1.6 ik vind de gaspedaal zeer gevoelig ik bedoel met het wegrijden als ik weg wil rijden gaat dit altijd gepaard met veel gas omdat het pedaal zo gevoelig is in het begin dacht ik dat ik eraan moest wennen. maar nu ben ik er nog niet aan gewend mijn vrouw even min en als ik te weinig gas geven slaat hij meteen af hebben meer mensen deze ervaring ??
- 18 antwoorden
- 5,8k weergaven
Hallo, kent iemand dit probleem? Rechtsvoor heb ik bij mijn Cee'd SW (12-09) last van een klepperende vering/schokbreker bij het rijden over oneffen weggedeelten/klinkerstraatjes. Het begint me nu een beetje storen. Weet iemand of dit makkelijk te verhelpen is. De auto valt nog binnen de garantie (vorige maand gekocht) maar ik moet zeker een uur rijden om het door de garage te laten repareren. Als het een eenvoudige reparatie is laat ik het door de plaatselijke garage doen.
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 16 antwoorden
- 5,4k weergaven
Wie van de technische leden weet , of er een 12 volt draad ergens in de kofferbak van een Kia Cee’d zit die geschakeld is over je kontact Of zit er in het midden console ergens nog een draad loos die daar voor gebruikt kan worden en ook over je contact loopt Met vriendelijke groet Paul
Laatste antwoord door dennisceed, -
- 5 antwoorden
- 2k weergaven
De vraag is dus passen mijn oude winterbanden (en velgen) van een alfa 147 op de pro cee'd? Ik heb wel gezocht hoor maar begrijp eerlijk gezegd niets van al die begrippen zoals steek e.d. Thanx
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
Weet iemand een site waar ik een grille kan kopen. Het liefst zonder logo. Ik weet een grille met een rood streepje aan de bovenkant, maar ik kan hem nergens vinden. Alvast bedankt voor het meedenken.
Laatste antwoord door mr_pimp_, -
achteruitrijcamera
door wam79- 5 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hallo Ik heb een CEE'D SW (mei 2010)SEVEn edition, dus met ingebouwde navigatie a fabriek. Er zit alleen geen achteruitrijcamera op. Bij de modellen van 2011 zit deze bij de kentekenverlichting. Weet iemand of dit ook mogelijk is om deze er nog op te zetten en wat de kosten hiervan zijn? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door martijndenbesten, -
nieuw stuur
door mondiaal- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hallo, Wij hebben een pro cee'd gekocht uit 2008 en nu vroeg ik mij af of ik het nieuwe stuur (van de nieuwe modellen) ook hier in kan zetten. Dus dat de stuurbedienig werkt en waar kan ik zo'n stuurtje vandaan halen? En wat gaat het kosten? Thanx
- 12 antwoorden
- 4,4k weergaven
Hallo ceed eigenaars. Gisterenavond onze Pro ceed eens gaan testen op topsnelheid. Toerental kreeg ik niet over 3800 toeren en het rood begint pas op 4800 toeren. Waarom wil hij niet over de 3800 tpm, hebben jullie hier ervaring mee ? Het is een Pro ceed 16 crdi 115 pk Automaat heeft nu +- 1300 km op de teller. Mvg Tony
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 12 antwoorden
- 5,8k weergaven
Gisteren even een lantaarnpaal niet zien staan in mn dode hoek Dat gaat me dus een nieuw rechtr achterlicht kosten en wat opknappen van de kunststof bumper. Iemand enig idee of het vervangen van het achterlicht makkelijk zelf te doen is (om de kosten te drukken)? Marcel (wat kost zo'n lamp eigenlijk....)
Laatste antwoord door HobbyRobby, -
- 13 antwoorden
- 7,4k weergaven
Hallo, Mijn naam is Paul en ben net geregistreerd op dit forum. Mijn vriendin en ik zijn van plan een Cee'd SW 1.6 benzine uit 2008 aan te schaffen (businessline) Heeft iemand misschien een tip waar wij op moeten letten bij aanschaf van een gebruikte Cee'd? Wellicht dat er een veel voorkomend mankementje op de auto's uit die periode voorkomt. Verder is er nog onduidelijkheid of er nu een distributieriem of ketting in de motor zit (dealer wist het niet direct). Bij hoeveel km moet een riem vervangen worden in de 1.6 benzine motoren? Ik hoor het graag. Groeten, Paul
Laatste antwoord door Alex VB, -
Condens in koplamp
door Gast vakkie uu- 9 antwoorden
- 5,2k weergaven
Hallo Heb net mijn nieuwe Kia Ceed SW. Doordat hij nieuw is loop ik er nog vaak rondjes omheen als hij wordt bezichtigd. Toen viel deze week ineens op dat de koplampunit beslagen was aan de binnenkant. Ik vind dit vreemd en ben bij de dealer geweest. Hier geven ze aan dat dit normaal is!?! Zou een open systeem zijn. Dit is altijd al zo geweest bij auto's maar tegenwoordig zie je dit goed omdat de koplampen zo helder zijn...... Ik blijf het vreemd vinden. Wie heeft hier ook ervaringen mee? Jan Maarten
Laatste antwoord door smetjesmee, -
- 15 antwoorden
- 6,3k weergaven
Ik heb nu al enkele maanden mijn bovenvermelde auto. Er zijn wel enkele dingetjes die niet zo goed werken maar dat is nu niet echt het probleem. Aangezien ik vaak autostrade doe merkt ik dat mijn motor zich steeds in hoge toeren trekt. Bv bij een snelheid van 100 zit ik al een 4000 toeren. Ook qua verbruik zit ik dan toch wel aan 8.5 a 9 liter wat ik zeer hoog vind. Dit stemt niet overeen met het boekje dat men altijd zo rooskleurig voorsteld! Nog iemand problemen met hoge toeren en vebruik.
Laatste antwoord door ciffie, -
- 7 antwoorden
- 7k weergaven
Hallo hier met telly. Ik heb een vraag ik heb een carkit parrot gekocht alleen weet ik niet hoe mijn auto radio van mijn kia ceed eruit gehaald moet worden. Hopelijk weet iemand antwoord op mijn vraag.
Laatste antwoord door Audioot, -
- 7 antwoorden
- 2k weergaven
Dag Allemaal, sinds 13 mei 2011 zijn wij in het bezit van een nieuwe ceed sw. Tot op heden een hele fijne auto. Maar bij het laatste keer oliepeilen viel mij op dat er totaal geen bescherming zit onder de motor. Je kijkt zo van bovenaf op de klinkers onder de auto. Is dit bij alle cee'ds of zijn ze bij mij "iets" vergeten terug te zetten? Ook de afwezige motorkap isolatie viel op. Ik ben erg benieuwd of ik de enige ben. M.vr.gr. Emiel
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
Graag advies over volgende: wij hebben een Cee'd 1.6 benzine van begin 2010. Eerste beurt keurig na 15.000 km gedaan. Nu is interval door KIA opgeschoven naar 1 x per 20.000. Is ons ook keurig gemeld door dealer. Recent vol beladen heen en terug naar Frankrijk geweest. Ging prima! Gaan eind juli weer, echter nu met caravan er achter aan. Vraag: kilometerteller staat nu op 30.000, eind juli op 32.000 km. Beurt moet dus bij 35.000. Vraag mij toch niet af of het niet slim, verstandig en veilig is die beurt voordat wij naar Frankrijk gaan te laten doen? Of is dat niet nodig/'weggegooid geld'? Is een zomer fitness check (waarme KIA adverteert) dan misschien een alternatief…
Laatste antwoord door OutOfFocus, -
- 70 antwoorden
- 17,7k weergaven
Op 24 december 2010 kocht ik bij Smeeing in Soest een nieuwe Kia Ceed via de site euroedition.nl. Aanvankelijk was er geen enkel probleem. Auto aangemeld op mijnkia.nl. Na enige weken een loszittende sensor en en portierslot laten vervangen bij KIA dealer Denissen in Tilburg. Fabricagefouten die moesten worden hersteld. Alles goed en wel totdat De KIA dealer in Tilburg op 2 mei 2011 dit bericht stuurde: Wij hebben voor uw Kia Cee`d een garantie aanvraag gedaan bij Kia Motors Nederland. Echter is deze afgewezen omwel de volgende reden. De auto is van Roemenië ingevoerd naar Nederland. Dit is normaal geen probleem. Echter heeft de Roemeense importeur verzuimt om de …
Laatste antwoord door Treespotter (aka Birdy), -
- 4 antwoorden
- 2,6k weergaven
ik heb mijn ceed nu al een jaar denk ik en begin toch beetje te kijken op internet naar leuke onderdelen om mijn proceed op te leuken maar het valt mij erg op dat er maar weinig te vinden is heeft er iemand nog links naar site's???
- 10 antwoorden
- 2,8k weergaven
Bij de Kia Soul is er de mogelijkheid om 18" lichtmetalen velgen te nemen. Weet iemand van jullie ook of deze 5 spaaks velgen onder een cee'd sw passen?
Laatste antwoord door crashandburn, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Omdat ze bij KIA een aantal leuke aanbiedingen hadden met wat accessoires heb ik mijn SW een beetje aangekleedt. Allereerst heb ik chromen raamlijsten, handgrepen en een achterklep handgreep laten monteren. Daarna een zonnegordijnset wat erg fijn is voor de dochters Sinds deze week heb ik 18" borbet LV6 laten monteren ! Misschien was dit setje nog mooier onder een lichtere auto maar goed... Volgende week laat ik er de led verlichting op zetten, ook daar ben ik erg nieuwsgierig naar !
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
Heb van de zoekfunctie gebruik gemaakt en kan alleen klachten over de Venga matten vinden. Ik heb sinds 25-02-2010 en 7 SW en heb nu 3400 km gereden. De automat aan de bestuurderskant is op de plek waar je rechtervoet staat bijna helemaal doorgesleten. Ik denk nog een paar mm en dat is hij helemaal door. Hebben hier meer mensen last van?
Laatste antwoord door patten, -
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
Beste Cee'd rijders, Ik heb op het forum gezocht naar eerdere meldingen, maar of ik ben de eerste met deze problemen of ik heb mijn zoekcriteria niet goed gedefinieerd. Ik heb sinds een paar weken een tweetal "eigen" aardige problemen met mijn Cee'd SW 7 van april vorig jaar, 1. Na het stoppen van de auto, contactsleutel uit het slot en uitstappen blijven alle display's op het dasboard branden! Tevens kan ik op dat moment de auto niet meer in, want valle deuren zijn vergrendelt. De afstandbediening werkt op dat moment niet en ik moet de sleutel fysiek in de deur steken om de deur open te krijgen. Nadat ik de auto weer herstart heb en gestopt gaan de display's uit en ka…
Laatste antwoord door HobbyRobby,