Jump to content

KIA PRO CEED BTCS 1.4 Benzine verbruik

Recommended Posts

Posted

Ik heb nu al enkele maanden mijn bovenvermelde auto.

Er zijn wel enkele dingetjes die niet zo goed werken maar dat is nu niet echt het probleem.

Aangezien ik vaak autostrade doe merkt ik dat mijn motor zich steeds in hoge toeren trekt. Bv bij een snelheid van 100 zit ik al een 4000 toeren.

Ook qua verbruik zit ik dan toch wel aan 8.5 a 9 liter wat ik zeer hoog vind.

Dit stemt niet overeen met het boekje dat men altijd zo rooskleurig voorsteld!

Nog iemand problemen met hoge toeren en vebruik.

Posted

Aangezien ik vaak autostrade doe merkt ik dat mijn motor zich steeds in hoge toeren trekt. Bv bij een snelheid van 100 zit ik al een 4000 toeren.

.

Dat kan niet, vergeet je de 5e niet ? :-)

Posted

Hallo,

Ik vind de toeren ook aan de hoge kant ik heb ook de 1.4 ceed sw de auto loopt zeker niet zuinig zeker niet voor een A label ik moet heel rustig rijden dan kom ik op de 1 op 12,7

Posted

Een 1.4 benzine in een cee'd zal bij 100km/h 3200 tpm maken, bij 120km ; 3.800tpm.

Dit lijkt veel, maar vergeet niet dat het 'maar' een 1.4 is.

Andere 1.4 benzines zullen hetzelfde toerental hebben, misschien iets lager, maar dan zal de reactie op het gaspedaal in de hoogste versnelling veel minder zijn.

9 liter is inderdaad hoog, maar kan ook aan uw rijstijl liggen.

Posted
ik rij pas 3900 toeren als ik 120 rij.. ook met een 1.4

Ik ook Jantje.2 heb de laatste keer zelfs 1:14 gereden volgens de bc zou het 1:16 zijn. Dit was wel met 75% snelweg en de rest korte stukjes (max 3 km per keer)

Nu heb ik wel op mijn gemak 100 km/uur gereden op de snelweg. Bij 120 kom ik uit op ca 1:12.

Nogmaals zit bij 120 ook op ca 3900 toeren, bij 100km/uur is dat ca 3000

Posted

Ja micle, ik ben bezig om cruise control in me auto in te bouwen.

Als ik zelf met het gaspedaal op 100 ga rijden, dan kruip ik toch stiekem weer naar de 120/130. Op cruise control gebeurt dat niet

Posted
Ja micle, ik ben bezig om cruise control in me auto in te bouwen.

Als ik zelf met het gaspedaal op 100 ga rijden, dan kruip ik toch stiekem weer naar de 120/130. Op cruise control gebeurt dat niet

Dat klopt helemaal Jantje.2 wat jij zegt. Ik kan er nog steeds niet aan wennen aan dit gaspendaal. Dat reageerd zo super snel, dat als er een vlieg op land de auto al reageerd. Dat was met mijn ford wel anders, daar zat een behoorlijke ''vrije'' slag in eer de motor reageerde

Posted

Vergelijk je met de 1.6 dieselversie, deze draait in zijn 4 minder toeren dan de benzine in zijn 5. En dan heb je met de diesel nog een 5e en nog een 6e ...

Posted
Ik zit wel degenlijk in 5de...

Zal dit bij gelegenheid eens filmen.

grtz

ik heb ook dezelfde wagen als u en klopt hij zit bijna aan vierduizend toeren aan 120km/U

Posted (edited)
jonesb heeft het hier: http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=53092&postcount=1

over 4000 toeren bij 100km/h

hmm das idd aan de hoge kant klopt denkik niet tenzij het mss aan het inrijden ligt..

verbruik daalt nog klein beetje na 3000 a 4000km.

ik verkoop mijn btcs omdat ik verre afstanden doe met de wagen en dus een diesel wagen zoek...spijtig maar dit is anders beetje te duur:x

Edited by jamske
typ fout
  • 4 months later...
Posted

Ben hier mee eens. Ben zwaar teleurgesteld in benzineverbruik van de Kia Proc'eed 1.4. Heb deze sinds februari 2011 en inmiddels 4000 km op de teller. Heb de auto rustig ingereden, maar benzineverbruik blijft hoog. Als je 100 rijd gemiddeld 1:14, bij 120 zelf 1:12. Nog erger is het in de stad, dan gaat het richtin 1:10. En ook als je de start/stop gebruikt. Het start/stop-systeem vind ik zowiezo flauwekul, bij 5 graden of lager en 25 graden en hoger werkt het geen eens! En dit komt totaal niet overeen wat verteld is bij de dealer of in de folder. Ik reed hiervoor Honda Civic 1.4 en deze reed toch echt stuk zuiniger. Bij 120 km/u reed ik gemakkelijk 1:15. Als ik dit geweten had dan had ik de Kia Pro C'eed absoluut niet gekocht. Ik ging juist voor een nog zuiniger auto dan de Honda. Denk toch wel aan het milieu en aan mijn portemonnee!