paul64 Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Wie van de technische leden weet , of er een 12 volt draad ergens in de kofferbak van een Kia Cee’d zit die geschakeld is over je kontact Of zit er in het midden console ergens nog een draad loos die daar voor gebruikt kan worden en ook over je contact loopt Met vriendelijke groet Paul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bigmac Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 er zou een draadje getrokken kunnen worden vanaf de schakelaar van je kofferbakverlichting, dunkt me. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 zo uit mn hoofd zit er toch ook al een sigaretten aansteker in de kofferruimte, die is volgens mij geschakeld.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audioot Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Wie van de technische leden weet , of er een 12 volt draad ergens in de kofferbak van een Kia Cee’d zit die geschakeld is over je kontact Of zit er in het midden console ergens nog een draad loos die daar voor gebruikt kan worden en ook over je contact loopt Met vriendelijke groet Paul Tja bij mij zit rechts boven in de laadruimte al een aansluiting. Marcel Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 De twaalf volt aansluiting in de kofferbak is een constante stroomdraad (niet via het contact geschakeld dus). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 De twaalf volt aansluiting in de kofferbak is een constante stroomdraad (niet via het contact geschakeld dus). Een nieuw draadje is dus echt nodig denk ik. Waar ga je het draadje voor gebruiken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted June 29, 2011 Author Share Posted June 29, 2011 HEREN TOT DUS VER BEDANKT VOOR AL JULLIE INFORMATIE IK GA DEZE AAN SLUITING GEBRUIKEN VOOR MIJN KOELBOX EN VIND HET WEL ZO'N PRETTIG IDEE DAT ALS DE MOTOR NIET LOOPT,CONTACT UIT :!: OOK DE STROOM OP DE KOFFERBAK AANSLUITING AFGESLOTEN IS :!: DAAR DOOR BIJ LANGEREN STOPS NIET VERRAST WORDT MET EEN VERZWAKTE OF LEGE ACCU VANDAAR DAT IK HEM GRAAG OVER HET CONTACT WIL LATEN LOPEN GR.PAUL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted June 30, 2011 Share Posted June 30, 2011 Hé Paul, Niet om het één of het ander, maar volgens mij is het beter om de Wegenwacht te bellen wanneer de accu leeg is dan in het ziekenhuis te eindigen door bedorven hamburgertjes op de BBQ te leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted July 1, 2011 Share Posted July 1, 2011 je hebt dan zeker toevallig geen trekhaak? maar als ik het goed begrijp wil je ergens een draadje aan een geschakelde plus maken en daar je koelkast op aansluiten? persoonlijk zou ik nog wel een extra relais er tussen zetten, en de voeding vanaf de accu en daar los afzekeren, bedrading kan je via de linker voorscherm naar binnen voeren, zo uit mn hoofd die wielkuip eruit halen, aan de schutbordkant zit een kleine rubberen stop. Daar kan een draad doorheen, aan de binnenkant de instaplijsten eruit halen en het kapje links bij je voeten, het complete stekkerblok eruit halen en in de ruimte erachter komt de draad vanaf je voorscherm. De draad verder naar achteren toe leggen onder de instaplijstjes door. een geschakelde plus is in de motorruimte ook makkelijker te vinden, meestal wordt deze van de wissermotor gepakt (kwestie van even meten) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted July 1, 2011 Author Share Posted July 1, 2011 Jaja ik vind hem wel leuk birdfeedertje naar nee het is niet voor vlees naar voor de eerst levens behoeft onderweg in Frankrijk. Het wordt na de lijn Parijs toch echt steeds warmer en een koud stukje komkommer,meloen drinkjogert enz, biertje toch wel lekker als dat iets meer dan koel is Eigenlijk heb je wel gelijk maar dan gebruiken wij hem om vanaf div. dorpje in zuid Frankrijk bederfelijke boodschappen er in te vervoeren naar de camping werkt perfect Normaal gebruik ik een losse verleng kabel maar die ben ik zat :!: Crum, goeie tip ik ga even kijken of dit makkelijk is te realiseren ander wordt het een klusje voor IN de vakantie tijd zat Nog meer tips zijn altijd welkom :!: Groetjes Paul Wie door de HEL wil zal verduivelt goed moeten kunnen motor rijden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crum Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 de manier zoals ik uitlegde wordt ook altijd gebruikt voor bij de trekhaak (vandaar ook de vraag). Bij de ceed moet er zowiezo voor de trekhaak een constante plus vanaf de accu worden getrokken. Als je een trekhaak hebt is het een kwestie van je eigen draad langs die draad naar achteren leggen, verder in de motorruimte een schakeling maken met een relais. qua tijd, als je regelmatig trekhaken monteert en makkelijk bent met kabels etc ben je denk ik zo'n uurtje bezig..anders wat langer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Treespotter (aka Birdy) Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 naar voor de eerst levens behoeft onderweg in Frankrijk. Het wordt na de lijn Parijs toch echt steeds warmer en een koud stukje komkommer,meloen drinkjogert enz, biertje toch wel lekker als dat iets meer dan koel is Zou je dan wel al die moeite doen? Even de stekker eruit wanneer je de wagen 's avonds wegzet is dan toch ook voldoende? Ik kan mij niet voorstellen dat de wagen niet meer wil starten wanneer je op zo'n lange reis de motor even een uurtje met de koeler aan uitzet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Waarom zo moeilijk maken, de meeste koelboxen hebben een spanningsmeter en slaan uit als de batterij te laag komt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted July 2, 2011 Author Share Posted July 2, 2011 Ok op een box van €19.95 Gr.P Ik rij nooit verkeerdt, ik rij gewoon een andere weg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ysie Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Gans je wagen verbouwen om geen duurdere box te kopen???? Ja ieder zijn mening natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul64 Posted July 3, 2011 Author Share Posted July 3, 2011 Verbouwen Verbouwen Dat is een groooot woord Maar daarom informeer ik ook bij al mijn lot genoten,die net als ik een prachtige Kia Cee'd rijden En ja met ze allen weten we meer dan ik alleen Vandaar éérst informeren voor dat je de boel gaat verbouwen terwijl dit niet nodig hoeft tezijn Groedjes Paul Wie met beide benen op de grond staat komt niet ver Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennisceed Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 HEREN TOT DUS VER BEDANKT VOOR AL JULLIE INFORMATIE IK GA DEZE AAN SLUITING GEBRUIKEN VOOR MIJN KOELBOX EN VIND HET WEL ZO'N PRETTIG IDEE DAT ALS DE MOTOR NIET LOOPT,CONTACT UIT :!: OOK DE STROOM OP DE KOFFERBAK AANSLUITING AFGESLOTEN IS :!: DAAR DOOR BIJ LANGEREN STOPS NIET VERRAST WORDT MET EEN VERZWAKTE OF LEGE ACCU VANDAAR DAT IK HEM GRAAG OVER HET CONTACT WIL LATEN LOPEN GR.PAUL Met mijn koelbox hoor je zelfs in het restaurant nog dat hij draait! Vergeten doe je hem niet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts